Babynameninspiratie (Deel 1)

Je kan haar voluit Alexis noemen en haar dan stiekem Lexi noemen eens ze geboren is :sweat_smile:

Edit: wat @Mhysa dus zei

Wow ik heb hier lang niet meer in dit topic gekeken. Vooral in 2020 toen mn vriend en ik maar uit verveling babynamen gingen bedenken en zelfs de zwitsal babynamen app hebben gedownload haha. Ik heb op dit moment ook geen directe kinderwens. Maar ik zag toevallig net ergens weer de naam Amelie en die vind ik zo mooi! Wel natuurlijk op zn frans uitgesproken met de trema op de E. Ik hoorde op deze naam altijd verschillende reacties maar ik ben wel nieuwsgierig wat jullie van die naam vinden?

Amélie:

• Mooie naam
  • Geen mooie naam

0 stemmers

Ja er zijn nog heel veel opties mogelijk maar ik doe maar ff een keuze tussen mooi en niet mooi.

@Ovenschaal bijzonder! Maar Joshua/josh is toch een hele normale internationale naam? Vind het zelf een mooie naam maar volgens mij is het vrij ouderwets, en hebben wij de variant in Nederland Jos ofzo lol.

4 likes

Ik vind het voor een jongen trouwens zoveel lastiger. Pff, ik kan nu niet eens 1 naam bedenken wat ik dan wel leuk of okay vind. En mn enige voorwaarde is dat het op zn Engels ook goed uitgesproken kan worden. Of is dat juist al een grote voorwaarde? Amélie wordt helaas ook vaak maar Emily in het Engels en dat vind ik dan weer niet zo mooi.

2 likes

Ik heb al een zoon en die heeft de leukste jongensnaam die er is. Dus ik ben bang dat als nummer 2 een jongen is dat die naam altijd een compromis zal zijn. :laughing:

3 likes

Ja, nou moet je wel de naam van je zoon vertellen he! Nee grapje natuurlijk maar ik kan zelfs op dit moment niet eens 1 naam bedenken wat ik dan wel leuk vind voor een zoon. Wel grappig wat je zegt trouwens, ik heb zelf heel veel namen en ook doopnamen blabla. Mn ouders hebben wel eerlijk gezegd dat ze mijn roepnaam mooier vinden dan die van mn zus. Niet mee eens overigens maar ja haha.

1 like

Weet niet wat je mooi vind qua Engelse jongensnaam? Kort, hip, klassiek, bijbels? Even een greep uit wat ik zo kan bedenken: Daniel, Alexander, Jake, James, Josh(ua), Adam, Liam, George, Louis, Charlie, Kobe?

1 like

Wij zitten inmiddels al een paar weken op twee jongensnamen die we allebei écht even leuk vinden. :smiling_face_with_tear: Heb al geboortekaartjes besteld met beide namen om te kijken of er één uitspringt, het uitgeschreven i.c.m. onze namen, voor- en nadelen op een rijtje gezet maar we komen er gewoon echt niet uit haha. Nu overweeg ik serieus om tot na de geboorte te wachten om te kijken wat ~past~ maar ben helemaal bang dat ik dan met een compleet blanco hoofd naar m’n baby staar en er nog niks uit komt. :smiling_face_with_tear:

Maar we zoeken ook nog een tweede naam. Onze dochter heeft Mae als tweede naam en we zoeken nu ook een korte naam, liefst drie letters of in elk geval één lettergreep. Ik vind zelf Joe heel erg leuk, maar mijn vriend is nog niet overtuigd. Iemand nog leuke suggesties?

7 likes

Ik heb een geschiedenis met mannen die deze namen heb en haha. , Louis, adam :joy:. Maar dat zijn wel dat soort namen die ik dan wel leuk vind voor een jongen ja. Vooral James en Kobe! Maar James zou sowieso in mijn geval al niet kunnen aangezien een vrij directe vriend hun zoon zo hebben genoemd. Lucas vind ik ook altijd mooi maar misschien is dat weer heel afgezaagd en suf ofzo. Charlie is ook echt een leuke lieve naam !

2 likes

Jack, Jake, Finn, Fos, Lenn, Flynn, Jef

1 like

Luc/Luke, Sef, Pim, Sam, Kai, Dex

4 likes

Ik vond dit altijd heel mooi, maar nu iets te cliché ofzo?
Het is dan ook mijn lievelingsfilm en hoorde van iemand dat haar dochter zo heet ook door de film en dat vanaf dat jaar ook extra veel kinderen zo zijn genoemd, dus nu denk ik hmmmpf.

5 likes

Ja ik denk ook niet dat ik dat aandurf hoor dus waarschijnlijk gaan we toch voor de geboorte wel een knoop doorhakken maar ik heb nu echt geen idee meer waar we het op moeten gaan baseren? Ik vind allebei de namen zo leuk en jammer dat de ene dan niet gebruikt gaat worden. :sweat_smile:

1 like

Oh mick vind ik zo’n leuke naam! Voor zowel een meisje als jongen

@Floepsie ja ik snap wat je bedoelt, al kende ik toevallig de naam amélie al langer dat dat ik de film amelie ken. Dit is ook wel grappig, khaleesi, ja daar kom je zo niet zo 1,2,3 op. Maar uiteindelijk heb ik denk ik liever een meer standaard of "cliché " naam die ik mooi vind dat zo’n moeilijk bedachte naam.

https://www.hln.be/tv/heet-jouw-dochtertje-ook-khaleesi-game-of-thrones-babynamen-populairder-dan-ooit-in-2019~a50142d4/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

2 likes

En 1 vd 2 namen zou niet leuk zijn als 2e naam? :grin:

5 likes

Die hebben wij gedaan. We hadden twee namen die we beide mooi vonden. Een is vrij klassiek en ander hoor je heel weinig. Toen ze geboren werd, gingen we eerst voor de klassieke naam. Een half uur later zijn we toch van naam geswitcht, het ziekenhuis en de verloskundige hadden al de eerste naam genoteerd haha. We vinden haar echt de naam die we nu hebben gekozen. :sweat_smile:

7 likes

Er zijn al veel suggesties genoemd, maar misschien is Vic nog een optie?

2 likes

Sev?

1 like

Welke vind je het leukst?

• Ivy
  • Zoe
  • Rosie
  • Holly

0 stemmers

Bij Zoe moet uiteraard wel puntjes op de e.

3 likes

Dit zijn precies de namen waar wij mee in gedachten zitten, leuk om te zien! Ik ga niet stemmen, want dan verraad ik onze naam haha.

3 likes

Haha heb je al een naam gekozen dan en die zit dus in dat rijtje? Ja dit zijn namen die mn vriend en ik allebei mooi vinden. Overigens is er geen baby op komst hoor! Maar ik vind het wel leuk om af en toe over na te denken. En ook wel handig zodat je weet wat je allebei leuk vindt, want dat kan ook nog wel lastig zijn. Ik vind bijvoorbeeld veel lange namen mooi, maar het is niet praktisch, en iedereen gaat het afkorten. Dus dan wel liever een naam met 2 lettergrepen enz.

1 like