Babynameninspiratie (Deel 1)

Ik heb vooral een beeld van het type kind/gezin bij bepaalde namen waar ik de naam dan toch niet los van kan zien

5 likes

Haha ja zeg dan gewoon niets. Als ouders vind je de naam leuk, anders kies je het niet. Een opmerking hoeft echt niet?

Ik vind onze gegeven naam ook niet heel apart maar zie nu in die link hierboven dat hij 46x gegeven is. En met een dubbele zelfde laatste letter 53x. Dus nja, misschien heeft die vrouw toch gelijk :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wij hebben het zoeken naar namen vooruit geschoven tot na de geslachtsecho. Want ik weet gewoon 0 leuke jongensnamen. Ik vind de naam van mijn zoon en dochter ook leuk bij elkaar dus dan ik wil ook dat de derde daar dan leuk bij past.
Voor meisjes heb ik gelukkig wel al wat namen die we leuk vinden. Maar het lijkt wel of het per kind moeilijk word. :joy:

4 likes

Haha wij krijgen dat ook vaak te horen. Het is of geweldig óf apart. Is vaak natuurlijk ook wel zo met namen, je vind het wat of niet. Ik vind het altijd wel een compliment eigenlijk, als mensen die gaan voor de standaard namen (niets mis met dat, maar niet ons ding), de naam van onze zoon ‘apart’ noemen. Overigens is de naam niet mega apart of moeilijk of zo, alleen bijna niemand heet zo dus mensen kennen het (nog) niet.

2 likes

Ik snap echt niet waarom mensen dit zeggen? Echt hou het gewoon voor je.

Bij mijn oudste ging ook helemaal iemand in discussie dat de naam niet goed geschreven was in het Nederlands, want je sprak het anders uit. Het is ook geen Nederlandse naam dus ja dat kan wel kloppen.

2 likes

Zo grappig dat namen als Jan en Willem relatief hoog staan weer. 270 keer gegeven allebei.

1 like

Ik heb veel meningen over namen, maar al noem je je kind Poedeliewoepsie, het zou niet in me opkomen om er een opmerking over te maken??

Gelukkig hebben wij ook nooit rare opmerkingen gehad maar het zou me ook niets boeien. Ik ben echt heel blij met de naam en vind het daardoor lastiger een tweede te kiezen haha.

5 likes

Ohh dit vind ik zo’n leuke naam! Ik had een collega die half Spaans was en haar zoontje heette ook zo. Je hoort het niet vaak, maar toch heel makkelijk uit te spreken vind ik.

7 likes

Hele leuke naam juist!

3 likes

Toen wij de naam van onze zoon vertelden aan mijn schoonouders zei mijn schoonvader dat hij het een meisjesnaam vond. Prima, het is een uniseks naam die ook aan meisjes gegeven wordt en ik vind het prima dat hij het geen mooie naam vindt. Maar wat wel heel irritant is, is dat hij nu élke keer dat ik hem zie, moet benoemen dat persoon X en X (vrienden, kennissen, buren van hem etc) het ook een meisjesnaam vindt. Echt zonder overdrijven al 5 of 6 keer gehoord nu.
.

Toen we m’n schoonvader belde dat M. geboren was, zei hij: “Oh? M? Daar moet ik even aan wennen”. Maar zijn lievelingsnaam is Jannus dus ik had me zorgen gemaakt als hij het wel een mooie naam had gevonden.

18 likes

Hahaha ja mijn schoonvader opperde serieus Jacqueline of Angelique als meisjesnaam dus dat we niet op één lijn zitten, was hier ook al langer bekend.

9 likes

Voor wat het waard is: ik ken alleen maar jongens met die naam. Zeg dat maar tegen je schoonvader :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ook heel vaak gehoord over beide namen hier
(vooral oudere generatie :sweat_smile:)

5 likes

Wow. Zeg dan gewoon niks hĂš

4 likes

Ik vind Jannus (maar eigenlijk Jannes) echt heel leuk! Zou het goed kunnen vinden met je schoonvader, denk ik

4 likes

Haha dan vind je M. waarschijnlijk ook geen mooie naam

3 likes

Geen idee, maar het één sluit het ander niet uit, toch? Vind heel veel mooi, heel divers.

Das ook weer waar. M’n vriend heeft trouwens wel een heel leuke (en hippe) naam, maar volgens mij had m’n schoonvader daar geen zeggenschap in haha

1 like

We hebben ook geen top 10 naam en krijg toch regelmatig commentaar op de babynaam
Mensen die het expres anders gaan noemen of heel passief agressief reageren van spel het dan eens? Zo moeilijk en gek is die naam niet maar mensen vinden het blijkbaar al leuk om te lachen over een naam of een grappig iets te zeggen.

Moet zeggen het doet mij weinig tot niets, het is met liefde uitgekozen.

2 likes