Babynameninspiratie (Deel 1)

Dat laatste rijtje namen doet me denken aan Ottilie, ik vind dat een hele leuke meisjesnaam.

2 likes

Vind het leuk dat de laatste als enige geen optie voor ‘allemaal niks voor mij’ heeft :joy::heart_eyes:

9 likes

Precies degene waar ik die optie nodig bij had😂

10 likes

Ik vind Ollie heel leuk maar zou denk ik voor Olivier/Oliver als officiële naam gaan en Ollie als roepnaam.

• Olivier
  • Oliver

0 stemmers

3 likes

Valdemar geeft me teveel Harry Potter vibes haha.

10 likes

Sowieso Thelma want Ellis & Thelma :smiley:

5 likes

Nog steeds trots op mijn olijke tweeling verzameling

7 likes

:no_mouth:

6 likes

Wat vind je van de naam Sammie voor een meisje? Deze stond heel lang op nr. 1 voor ons, maar twijfel of het niet te ‘kinderachtig’ is als iemand ouder is.

Sammie

• Leuk!
  • Niet leuk want inderdaad te kinderachtig
  • Niet leuk want
 anders

0 stemmers

1 like

Superleuk! Ik heb zoveel spijt dat ik mijn kat zo al heb genoemd, anders had ik zeker mijn dochter zo genoemd! Kan altijd “Sam” gebruiken toch, op oudere leeftijd

2 likes

Ik zou m’n kind eerder Sam noemen en dan sammie zeggen dan sammie noemen en later Sam van maken.

15 likes

heel leuk! ik ken 2 sammie’s als meisje zijnde, wordt ook vaak - door bekenden, vrienden - afgekort tot ‘Sam’. Zijn beide ook leuke meiden dus speelt mogelijk ook rol dat ik de naam leuk vind.

1 like

Ik vind het te kinderachtig, maar ook te veel een afkorting van Samantha

2 likes

Onze dochters hebben allebei een Scandinavische naam en onze top 3 meisjes namen was helemaal Scandinavisch. Maar de Scandinavische jongensnamen vind ik dan weer helemaal niets.

3 likes

Oh hier had ik dan weer helemaal niet bij nagedacht! Maar ken ook geen Samantha’s. Maar snap wel wat je bedoelt, met dat het wel als afkorting van een andere naam gezien kan worden. Zo moeilijk :smile:

1 like

Mijn zoon heet Sam (als hij een meisje was geweest ook) en toen hij echt baby was noemde iedereen hem Sammie. Nu doen we (en anderen) het nog wel, meer als koosnaampje. Maar we gebruiken over het algemeen gewoon Sam. Zou dus voor Sam gaan, Sammie wordt toch wel gebruikt en daar kan je dan ook weer mee stoppen (of niet)

5 likes

Dat is nou totaal niet een associatie die ik als eerste bij de naam Morris heb. Ook een vrij “gebruikelijke” jongensnaam toch? Als t nou Marlboro ofzo was :crazy_face:

60 likes

Ik heb die associatie bij die naam niet. Vind het wel een schattige combi voor een tweeling, Bobbi en Morris.

10 likes

Ik wist niet eens dat het een fabriek was, nooit van gehoord. Ken meerdere Morissen.

7 likes

Misschien dat je in België woont? Want in NL wordt Morris al jarenlang honderden keren per jaar gegeven aan jongens en is het een heel gewone naam

6 likes