Dat laatste rijtje namen doet me denken aan Ottilie, ik vind dat een hele leuke meisjesnaam.
Vind het leuk dat de laatste als enige geen optie voor âallemaal niks voor mijâ heeft ![]()
![]()
Precies degene waar ik die optie nodig bij hadđ
Ik vind Ollie heel leuk maar zou denk ik voor Olivier/Oliver als officiële naam gaan en Ollie als roepnaam.
- Olivier
- Oliver
0 stemmers
Valdemar geeft me teveel Harry Potter vibes haha.
Sowieso Thelma want Ellis & Thelma ![]()
Nog steeds trots op mijn olijke tweeling verzameling
![]()
Wat vind je van de naam Sammie voor een meisje? Deze stond heel lang op nr. 1 voor ons, maar twijfel of het niet te âkinderachtigâ is als iemand ouder is.
Sammie
- Leuk!
- Niet leuk want inderdaad te kinderachtig
- Niet leuk want⊠anders
0 stemmers
Superleuk! Ik heb zoveel spijt dat ik mijn kat zo al heb genoemd, anders had ik zeker mijn dochter zo genoemd! Kan altijd âSamâ gebruiken toch, op oudere leeftijd
Ik zou mân kind eerder Sam noemen en dan sammie zeggen dan sammie noemen en later Sam van maken.
heel leuk! ik ken 2 sammieâs als meisje zijnde, wordt ook vaak - door bekenden, vrienden - afgekort tot âSamâ. Zijn beide ook leuke meiden dus speelt mogelijk ook rol dat ik de naam leuk vind.
Ik vind het te kinderachtig, maar ook te veel een afkorting van Samantha
Onze dochters hebben allebei een Scandinavische naam en onze top 3 meisjes namen was helemaal Scandinavisch. Maar de Scandinavische jongensnamen vind ik dan weer helemaal niets.
Oh hier had ik dan weer helemaal niet bij nagedacht! Maar ken ook geen Samanthaâs. Maar snap wel wat je bedoelt, met dat het wel als afkorting van een andere naam gezien kan worden. Zo moeilijk ![]()
Mijn zoon heet Sam (als hij een meisje was geweest ook) en toen hij echt baby was noemde iedereen hem Sammie. Nu doen we (en anderen) het nog wel, meer als koosnaampje. Maar we gebruiken over het algemeen gewoon Sam. Zou dus voor Sam gaan, Sammie wordt toch wel gebruikt en daar kan je dan ook weer mee stoppen (of niet)
Dat is nou totaal niet een associatie die ik als eerste bij de naam Morris heb. Ook een vrij âgebruikelijkeâ jongensnaam toch? Als t nou Marlboro ofzo was ![]()
Ik heb die associatie bij die naam niet. Vind het wel een schattige combi voor een tweeling, Bobbi en Morris.
Ik wist niet eens dat het een fabriek was, nooit van gehoord. Ken meerdere Morissen.
Misschien dat je in België woont? Want in NL wordt Morris al jarenlang honderden keren per jaar gegeven aan jongens en is het een heel gewone naam