Babynameninspiratie (Deel 1)

Ik heb een tweeling en wilde heel graag een bepaalde jongensnaam maar dat was echt te ‘bekbrekerig’ icm de naam van zijn tweelingzus. Zo ken ik een tweeling die Norah en Noah heten, daarbij zou ik mezelf ook steeds verspreken denk ik.

2 likes

Ik snap vooral gewoon niet dat mensen commentaar hebben of op andere wijze laten blijken dat ze de naam niks vinden tegenover een ouder. Smaken verschillen en ik heb ook echt weleens gedachtes variërend van ‘goh dat zou ik zelf nou niet kiezen’ tot ‘arm kind’, maar ik zou dat echt nooit laten blijken tegenover de ouders.

13 likes

Zou hier ook echt mijn tong over breken iedere keer. Ik verspreek me nu al regelmatig, terwijl de namen van mijn kinderen totaal niet op elkaar lijken. :joy:

2 likes

Over tweelingen gesproken: mijn vriend zat bij tweeling Boy en Roy in de klas.

5 likes

Ik heb een tweeling als vriendin en haar zus heet Wendy en ze heet zelf Mendy. Vind ik ook erg verwarrend en hun ouders ook nog steeds blijkbaar

1 like

Een tweeling in onze familie (inmiddels overleden) heette Janneke en Anneke :sweat_smile:

1 like

Hahaha wat zijn er veel flauwe ouders zeg. Ik ken een tweeling Maartje en Doortje, maar werden dan Moortje en Daartje genoemd door bekenden :sweat_smile:

1 like

nog meer over de naam

2 likes

Oh ik heb een sterk vermoeden welke naam dit is, leuk idd :smile:

7 likes

Ik ook! Leuke naam!

4 likes

Haha, leuk om te horen. Naam wordt sowieso al jaren minder dan 25 keer per jaar gegeven. Ook voor meisjes. Verbaast me wel want zo uniek voelt die naam dan weer niet.

3 likes

Als je zoekt op Russian unisex names heb je hem direct gevonden, was ook nieuwsgierig haha

3 likes

blabla over de naam

12 likes

Leuke naam! Ik ken een (erg aardige trouwens) man die zo heet!

1 like

Heb het toch even weggehaald. Ben nu wel anoniem maar aangezien de naam zo weinig wordt gegeven straks misschien wel niet meer hierdoor. :sweat_smile:

4 likes

Ik heb mijn comment ook weggehaald voor de zekerheid haha.

1 like

Moesten jullie bij je eigen kind ook nog erg wennen aan de naam? Bij onze dochter had ik dat niet, het voelde vanaf moment één als dé naam voor haar. Maar mijn zoontje is nu 2 maanden oud en ik weet helemaal niet of ik wel zo blij ben met zijn naam. We hebben pas tegen het einde van de zwangerschap besloten en dit was echt mijn favoriete naam maar nu mis ik dat gevoel een beetje. Krijg ook vaak als reactie dat het een ‘aparte’ naam is en bijna iedereen spelt het in eerste instantie anders dan hoe wij het spellen. Ik heb ook een aantal keer gedroomd dat hij anders heette (telkens dezelfde naam, één van mijn andere favorieten) en die naam ‘voel’ ik meer bij hem of zo. Bij ieder ander zou ik zeggen dat dit wel goedkomt en het moet groeien en ‘maar’ een naam is, maar wel fijn om te lezen of anderen dit herkennen!

Beetje kwetsbare kwestie dit dus ik weet niet of ik het laat staan.

15 likes

Ik vind het na 9 maanden nog steeds wennen. Noem haar altijd bij een koosnaampje omdat dat intiemer voelt. Haar naam is zo groot en officieel ofzo :sweat_smile:

2 likes

Ja dat herken ik wel! Bij mijn jongste kwamen mijn man en ik er niet uit en wilde wij beide wat anders. Uiteindelijk in de auto naar huis van het ziekenhuis haha zei mijn man oké dan doen we jou naam wel, maar toen vond ik het zielig voor hem, omdat hij zijn naam heel graag wilde. Dus toen zei ik laten we jou naam maar doen.
Heb er soms wel spijt van, veel mensen reageren juist met oh mooie naam! Maar ik had de naam zelf niet gekozen.

5 likes

Als je er lang mee blijft zitten, kan je er ook voor kiezen om de naam te veranderen. Heeft een vriendin van mij na ongeveer 5 maanden gedaan. Het is even onduidelijk voor de anderen, maar het went heel snel

4 likes