Ja hij zit er tussen en de naam die we ons verloren kindje hebben gegeven ook, en de 3e keuze naam ook!
Wow ja dat is wel heel toevallig
Heb jij je kind een 2e naam gegeven / zou jij je kind een 2e naam geven?
- Ja
- Nee
- Anders…
0 stemmers
Zo ja, wat is de reden dat je een 2e naam hebt gegeven?
- Gewoon leuk
- Vernoeming naar familielid
- Voorkomen gekke intitialen
- Kon niet kiezen tussen de voornamen
- Zodat mijn kind later evt een andere naam kan kiezen
- Anders, namelijk…
0 stemmers
Anders, ik (en al mn familie) heb dat ook - dus wilde dat voor mn kind ook. Kreeg de achternaam van mn man.
Vind het qua naam/ondertekening ook mooier, om 2 voorletters te hebben ipv 1.
Wat grappig zoveel Ja-stemmers, ik heb bijna niemand in mijn omgeving die kind nog een tweede naam geeft.
Oh? Ik juist andersom! Misschien waar je mee opgegroeid bent? Mijn kind heeft er zelfs drie (en ik en vriend zelf ook).
Wij twijfelden tussen een vernoeming en dan eventueel de afkorting van die oma.
Niet gedaan, en ik vind het prima. Maar ohh die afkorting paste zo perfect bij de voornaam.
Beetje als Dana Lina.
De andere naam was echt heeel oubollig.
Ik ben zelf vernoemd naar beide oma’s en vind dat heel mooi. Houd ook van een dubbele voorletter. Ik zou onze baby ook graag vernoemen, maar mijn man staat hier niet zo voor open. Mijn voorstellen zijn vooralsnog afgeschoten.
Ik zou graag de baby willen vernoemen naar mijn moeder. Ook met het argument, dat ik hier eens heb gelezen, om iets van mijn familie mee te geven omdat mijn man zijn achternaam al meegeeft. Ik wil mijn schoonmoeder ook niet te kort doen, maar voorlopig lukt het me niet een mooie combinatie te vinden. Ik sleutel wel een beetje aan de namen, niet letterlijk vernoemen.
Ja, ik weet het. We hebben beide namen die altijd gespeld moeten worden. Hoeft van mij niet zo.
Heb na ons trouwen wel zijn achternaam achter die van mij geplakt.
Ik ben ook vernoemd naar mijn oma’s en mijn dochter is ook vernoemd naar haar oma’s. Vind dat zelf een mooie gedachte, mijn schoonmoeder was zelfs zo verrast dat ze er van moest huilen toen we het vertelden nadat dochter geboren was. Ze heeft in hun land een heel ouderwetse naam, maar in Nederland weet niemand dat en ik krijg er altijd leuke reacties op. De naam van mijn moeder is heel klassiek, dus die vind ik ook nog prima kunnen. Geertruida ofzo had ik minder gevonden.
Mijn kind heeft een tweede naam en ik vind het mooier staan. Daarnaast vind ik het handig, hij weet als ik echt boos ben, zijn beide namen noem
Ik heb het zelf altijd fijn gevonden dat mijn gehele naam (dus roepnaam, tweede naam, achternaam) uniek is en ik wilde ook graag dat mijn kind een naamcombinatie zou hebben die niemand anders heeft en die ze zou kunnen gebruiken om zich te onderscheiden. Soort uniek artikelnummer Plus dat ze kan kiezen de tweede naam te gebruiken ipv de eerste. En we vinden beide namen plus de combinatie heel mooi uiteraard.
Hahahaha ik doe dit ook als ik serieus ben . Mijn dochters tweede naam is een variant op de naam van haar tante en m’n zoontje heeft als tweede naam een variant van de naam van de opa van mijn man.
Wij vonden een tweede naam gewoon leuk, maar hebben ook de mogelijkheid aangegrepen om toch nog mijn favo Nederlandse namen te geven die als eerste naam waren afgevallen, omdat ze hier in het buitenland niet uit te spreken zijn/niet lekker klinken. En omdat mijn kinderen zowel de achternaam van mijn man als van mij hebben, klinkt het ook best leuk/logisch.
Ah ja leuk, zo had ik er nog niet over nagedacht!
Oh dat is wel echt een goede.
Ik heb zelf naamachternaam@gmail.com maar voor mn zoon moest ik er nog een nummer aan toevoegen wat ik wel lelijk vind eigenlijk. Maar met meer namen kun je eerder een unieke combi maken.
Ik zit al een tijdje te twijfelen of ik mijn dilemma hier zal delen omdat ik weet dat iig één bekende hier meeleest, maar ach, zij mag het wel weten
Ik ben in verwachting van een jongen en waarschijnlijk wordt zijn eerste naam Samuel, maar we twijfelen nog of we als roepnaam voor Sam of voor Samuel willen gaan. Ik vond Samuel eerst mooier, maar noem het baby’tje in mijn buik vooral Sam. Aan de andere kant kan Samuel in het dagelijks gebruik, door vrienden enz worden afgekort tot Sam, maar andersom werkt het niet zo. Nou ja, dat dus Hebben jullie ideeën over het al dan niet geven van de verkorte naam?
Ik zou dan denk ik gewoon voor Samuel gaan. Ik ken, zoals je zelf al aangeeft, meerdere voorbeelden van personen die een langere naam hebben en in de dagelijkse situaties dan voornamelijk met de verkorte versie worden aangesproken. Mocht hij dan later liever Samuel genoemd willen worden, dan kan hij dat aangeven. Beetje naam/roepnaam denk ik. Vind het een mooie naam!
Ik wilde ook heel graag een jongensnaam die langer is en af te korten tot een leuke roepnaam als hij klein is. Die hebben we uiteindelijk ook gevonden en in de praktijk noemen we onze zoon eigenlijk altijd bij die roepnaam. Maar ik vind het wel ietwat kinderlijk en daarom ben ik blij dat hij officieel die langere naam heeft.
We hebben zelf nooit aangekondigd dat die afkorting zijn roepnaam is, omdat we daar ook niet aan vast willen zitten. In de praktijk kun je bij bijv schoolinschrijving altijd nog kiezen om hem met Sam als roepnaam in te schrijven.
Ik zie zóveel Lio’s en Maeve’s via mijn werk.
Edit: niet bedoeld als in mooi/lelijk, maar valt me laatste tijd steeds meer op.