Babynameninspiratie (Deel 1)

Ja dit! Ik zit eraan te denken om maar een upgrade te kopen voor kinder, we komen er namelijk écht niet uit :sob: gelukkig hebben we nog even (nu 21wk zwanger), maar vind het echt heel moeilijk. Weer een dochter, terwijl we al best wat jongensnamen hebben/hadden. Moeilijk moeilijk.

2 likes

Nee dat vond ik ook heel raar! Nog steeds eigenlijk, dat de naam die wij dan op zondagmiddag op een A4’tje hebben overgehouden na wat afstrepen nu de komende 80 jaar bij hem hoort.

Wij hadden Kinder uitgespeeld, maar vooral om een beetje idee te krijgen wat we allebei leuk vonden. Toen allebei een top 5 gemaakt van jongens en meisjesnamen, geveto’d op het lijstje van de ander en toen de resterende paar namen allemaal uitgeschreven met de doopnamen erbij (hij is nu vernoemd naar beide opa’s en zou als hij een meisje was geweest naar beide oma’s zijn vernoemd), en daarbij vielen er nog een paar af omdat het ineens hele gekke allitteraties bleken te worden en toen hielden we er 2 over.
Ik dacht in het begin dat het nooit goed zou komen, maar uiteindelijk ging het best soepel.

1 like

Mijn hormonen en ik konden het echt niet aan dat het maximale enthousiasme dat ik uit m’n man kreeg “ja wel leuke naam” was :joy: dacht echt dat je allebei zo’n overtuigd gevoel zou hebben van ja dit is hem! Uiteindelijk zijn we allebei heel blij met de naam en past het ook echt, maar had het proces er naartoe wel iets romantischer verwacht haha.

12 likes

Bedankt allemaal voor de reacties, leuk om te lezen! @Shinshell haha stom hè! Ik herken wat je zegt. Ik heb al vanaf mijn pubertijd verschillende meisjesnamen in mijn hoofd (die ik nu allemaal mwah vind), en dacht altijd dat het heel makkelijk zou zijn.

Ik vind het nog soepel bij iedereen haha. Wij kwamen er ook echt niet uit.

Ik had al jaren een jongensnaam en meisjesnaam in mijn hoofd. De jongensnaam was mijn vriend het mee eens, maar de meisjesnaam niet. Ik was er van overtuigd dat de baby een jongen zou zijn en dacht joh de meisjesnaam draait ie misschien ook nog wel over bij. Een 2e naam voor een jongen was ik ook wel gauw over uit en daar wilde mijn vriend wel in mee gaan. Daarnaast wilden we nog een naam in de taal van mijn vriend, daar wist ie niks voor en degene die ik voorstelde wilde hij niet. Daar maakt ik me niet zo druk om, want zijn pakkie an haha. Dus dacht nou denk dat het een jongen is, dus komt goed.

Naarmate de uitgerekende datum dichterbij kwam en zelfs voorbij ging begon ik mij toch wat druk te maken om een meisjesnaam. Mijn vriend draaide niet bij, hij wilde de naam die ik in mijn hoofd had echt niet. Ik zocht en zocht en vond wel wat namen die ik ok vond, maar niet fantastisch en mijn vriend vond ze dan niks en kwam ook niet met iets anders. 2e naam hadden we wel en 3e naam in zijn taal twijfelde mijn vriend tussen 2 namen en die vond ik allebei goed.

Uiteindelijk moest ik ingeleid worden, omdat ik 42 weken was en zei tegen m’n vriend: “ja ik wil nu wel een naam hoor, vind stom als ze vragen hoe het kindje heet als het geboren is en wij geen antwoord hebben!”. Dus appte mijn vriend een soort zus van hem om wat inspiratie. Uit haar lijstje koos mijn vriend een jongensnaam in zijn taal. De meisjesnamen die ze stuurde vond mijn vriend een mooie tussen zitten, maar dat is een Arabische naam. Door de mix van onze uiterlijken zou een kind van ons best eens Arabisch kunnen lijken. Niks mis met Arabisch, maar we zijn niet Arabisch dus ik wilde dan geen Arabische naam bij een wellicht Arabisch lijkend kindje om verwarring te voorkomen. Er was ook een naam die ik wel mooi vond en met 1 letter anders heel mooi. Mijn vriend vond het zo zo, hij zat nog met die Arabische naam in gedachten. Uiteindelijk werd de volgende avond onze dochter geboren en moesten we dus zeggen dat we de naam nog niet wisten :unamused:. De volgende ochtend zei de verpleegkundige: goh zijn jullie al uit over de naam? Dan kan ik het nog op zo’n kaartje schrijven dat we bij het wiegje doen, voor het plakboek’ Dus ik tegen m’n vriend: zullen we dan die naam doen met 1 letter anders? En is mijn vriend akkoord gegaan. Inmiddels past de naam helemaal bij haar en zijn we er allebei heel blij mee.

Hoop wel dat als we ooit een 2e krijgen het een jongen is want nog een meisjesnaam wordt helemaal moeilijk denk ik haha

9 likes

Ik dacht misschien een leuke link om hier te delen niet per se ter inspiratie maar gewoon, eigenlijk wel grappig hoe dat gaat met namen.

https://www.hln.be/familie/je-voornaam-is-belangrijker-dan-je-denkt-zo-beinvloedt-hij-je-leven-de-letters-van-je-naam-doen-veel~a449dbd8/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Hahaha nu ik het helemaal heb gelezen is het wel echt een onzin artikel.

1 like

Waarom niet?

1 like

We weten binnenkort het geslacht dus zaten alvast te kijken naar jongensnamen (meisje weten we al) en we moeten maar geen jongen krijgen… Het is echt waardeloos. We hebben Kinder gedownload en we hebben zo’n andere smaak. De naam van de oudste is een hele goede middenweg en ik vind hem te leuk. Mijn man houdt van namen als Ernest en Magnus, wat ik dan weer niks vind. Terwijl ik wel van klassieke namen hou maar dit is mij té klassiek.

Ik vind Simon op z’n Engels heel leuk maar niet in het Nederlands. Dus dat probleem hebben we ook nog.

Dus ja, maar hopen dat het een meisje is anders zitten we de komende 5 maanden na te denken over een naam.

4 likes

Weet niet of het jullie smaak is, maar moest door je verhaal aan de naam Sijmen denken. Dezelfde klank als Simon in het Engels en een vrij klassieke naam.

2 likes

Kind is half Engelstalig dus we willen een naam die in beide talen in één keer goed is uit te spreken (voor als hij daar wil gaan wonen). Met Sijmen is dat wat lastig. Maar bedankt voor de tip!

Benjamin ( Benja, Ben)
Alex ( Alexander)
David
Samuel
Mateo
Theo
Jona(h)
Leon
Oscar
Fabian
Ralph
Philip ( Phil)

Oooo ik had juist nog wel 10 zonen kunnen krijgen omdat ik juist jongensnamen in deze categorie zo leuk vind!

11 likes

Ja ik ook! Vind tijdloze, vrij internationale jongensnamen echt fantastisch!
Naast wat jij noemt zou ik ook Victor, Abel, Ezra, Elias, Jacob, Arthur, Bruno, Nathan, Alec, Hugo, Otto, Isaac, Linus, Jasper of Jonas nog tippen

5 likes

@Zitzak haha hier zitten echt namen tussen die ik heel leuk vind en mijn man niet en andersom. Of juist mensen die we al kennen die té dichtbij staan.

1 like

Wat vind je van Arthur dan! Vind ik zo’n leuke naam die je niet gek vaak hoort maar nergens vragen oproept en iedereen kan uitspreken.

7 likes

Ik vind jongensnamen ook zo leuk en makkelijk :heart_eyes: meisjesnamen vind ik echt heel moeilijk, vind het vaak te ‘lief’ of te truttig.

3 likes

Vind ik ook best leuk! Maar toch ook een lastige naam.

We hebben nu een korte lijst maar moet echt nog even wennen. Had ik bij de vorige ook. Gelukkig hebben we nog ruim vijf maanden haha (en ja het wordt een jongetje, weten we nu!).

12 likes

Ik schakel ook graag even jullie hulp in. Kan zijn dat ik dit later ivm herkenbaarheid nog weer even weghaal, maar ik vind het zo lastig. Dochter heet -weg- en we krijgen in februari een tweede dochter maar weten het echt niet. Iemand nog leuke/bijzondere ideeën? We houden dus wel van wat bijzonders maar zitten ook in de mediterraanse hoek te kijken.

11 likes

Hedwig

5 likes

Elodie!

Of Felina, Marlin, Thirza, Katinka, Isha, Yaëll, Yasmin, Vesper, Maëll, Danae, Carmen, Odille, Ayla, Belèn, Giuoia, Elaine

Overigens denk ik dat weinig mensen Aurora associëren met Disney hoor, is meer insider knowledge heb ik het idee. Je zou hier even een poll kunnen plaatsen.

2 likes

:heart_eyes: ja deze!

1 like