âllbah hoe zouden ze alba bij jou uitspreken? ik stel het me hier voor en dan klinkt het heel mooi!
ah ja ik kan het me voorstellen, ook mooi! inderdaad, in het nederlands is het toch nèt niet haha
Zo vind ik Ebba ook superleuk, maar in het NL klinkt het toch alsof je Emma uitspreekt terwijl je neus verstopt zit
Ik denk altijd, je spreekt je naam toch uit zoals je eigen taal (tenzij bedacht is dat het in een andere taal hoort).
Bijvoorbeeld Julia, je hoeft dan in Engeland niet perse Djoelia te zeggen want je heet gewoon Julia.
Ik had een droom dat ik beviel van een zoontje maar we hadden nog geen naam bedacht en mijn man was niet echt betrokken (? want hij ging iets doen en ik ging voor 3 weken nog naar Botswana), dus ik moest t zelf bedenken. In mijn droom werd het de keuze tussen de volgende drie haha
- Thomas
- Ezra
- Morris
0 stemmers
Ben benieuwd naar jullie mening…
M’n zoontje heet weg en we denken aan weg voor onze dochter die we in februari verwachten. Ik vind het een prachtige naam voor een meisje, past ook bij ons. Het enige waar ik over twijfel is dat je de naam van m’n zoontje heel erg op z’n Nederlands uitspreekt en die van onze dochter zou dan juist heel Engels zijn. Is dat niet gek?
Edit: vanwege voldoende input en privacy de namen weggehaald. Bedankt iedereen voor het meedenken!
- Nee, mooi juist
- Kan prima
- Beetje gek misschien, maar gewoon doen
- Wel apart, zou het niet doen
- Niet doen, krijg je spijt van
0 stemmers
Allebei heel leuk en ook leuk bij elkaar!
Ik zeg niet dat het moet, maar dat het niet hoeft.
Heb zelf heel lang les gegeven in Rotterdam. Leerlingen hadden namen van over de hele wereld. Dan doe ik wel mijn best om het uit te spreken zoals het bedoeld is, ook al is dat in het Nederlands niet hoe je het zou zeggen bijvoorbeeld. Zou niet weten waarom het arrogant zou zijn om jezelf te noemen hoe je heet.
Maar nogmaals, het hoeft natuurlijk niet.
Moet zelf ook zeggen dat ik heel dol ben op typisch Nederlandse namen en wie weet gaan mijn kinderen later in het buitenland dat lastig vinden. Maar ik vind het ergens altijd ook wel charmant als je een naam hebt die past waarbij je vandaan komt.
Wie heeft inspiratie? Wij verwachten in mei onze tweede dochter, maar vinden de naam super moeilijk. In Kinder liken we héél andere namen.
Onze dochter heet Fenne, wat komt er bij jullie boven?
Even heel divers: Piek, Loek, Nimke, Ronja, Jutta, Imme, Jildou, Lot, Reva, Dana, Yara, Nikè, Alma, Ava, Timna, Tove, Benthe, Jinthe, Ninthe, Juul, Lea
Lana
Tess
Liz
Mara
Nine
Nika
Juun
Isa/Ise, Lieke, Lara, Jente, Hannah, Rosa, Nina, Julie,
Milou, Anna, Lotte, Mirthe
Mirre
Madde
Mirre
Linne
Hanne/Hanna
Sanne
Lotte
Ik vind Juul / Jula zo’n lieve naam. Juultje
Zo heb ik een collega die Florine heet en haar dochter Fleur heeft genoemd. Strikt genomen vast een afkorting van elkaar. Het viel me wel op maar heb het niet als een ‘vernoeming’ opgevat. Denk dat veel mensen het niet eens opvalt.
Ik zou het lekker doen als je het een mooie naam vindt!
Andere vraag, ik vind Isidoor dus een leuke naam maar mijn man vindt het een Lord of the Rings naam
- Mee eens
- Nee is wel leuk
0 stemmers
Mee eens maar alsnog leuk hoor
Ik moest direct denken aan het hondje van De Mol. Verder wel een leuke naam.