Isidoor doet me inderdaad aan Isildur denken. Isidora niet zo.
Haha ik snap je man ik las gelijk Isildur
Ik heb die Lord of the Rings boeken niet gelezen maar als het zoân sterke associatie is zoek ik even een andere naam om ruzie over te maken
Hannah !!! Nog steeds favoriete naam
Ik vind bij F. passen:
Isa
Sophie
Luna
Noor
Hangt zo van de namen af. Ik vind Marieke en Marie heel anders dan Marieke en Lieke in jouw voorbeeld.
Dit zou me blijkbaar zo erg niet opvallen dat ik mân eigen kind een overlappende naam met zowel mij als zân vader heb gegeven, en daar moest ik 3 dagen na zân geboorte op geattendeerd worden door een familielid
Optie 3: Geen LOTR associatie maar gewoon geen mooie naam
Ik neem nu aan dat je kind Kerel heet en je vader Karel.
Het is inderdaad ongeveer zoiets, maar dan met mijn echte naam
Bijna 32 wk zwanger en nog steeds geen naam. Vind het echt spannend worden, ben stiekem al een beetje bang dat we in de âach, laten we dit maar doenâ scenario komen. Iemand in dezelfde situatie gezeten?
Ja! We hadden denk ik rond 33 a 34 weken uiteindelijk twee opties en met 37,5 week hebben we âmaar gewoonâ voor één van die twee namen gekozen. Baby is nu drie weken oud en ik kan hem echt niet met die andere naam voorstellen! Misschien stelt dat wat gerust haha, ik vind zijn naam helemaal bij hem passen nu
Dank! Ja. dat is zeker een geruststelling. Zie hier echt wel leuke namen voorbij komen als inspiratie, maar we worden het gewoon niet eens. Dit zijn mijn favorieten nu:
Kiara
Emelie/Emily
Selina/Celina
Leone/Leona
Gelukkig moet ze nog even groeien en is er nul aanleiding om te denken dat ze eerder komt
Ja wij hebben pas met 38 (?) weken ofzo de knoop doorgehakt. We kwamen er echt niet uit ook dus het werd een compromis. Maar de naam past echt helemaal bij haar nu!
Opgelucht om te zien dat we niet de enigen zijn het is ook zoiets definitiefs he. Morgen maar weer eens het gesprek aangaan.
Wij hadden twee namen, en bij de geboorte naam A gegeven. Na 15 minuten toch gekozen voor naam B. Het ziekenhuis had naam A. al geregistreerd haaha.
Ja het is iets definitiefs maar aan de andere kant (en misschien is dit impopulair hoor) probeerde ik ook te denken: het is maar een naam. En zolang je er een beetje rekening mee houdt dat je kind niet voor schut staat groeit die naam echt wel met een kind mee.
Wij kwamen er ook niet uit. Ik vond de ene naam geweldig en man een andere.
Uiteindelijk ben ik een week zijn naam gaan proberen en na een week zei hij: ok we doen jouw naam, maar ik was inmiddels zo gewend aan zijn naam dat we voor die zijn gegaan. (Ik was toen 34 weken)
Dus mijn tip: probeer een week een naam uit vd ander of bijv samen afspreken om een naam te testen.
Wij hadden uiteindelijk short list van 3 namen.
2 uur ongeveer na geboorte pas de keus gemaakt. Wilde hem gewoon even zien.
Laatste week voelde ik wel heel erg de naam die gekozen is. Het past goed bij hem.
Hier ook beetje hetzelfde. Ben lang opzoek geweest naar DE naam, maar die kwam maar niet.
Ben nu 36 weken zwanger en inmiddels hebben we gewoon een naam uit ons lijstje gekozen, die voor ons beiden toch het beste voelt (na veel twijfels). Dit begint vanzelf te groeien nu we de naam vaker hardop noemen en op het geboortekaartje zien staan. We zijn er nu blij mee en andere namen voelen al niet âkloppendâ meer.
Ik kon me er eerst wel heel druk om maken, dat we de perfecte naam moesten hebben, maar nu denk ik:
Ach, het is ook maar gewoon een naam en deze is gewoon mooi! Er zijn nog steeds meer mooie namen op de wereld, maar dit is onze dochter nou eenmaal. Groeit denk ik snel naar een kind en dan kun je je niks anders meer voorstellen.