Ik vind beiden erg leuk, ik hou van Hollandse namen!
Ik denk niet dat je nu nog een naam vindt waardoor je switcht, maar misschien: Lot(te), Lize, Nora, Fem, Fee (Fay), Soof, Suze, Suus…
Je zou ook nog de naam officieel net anders geven en dan dat die afgekort word naar de favoriet.
Dat is volgens mij origineel een spaanse naam.
Dank voor jullie snelle reacties! Ze heeft inderdaad een tweede naam die klassiek/internationaal is en ook een Spaanse herkomst heeft. Dat voelt inderdaad ook als een mooie verwijzing! Ik vind de ietwat langere versie van de naam met een Z wel iets mooier dan met een S, misschien kan ik dat nog eens overleggen met m’n man!
Zo irritant om achteraf te lezen
Eens sorry!!!
Vooral de spoilers die wel blijven staan. Ik wil mijn clicks terug.
Lang geleden dat we polls hebben gedaan! Hier komen een paar voor soortgelijke namen
- Arya
- Aya
- Ayla
- Daya
- Maya
- Allemaal niets voor mij
0 stemmers
- Lauren
- Laurie
- Laurien
- Laura
- Lara
- Loren
0 stemmers
- Louise
- Lou
- Loua
- Loué
- Loé
0 stemmers
- Fleur
- Floor
- Flor
- Florien
- Félien
- Fay
0 stemmers
- Olivier
- Olaf
- Oscar
- Ollie
- Otte
0 stemmers
Ik vind Ollie ook echt zo’n lieve (bij)naam
Dat laatste rijtje namen doet me denken aan Ottilie, ik vind dat een hele leuke meisjesnaam.
Vind het leuk dat de laatste als enige geen optie voor ‘allemaal niks voor mij’ heeft
Precies degene waar ik die optie nodig bij had😂
Ik vind Ollie heel leuk maar zou denk ik voor Olivier/Oliver als officiële naam gaan en Ollie als roepnaam.
- Olivier
- Oliver
0 stemmers
Valdemar geeft me teveel Harry Potter vibes haha.
Sowieso Thelma want Ellis & Thelma
Nog steeds trots op mijn olijke tweeling verzameling
Wat vind je van de naam Sammie voor een meisje? Deze stond heel lang op nr. 1 voor ons, maar twijfel of het niet te ‘kinderachtig’ is als iemand ouder is.
Sammie
- Leuk!
- Niet leuk want inderdaad te kinderachtig
- Niet leuk want… anders
0 stemmers
Superleuk! Ik heb zoveel spijt dat ik mijn kat zo al heb genoemd, anders had ik zeker mijn dochter zo genoemd! Kan altijd “Sam” gebruiken toch, op oudere leeftijd
Ik zou m’n kind eerder Sam noemen en dan sammie zeggen dan sammie noemen en later Sam van maken.
heel leuk! ik ken 2 sammie’s als meisje zijnde, wordt ook vaak - door bekenden, vrienden - afgekort tot ‘Sam’. Zijn beide ook leuke meiden dus speelt mogelijk ook rol dat ik de naam leuk vind.