Babynameninspiratie (Deel 1)

Ja ik denk ook niet dat ik dat aandurf hoor dus waarschijnlijk gaan we toch voor de geboorte wel een knoop doorhakken maar ik heb nu echt geen idee meer waar we het op moeten gaan baseren? Ik vind allebei de namen zo leuk en jammer dat de ene dan niet gebruikt gaat worden. :sweat_smile:

1 like

Oh mick vind ik zo’n leuke naam! Voor zowel een meisje als jongen

@Floepsie ja ik snap wat je bedoelt, al kende ik toevallig de naam amélie al langer dat dat ik de film amelie ken. Dit is ook wel grappig, khaleesi, ja daar kom je zo niet zo 1,2,3 op. Maar uiteindelijk heb ik denk ik liever een meer standaard of "cliché " naam die ik mooi vind dat zo’n moeilijk bedachte naam.

https://www.hln.be/tv/heet-jouw-dochtertje-ook-khaleesi-game-of-thrones-babynamen-populairder-dan-ooit-in-2019~a50142d4/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

2 likes

En 1 vd 2 namen zou niet leuk zijn als 2e naam? :grin:

5 likes

Die hebben wij gedaan. We hadden twee namen die we beide mooi vonden. Een is vrij klassiek en ander hoor je heel weinig. Toen ze geboren werd, gingen we eerst voor de klassieke naam. Een half uur later zijn we toch van naam geswitcht, het ziekenhuis en de verloskundige hadden al de eerste naam genoteerd haha. We vinden haar echt de naam die we nu hebben gekozen. :sweat_smile:

7 likes

Er zijn al veel suggesties genoemd, maar misschien is Vic nog een optie?

2 likes

Sev?

1 like

Welke vind je het leukst?

• Ivy
  • Zoe
  • Rosie
  • Holly

0 stemmers

Bij Zoe moet uiteraard wel puntjes op de e.

3 likes

Dit zijn precies de namen waar wij mee in gedachten zitten, leuk om te zien! Ik ga niet stemmen, want dan verraad ik onze naam haha.

3 likes

Haha heb je al een naam gekozen dan en die zit dus in dat rijtje? Ja dit zijn namen die mn vriend en ik allebei mooi vinden. Overigens is er geen baby op komst hoor! Maar ik vind het wel leuk om af en toe over na te denken. En ook wel handig zodat je weet wat je allebei leuk vindt, want dat kan ook nog wel lastig zijn. Ik vind bijvoorbeeld veel lange namen mooi, maar het is niet praktisch, en iedereen gaat het afkorten. Dus dan wel liever een naam met 2 lettergrepen enz.

1 like

Ja hij zit er tussen en de naam die we ons verloren kindje hebben gegeven ook, en de 3e keuze naam ook!

10 likes

Wow ja dat is wel heel toevallig

7 likes

Heb jij je kind een 2e naam gegeven / zou jij je kind een 2e naam geven?

• Ja
  • Nee
  • Anders…

0 stemmers

Zo ja, wat is de reden dat je een 2e naam hebt gegeven?

• Gewoon leuk
  • Vernoeming naar familielid
  • Voorkomen gekke intitialen
  • Kon niet kiezen tussen de voornamen
  • Zodat mijn kind later evt een andere naam kan kiezen
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

4 likes

Anders, ik (en al mn familie) heb dat ook - dus wilde dat voor mn kind ook. Kreeg de achternaam van mn man.
Vind het qua naam/ondertekening ook mooier, om 2 voorletters te hebben ipv 1.

2 likes

Wat grappig zoveel Ja-stemmers, ik heb bijna niemand in mijn omgeving die kind nog een tweede naam geeft.

3 likes

Oh? Ik juist andersom! Misschien waar je mee opgegroeid bent? Mijn kind heeft er zelfs drie (en ik en vriend zelf ook).

4 likes

Wij twijfelden tussen een vernoeming en dan eventueel de afkorting van die oma.
Niet gedaan, en ik vind het prima. Maar ohh die afkorting paste zo perfect bij de voornaam.
Beetje als Dana Lina.
De andere naam was echt heeel oubollig.

Ik ben zelf vernoemd naar beide oma’s en vind dat heel mooi. Houd ook van een dubbele voorletter. Ik zou onze baby ook graag vernoemen, maar mijn man staat hier niet zo voor open. Mijn voorstellen zijn vooralsnog afgeschoten.
Ik zou graag de baby willen vernoemen naar mijn moeder. Ook met het argument, dat ik hier eens heb gelezen, om iets van mijn familie mee te geven omdat mijn man zijn achternaam al meegeeft. Ik wil mijn schoonmoeder ook niet te kort doen, maar voorlopig lukt het me niet een mooie combinatie te vinden. Ik sleutel wel een beetje aan de namen, niet letterlijk vernoemen.

2 likes

Ja, ik weet het. We hebben beide namen die altijd gespeld moeten worden. Hoeft van mij niet zo.
Heb na ons trouwen wel zijn achternaam achter die van mij geplakt.

1 like

Ik ben ook vernoemd naar mijn oma’s en mijn dochter is ook vernoemd naar haar oma’s. Vind dat zelf een mooie gedachte, mijn schoonmoeder was zelfs zo verrast dat ze er van moest huilen toen we het vertelden nadat dochter geboren was. Ze heeft in hun land een heel ouderwetse naam, maar in Nederland weet niemand dat en ik krijg er altijd leuke reacties op. De naam van mijn moeder is heel klassiek, dus die vind ik ook nog prima kunnen. Geertruida ofzo had ik minder gevonden.

1 like

Mijn kind heeft een tweede naam en ik vind het mooier staan. Daarnaast vind ik het handig, hij weet als ik echt boos ben, zijn beide namen noem :joy:

8 likes