Maar ik vind lio dus eigenlijk net leo? Als je je voor moet stellen in een engelstalig land en je zegt lio, ben je dus gewoon leo? En als ze lezen lio, wordt dat waarschijnlijk lyo?
Ja snap waar het van komt, haha! Alleen die serie draait is al best een tijd en nu komt āie echt nog veel vaker naar voren.
Hier ook, en ik hoor ook veel Edda en Ebba in de speeltuin
Toen ik echt 16 was ofzo, wilde ik altijd mn kind Maeve noemen en vond niemand het mooi
Wij vinden Aline een mooie naam maar mijn man is bang dat zān familie en vrienden het als A-line op zān Engels of iets anders gaan uitspreken.
Hij vindt vooral doordat je in het Engels geen -uh hebt op het einde van het woord, maar het is niet alsof het voor hen een onmogelijke uitspraak is zoals een ui of g.
Dat gaat toch ƩƩn keer fout en dan is het goed. De naam van ons zoontje spreken wij ook allebei anders uit maar dat werkt prima tot dusver. En anders wordt het Alien, gaat het kind ook niet dood aan.
Maar ik durf het wel hier te zeggen want het gaat toch niet door (en wie weet is de tweede ook een jongetje).
Bij Alien krijg je weer dat mensen het uitspreken als aliƫn
En dan krijg je in het Nederlands weer AliĆØn, oh no!
Hahaha ik denk dat je iets anders moet verzinnen
Ja stiekem hebben we al een andere meisjesnaam, maar ik denk toch dat het een jongetje wordt en daar weet ik niks voor wat ik net zo leuk vind als de naam van mijn zoontje.
Maar je wil dus dan dan dat aline wordt uitgesproken als eline of maar dan met de a of? Ik denk zelf dat veel engelstaligen het als elaine zouden uitspreken
Ik vind jongensnamen ook echt niet te doen, of ik ben gewoon een zeur en vind alle jongensnamen lelijk.
Same. Ik heb dus ook al een zoontje en als ik ooit weer een jongetje krijg weet ik het Ʃcht niet. Ik vind niks zo leuk als de naam die hij al heeft, dus dan zou hij voor mijn gevoel altijd een tweede keus naam krijgen haha.
Voor een meisjesnaam weet ik wel 3 of 4 namen die ik serieus zou overwegen. Vind dat zoveel makkelijker!
Wat vond je makkelijker te kiezen?
- Een jongensnaam
- Een meisjesnaam
0 stemmers
Haha ja hier moest ik ook aan denken. Ik had bij de Sims ook zoān buitenaards wezen kind gecreĆ«erd en die had ik Aline genoemd en voelde me helemaal geniaal toen
Gewoon niet eens 1 jongensnaam kan ik bedenken. Heb op dit moment geen directe kinderwens hoor maar ik vind echt niks leuk genoeg. Ik vind Chris altijd een mooie naam maar nu veel te ouderwets.
Heb een dochter en ze gaat nu een van de dagen grote zus worden. Haar naam hadden we rond 18 weken, babybroer heeft toch wel tot bijna 28 weken geduurd vooraleer we er met zekerheid uit warenā¦
Voor mijn gevoel is er veel meer afwisseling in meisjesnamen.
Nee gewoon als Alinuh. Tuurlijk zien ze de naam en spreken ze het anders uit, maar als je een keer zegt hoe het moet is het een eenvoudige naam om uit te spreken.
In tegenstelling tot namen met een G, mijn schoonmoeder kan de naam van mijn neefje nog steeds niet uitspreken na bijna zes jaar haha.
Meisjesnamen had ik al jaren klaar liggen, jongensnamen niet. En toen bleek ik zwanger van een jongen
Ja dat gevoel heb ik ook, en veel meer soorten stijlen?
Wij hebben zelfs niet 1! Jongensnaam die we beiden leuk vinden. En bij meisjes wel een stuk of 5. Misschien komt het ook omdat ik niet goed weet wat ik mooi vind qua jongensnamen. Niks spreekt me aan. Terwijl qua meisjesnamen hebben we wel dezelfde stijl.
@Nefertiti engelstaligen en de nederlandse G uitspraak heb ik al lang opgegeven lol. Maar alinuh is dan toch hetzelfde als elinuh? Denk idd als je dat 1 keer aangeeft dat dat wel prima zou gaan. Maar ik verbaas me nergens meer over.
Ik vind meisjesnamen dus lastiger. Enige reden dat we een meisjesnaam hebben is omdat mijn man hem geweldig vindt en ik mwah.
Ik heb gewoon te veel ervaring met meisjes denk ik, ik heb overal wel associaties bij.
Mijn man werkt dus echt in een enorme mannenbranche (en heeft ook gestudeerd) dus kent met vrijwel elke jongensnaam wel iemand waardoor hij al die namen ook meteen niet meer ziet zitten.
Qua meisjesnaam waren we er wel sneller uitgekomen denk ik, nu met jongensnamen twijfelen we nog steeds tussen twee namen (en het wordt maar niet duidelijker ) Ik zal uiteindelijk met allebei wel vrede hebben maar het was voor mezelf toch fijner geweest als de naam al vast stond haha