Babynameninspiratie (Deel 1)

Wat bij mij hielp is iedere jongensnaam die soort van “oké” voor me was op m’n lijstje te zetten en dit om de zoveel dagen te updaten. Had ik later een gevoel van “neen” ging ie eraf en anderen bleven gewoon staan. Uiteindelijk is er dé naam voor me uitgesprongen tov alle anderen en hebben we daarvoor gekozen.

2 likes

Ik vind Teddy wel leuk voor een jongen maar mijn vriend vind dat echt niet kunnen. Hij zei stel hij wordt heel lang en hij heet dan Teddy. Ja dus? Maar ik denk dat mensen het met een teddybeer associëren aangezien ik hem zelf heb verteld dat we in Nederland een knuffelbeer die een beer is een teddybeer noemen. :upside_down_face: Mick vind ik ook nog steeds wel leuk, maar toch allemaal mwah.

1 like

Ted(dy) is de werknaam ( :nauseated_face:) voor onze baby. Ik had mijn zoon ook wel echt zo willen noemen (Ted dan, Teddy vind ik leuker voor een meisje) maar mijn man vond het weer niks. Mick vind ik ook leuk maar Nick dan weer totaal niet en aangezien het maar één letter scheelt, staat dat me dan toch tegen.

3 likes

Hahaha ik vind Nick ook helemaal niks! Wie kent er geen Nick pff nee. Toch grappig dat 1 letter zoveel verschil kan maken. Mick vindt hij trouwens best ok maar niet echt leuk.

Wat bedoel je met de werknaam van je baby? Hij heet dus geen Ted?

2 likes

Nee zo noemen we hem nu ik nog zwanger ben haha

3 likes

Voor de eerste was het makkelijk want die zou als jongen de zelfde naam krijgen als wanneer hij een meisje was geweest. Nu bij de tweede twijfelden we tussen 2 jongensnamen en voor een meisje wisten we het al gelijk. Dus best handig dat het een meisje is scheelt weer kiezen.

1 like

Oh ik wist niet dat dat werknaam heet, omg haha. Of uberhaupt dat dat een ding was.

4 likes

Haha ja het klinkt ook super stom nu. :sob:

3 likes

Haha een werknaam, naja boeie. Ik zou misschien hetzelfde doen.

Vind jij Mick een leuke naam voor een jongen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Wij vinden juist meisjesnamen heel moeilijk, mijn vriend vond totaal andere dingen leuk dan ik, bij de jongensnamen kwam dat veel meer overeen.
Uiteindelijk hadden we toch een hele leuke meisjesnaam gekozen en was ik direct na z’n geboorte heel even teleurgesteld dat we nu die HELE leuke naam niet konden gebruiken omdat het een jongen was :sweat_smile:

6 likes

Mijn zoon heeft al de allerleukste jongensnaam. Nu krijgen we nog een jongen… We hadden wel een meisjesnaam die we allebei helemaal die shit vinden. Die zou ook als jongensnaam kunnen maar dan vind ik hem toch minder leuk. Maar bij alle andere namen vind ik de naam van mn eerste zoon sowieso leuker. Lastig…

2 likes

Dit is zo kut, want nu wil ik natuurlijk die meisjesnaam weten :laughing:

Mijn ouders geven trouwens eerlijk toe dat zn mijn naam (lol ik heb er in totaal 5 met doopnamen) mooier vinden dan de roepnaam van mn zus. Totaal niet mee eens maar vond het wel cool dat ze dat zeiden. En een oud collega zei eens dat ze zoveel spijt had van de naam van haar middelste zoon.

Is er een meer jongens variant van ?

Jongens namen zijn zo lastig. Pas toen mn zoontje er was had ik de knoop doorgehakt

2 likes

Echt pas na de bevalling? Ik zie mezelf gewoon het geen naam geven voor maanden na de bevalling :rofl:

1 like

De naam is echt unisex. Zoals René bijvoorbeeld. Maar ik heb bij Rene als man een heel ander type in mn hoofd dan Rene als vrouw. Ja vaag, haha.

Ik vond jongen of meisje niet persee moeilijk. Vooral een tweede naam van hetzelfde geslacht.

2 likes

Ja, had er 2 in mijn hoofd. En na 2 uur vroegen ze of we er al uit waren.

@Willy ohja dat snap ik. Kan zo verschillen tussen jongen en meisje

4 likes

Ik heb wat vrouwelijke familieleden met namen die eindigen op een -e en wonen in een Engelssprekend land. Zij stellen zich gewoon voor met een -a aan het einde van hun naam. Lotte - Lotta, Eline - Elina, etc. Dat helpt men wel om te leren de -uh klank uit te spreken. Sommigen schrijven hun naam ook met een -a in het Engels.

Wij hebben ons kind een naam gegeven die door mensen op twee verschillende manieren uitgesproken wordt. En wij spreken het zelf op een derde manier uit. Ik merk alleen dat ik het zo stom en genant vind om mensen te verbeteren, dus nu zijn er drie uitspraken in de omloop haha. :smiling_face_with_tear:

4 likes

Ik heb beide kinderen ook pas een naam gegeven na de bevalling. Weliswaar geen maanden, maar wel minimaal anderhalf tot twee uur na de geboorte pas. En een kennis van mij die heeft de knoop pas doorgehakt bij de aangifte bij de gemeente. Dus je hebt nog even hoor :wink:

Ik vind meisjesnamen zelf idd veeeel mooier dan jongensnamen, maar mijn vriend en ik kwamen er voor een meisje echt bijna niet uit. Terwijl we voor een jongetje al voor de geslachtsecho 2 opties hadden. De naam van onze dochter nu vonden we allebei niet wauw. Nu wel heel blij mee inmiddels, hij past echt heel goed bij dr.

Ik ben nu bijna 20 weken zwanger en we vinden het zoeken van een naam erg moeilijk. Toen ik net een paar weken zwanger was, had ik een meisjesnaam in mijn hoofd die ik prachtig vind. Mijn vriend vond het ook gelijk een mooie naam. Maar na een paar weken begon hij de uitspraak irritant te vinden (er zit een m in en dat vindt hij niet fijn uitspreken). Nu zijn we dus een nieuwe naam aan het zoeken, maar ik vind niks zo mooi als de eerste naam. Krijg hem niet uit mijn hoofd.
Heeft iemand tips om dat meer los te laten? Of überhaupt tips in het vinden van een naam? Hoe kwamen jullie er samen uit?

3 likes