Babynameninspiratie (Deel 1)

Wat vond je makkelijker te kiezen?

• Een jongensnaam
  • Een meisjesnaam

0 stemmers

3 likes

Haha ja hier moest ik ook aan denken. Ik had bij de Sims ook zo’n buitenaards wezen kind gecreĂ«erd en die had ik Aline genoemd en voelde me helemaal geniaal toen :crazy_face:

6 likes

Gewoon niet eens 1 jongensnaam kan ik bedenken. Heb op dit moment geen directe kinderwens hoor maar ik vind echt niks leuk genoeg. Ik vind Chris altijd een mooie naam maar nu veel te ouderwets.

Heb een dochter en ze gaat nu een van de dagen grote zus worden. Haar naam hadden we rond 18 weken, babybroer heeft toch wel tot bijna 28 weken geduurd vooraleer we er met zekerheid uit waren

Voor mijn gevoel is er veel meer afwisseling in meisjesnamen.

1 like

Nee gewoon als Alinuh. Tuurlijk zien ze de naam en spreken ze het anders uit, maar als je een keer zegt hoe het moet is het een eenvoudige naam om uit te spreken.

In tegenstelling tot namen met een G, mijn schoonmoeder kan de naam van mijn neefje nog steeds niet uitspreken na bijna zes jaar haha.

1 like

Meisjesnamen had ik al jaren klaar liggen, jongensnamen niet. En toen bleek ik zwanger van een jongen :joy::joy:

3 likes

Ja dat gevoel heb ik ook, en veel meer soorten stijlen?

Wij hebben zelfs niet 1! Jongensnaam die we beiden leuk vinden. En bij meisjes wel een stuk of 5. Misschien komt het ook omdat ik niet goed weet wat ik mooi vind qua jongensnamen. Niks spreekt me aan. Terwijl qua meisjesnamen hebben we wel dezelfde stijl.

@Nefertiti engelstaligen en de nederlandse G uitspraak heb ik al lang opgegeven lol. Maar alinuh is dan toch hetzelfde als elinuh? Denk idd als je dat 1 keer aangeeft dat dat wel prima zou gaan. Maar ik verbaas me nergens meer over.

1 like

Ik vind meisjesnamen dus lastiger. Enige reden dat we een meisjesnaam hebben is omdat mijn man hem geweldig vindt en ik mwah.

Ik heb gewoon te veel ervaring met meisjes denk ik, ik heb overal wel associaties bij.

3 likes

Mijn man werkt dus echt in een enorme mannenbranche (en heeft ook gestudeerd) dus kent met vrijwel elke jongensnaam wel iemand waardoor hij al die namen ook meteen niet meer ziet zitten.

Qua meisjesnaam waren we er wel sneller uitgekomen denk ik, nu met jongensnamen twijfelen we nog steeds tussen twee namen (en het wordt maar niet duidelijker :sob:) Ik zal uiteindelijk met allebei wel vrede hebben maar het was voor mezelf toch fijner geweest als de naam al vast stond haha

4 likes

Wat bij mij hielp is iedere jongensnaam die soort van “okĂ©â€ voor me was op m’n lijstje te zetten en dit om de zoveel dagen te updaten. Had ik later een gevoel van “neen” ging ie eraf en anderen bleven gewoon staan. Uiteindelijk is er dĂ© naam voor me uitgesprongen tov alle anderen en hebben we daarvoor gekozen.

2 likes

Ik vind Teddy wel leuk voor een jongen maar mijn vriend vind dat echt niet kunnen. Hij zei stel hij wordt heel lang en hij heet dan Teddy. Ja dus? Maar ik denk dat mensen het met een teddybeer associëren aangezien ik hem zelf heb verteld dat we in Nederland een knuffelbeer die een beer is een teddybeer noemen. :upside_down_face: Mick vind ik ook nog steeds wel leuk, maar toch allemaal mwah.

1 like

Ted(dy) is de werknaam ( :nauseated_face:) voor onze baby. Ik had mijn zoon ook wel echt zo willen noemen (Ted dan, Teddy vind ik leuker voor een meisje) maar mijn man vond het weer niks. Mick vind ik ook leuk maar Nick dan weer totaal niet en aangezien het maar één letter scheelt, staat dat me dan toch tegen.

3 likes

Hahaha ik vind Nick ook helemaal niks! Wie kent er geen Nick pff nee. Toch grappig dat 1 letter zoveel verschil kan maken. Mick vindt hij trouwens best ok maar niet echt leuk.

Wat bedoel je met de werknaam van je baby? Hij heet dus geen Ted?

2 likes

Nee zo noemen we hem nu ik nog zwanger ben haha

3 likes

Voor de eerste was het makkelijk want die zou als jongen de zelfde naam krijgen als wanneer hij een meisje was geweest. Nu bij de tweede twijfelden we tussen 2 jongensnamen en voor een meisje wisten we het al gelijk. Dus best handig dat het een meisje is scheelt weer kiezen.

1 like

Oh ik wist niet dat dat werknaam heet, omg haha. Of uberhaupt dat dat een ding was.

4 likes

Haha ja het klinkt ook super stom nu. :sob:

3 likes

Haha een werknaam, naja boeie. Ik zou misschien hetzelfde doen.

Vind jij Mick een leuke naam voor een jongen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Wij vinden juist meisjesnamen heel moeilijk, mijn vriend vond totaal andere dingen leuk dan ik, bij de jongensnamen kwam dat veel meer overeen.
Uiteindelijk hadden we toch een hele leuke meisjesnaam gekozen en was ik direct na z’n geboorte heel even teleurgesteld dat we nu die HELE leuke naam niet konden gebruiken omdat het een jongen was :sweat_smile:

6 likes

Mijn zoon heeft al de allerleukste jongensnaam. Nu krijgen we nog een jongen
 We hadden wel een meisjesnaam die we allebei helemaal die shit vinden. Die zou ook als jongensnaam kunnen maar dan vind ik hem toch minder leuk. Maar bij alle andere namen vind ik de naam van mn eerste zoon sowieso leuker. Lastig

2 likes