Babynameninspiratie (Deel 1)

Ik vind het te kinderachtig, maar ook te veel een afkorting van Samantha

2 likes

Onze dochters hebben allebei een Scandinavische naam en onze top 3 meisjes namen was helemaal Scandinavisch. Maar de Scandinavische jongensnamen vind ik dan weer helemaal niets.

3 likes

Oh hier had ik dan weer helemaal niet bij nagedacht! Maar ken ook geen Samantha’s. Maar snap wel wat je bedoelt, met dat het wel als afkorting van een andere naam gezien kan worden. Zo moeilijk :smile:

1 like

Mijn zoon heet Sam (als hij een meisje was geweest ook) en toen hij echt baby was noemde iedereen hem Sammie. Nu doen we (en anderen) het nog wel, meer als koosnaampje. Maar we gebruiken over het algemeen gewoon Sam. Zou dus voor Sam gaan, Sammie wordt toch wel gebruikt en daar kan je dan ook weer mee stoppen (of niet)

5 likes

Dat is nou totaal niet een associatie die ik als eerste bij de naam Morris heb. Ook een vrij ā€œgebruikelijkeā€ jongensnaam toch? Als t nou Marlboro ofzo was :crazy_face:

60 likes

Ik heb die associatie bij die naam niet. Vind het wel een schattige combi voor een tweeling, Bobbi en Morris.

10 likes

Ik wist niet eens dat het een fabriek was, nooit van gehoord. Ken meerdere Morissen.

7 likes

Misschien dat je in Belgiƫ woont? Want in NL wordt Morris al jarenlang honderden keren per jaar gegeven aan jongens en is het een heel gewone naam

6 likes

Oh echt? Morris staat ook op ons lijstje en heb ik ook al een aantal keer gehoord in mijn omgeving. Ben kleuterjuf dus veel jonge kinderen rondom mij. Maar wist helemaal niet dat het een sigarettenfabrikant was! Heb nooit gerookt dus misschien daardoor… Maurice vind ik ook leuk :upside_down_face:
Dacht dat deze namen in Belgiƫ ook al niet meer zo speciaal waren.

4 likes

In mijn omgeving (brabant/gelderland) best veel kindjes die Morris worden genoemd. Ik vond (vind, nog steeds) het een super leuke naam. Vrienden uit zeeland (waar een philip morris fabriek staat) vinden het idd een afschuwelijke naam door die associatie.

1 like

Mijn vader noemde de auto ā€œMini Cooperā€ roeger de Morris. Schijnbaar was dat vroeger een automerk. Ik vind Morris ook een leuke naam, stond ook op mijn lijstje. Vind het alleen minder leuk als deze naam word afgekort. Onze zoon heeft uiteindelijk een andere naam met een M gekregen.

1 like

Ik moet bij de naam Morris vooral aan gtst denken.

17 likes

Hoe zou jij je kind noemen?

• Nicotien
  • Almerel
  • Polle-Pelle
  • Coriandra
  • Abrahans
  • Ritalinde
  • Myanmartijn
  • Trijntje-Thalysha
  • Oekrianne
  • Rodewijk
  • Margarina
  • Vrans
  • DiĆ«ne
  • Kevincent
  • Sjakkelien
  • Dezemitri
  • Taco-Storm

0 stemmers

2 likes

Waarom is deze poll niet multiple choice? Love them all.

6 likes

Haha ik ga echt stuk om Kevincent :sob:

24 likes

Als @Zemraluani niet op Almerel stemt ben ik echt teleurgesteld

1 like

Mijn man heeft een blauwe maandag voor Philip Morris gewerkt. Wij hebben bij de naam Morris dus totaal niet de associatie met het sigarettenmerk, want wij hebben onze zoon zo genoemd :joy:

16 likes
  • Philip
  • Morris

0 stemmers

2 likes

Haha als je me niet getagd had, had ik sowieso nooit gestemd want ik heb dit hele subforum op negeer staan.

Moeilijke keuze nog, Ritalinde vind ik ook wel wat hebben. Edit: nee Kevincent is onverslaanbaar voor me.

2 likes
  • Paracetamolga

0 stemmers

14 likes