Babynameninspiratie (Deel 1)

Ja ik heb dit ook. De naam had ik me voorgesteld bij een kindje dat er anders uitzag in mijn voorstelling en daarnaast heb me gevoegd naar mijn man wat betreft de uitspraak. We hadden een uitspraak voor in het NL’s en een voor als we een andere taal spraken. Uiteindelijk is het toch dat laatste geworden en dat voelde voor mij echt heel lang raar en niet kloppend. Ook vanwege veel reacties en meningen van anderen. Na een maand of 3/4 begon ik eraan te wennen en vond ik het meer bij haar passen, en daarnaast heb ik een afkorting als koosnaampje gekozen die ik me nu helemaal eigen heb gemaakt, en zo noem ik haar dus altijd.

Via insta weet ik de naam van je zoontje, en ik vind hem prachtig en stond hier ook op de lijst! Ik hoop dat het snel went en goed voelt.

1 like

Je hebt niks aan mijn mening, maar ik vind de naam helemaal logisch geschreven juist. En erg leuk omdat het niet súper standaard is, maar ook niet gek en gewoon een logische uitspraak. Maar wel vervelend om dat gevoel te hebben en kan me voorstellen dat je er nog meer over na gaat denken als andere mensen er ook nog een mening over hebben. Heeft je partner hetzelfde gevoel?

1 like

Nu ik weet dat we een meisje verwachten ben ik op zoek naar een naam. Maar wat is dat weer moeilijk.

Wat we nu op ons lijstje hebben is:
Lily
Bobbi
Elin (mijn vriend vind dit niet zo)

Iemand nog leuke aanvulling?

10 likes

@Madelief @Indigo @Sanseveria ach lief die complimentjes :heart_eyes: Het was jarenlang mijn favoriete naam dus het zal echt wel goedkomen.

@Sanseveria de naam van jouw zoontje is de naam waartussen we tot week 37 ongeveer getwijfeld hebben haha. En de andere naam waar ik nu dus steeds over droom is Moos (maar die vond m’n vriend wel veel minder leuk dus was het toch nooit geworden)

3 likes

Ik had dit bij mijn dochter. We waren op zich best snel uit de naam, volgens mij bij 25 weken ofzo. Alleen toen ze geboren was voelde het ineens heel benauwd dat we het niet meer konden veranderen. Ineens was ik ook bang dat we wat leukere tegen zouden komen en ik spijt zo krijgen. Maar dit is helemaal weggegaan en nu ben ik super blij met de naam!

2 likes

Ik vind Lucie wel bij het rijtje passen en heel cute

3 likes

Oh wat grappig haha. Moos vind ik ook leuk, alleen hier in de buurt hoor ik het opeens heel vaak. Maar ik hoop dat jullie snel aan jullie mooie naam wennen!

5 likes

Abby, Romee, Yalou, Liva, Marin, Faye

4 likes

Echt de eerste keer ooit dat ik deze hoor… ik gok een combi van Yara en Malou oid?

2 likes

Abbey
Lexi
Jade
Noémi

5 likes

Ik vind Lou zo schattig

2 likes

Hahaha ik ben echt een te grote couch patato om die connectie te maken, maar ik snap hem wel haha

Geen idee, ik ken er 2 in mijn omgeving iig

2 likes

Wij krijgen een zoon! Hadden voor een meisje al een naam kunnen bedenken maar voor een jongen dus nog niet. Zo lastig.

We houden van korte namen à la Eli en Kai, maar bijv Frenkie vind ik ook leuk. Iemand nog variaties op deze namen want deze voel ik niet 100%…

6 likes

Lev, Vik, Lio, Joa(s), Raf, Nolan, Senn, Roan, Otis, Jake, Dex, Jim, Bodhi

3 likes

Ik herken dit ook wel! Ik vind de naam die we hebben gegeven prachtig maar zoals @Huismus ook zegt is de naam nog een beetje te groot voor hem. De afkorting past beter bij zo’n lieve kleine baby. Daarnaast moet ik er nog een beetje aan wennen om de naam voluit uit te spreken (terwijl ik dat voor de geboorte vaak genoeg gedaan heb) en is er iets in de manier waarop mijn vader de naam uitspreekt dat me irriteert, haha

2 likes

Yent, Mas, Boet, Dex, Sep, Jack, Jem (ook met dj zoals Jack)

4 likes

Cas, Ravi?

2 likes

Jeetje, een naam bedenken is echt lastiger dan ik dacht! Zo permanent pff.
We krijgen een jongetje en voorzien binnen nu en 5 jaar naar het buitenland te vertrekken dus het moet een beetje werkbaar zijn voor andere talen. Voor meisjes had ik een megalange lijst maar jongens is echt moeilijk.

Mijn shortlist:
Olivier (eventueel makkelijk Oliver van te maken en Ollie)
Luc
Lou
Otis

M’n vriend had het even aan z’n nieuwe pff ChatGPT gevraagd met allerlei info over ons en die kwam met:
Aiden (vind ik echt niks)
Ethan (dit kunnen Nederlanders dan weer niet uitspreken)

Heel erg uiteenlopende opties dus, iemand die hier inspiratie van krijgt en een rits namen weet?

6 likes

:rofl::rofl:

18 likes