Babynameninspiratie (Deel 1)

• Ibuprofenna

0 stemmers

12 likes

Alprazolambert, Fluoxetineke,

7 likes

Nifedipineke! Hahah loving this

5 likes

Lisinopriscilla, simvastatineke, amlodipien, codeĆÆneke :grin:

5 likes

Die fabriek ligt voor mij steenworp afstand , maar denk bij Morris toch meer aan Van Morrison.

Ik vind de naam Kent overigens wel leuk, heb dat voor kind (met nog 100 namen) overwogen. maar dat is voor mij dan toch te veel sigaretten associatie (of Superman)

1 like

Helemaal akkoord, ben ook van Belgiƫ en hoor beide namen ook vaak al een beetje te vaak vind ik zelf. En van het merk nog nooit gehoord. Zelf vond ik vroeger Maurus leuk maar lijkt me nu verwarrend met Maurice en Morris.

2 likes

Las net een artikel van iemand die de kinderen naar rivieren heeft genoemd, vond ze best mooi.
Meisje: Neva
Jongen: Tiber
Jongen: Isar
En nog een kindje Sava

20 likes

Mooooi Neva en Sava!

Iemand hier uit de buurt heeft haar dochtertje Vika genoemd, vind ik ook super leuk!

6 likes

Oh ik ken echt een Sjakkelien :smiling_face_with_tear: De rest fantastisch! Vrans ga ik onthouden voor een toekomstig huisdier.

1 like

Hoe zouden jullie de meisjesnaam jowin uitspreken

• Djoowin
  • Sjoowin
  • Joowin
  • Djoown
  • Joown
  • Jewwen
  • Anders, namelijk …

0 stemmers

Mijn man heeft een neef en nicht die niet meer met de familie praten. Hij kent ze dus totaal niet. Met zijn oom is ook een tijdje geen contact geweest en nu weer wel.

Anyway, zijn nicht was zwanger en heeft nu een kind gekregen. Mijn schoonmoeder zei ā€˜ik ben blij dat zij die naam hebben gegeven want nu kunnen jullie die niet meer geven’ (haha, haar manier om te zeggen dat ze het een stomme naam vindt). Het was ook een stomme naam, maar eigenlijk zou zoiets mij totaal niet tegenhouden. Vooral niet omdat ons kind er over een maand al is en ik echt geen zin heb om een nieuwe naam uit te zoeken, en eigenlijk kennen we deze mensen niet eens. Daarbij wonen ze ook nog eens letterlijk aan de andere kant van de wereld.

Dus even een paar polls haha. Deze vraag geldt dus voor mijn situatie, je hebt al een naam gekozen en je gaat binnen een paar maanden bevallen.

Zou jij je kind dezelfde naam geven als het kind van je neef of nicht als je daar contact mee hebf?

• Ja
  • Nee
  • Misschien
  • Anders

0 stemmers

Zou jij je kind dezelfde naam geven als het kind van je neef of nicht, ook als je die neef of nicht amper of niet kent?

• Ja
  • Nee
  • Misschien
  • Anders

0 stemmers

4 likes

Zou het vooral eigenlijk niet doen omdat je het blijkbaar zelf al een stomme naam vindt

4 likes

Jaa denk dat ik dat ook leuker vind!

2 likes

Oh huh, ik zie dat mijn pol weg is.

Even opnieuw dan:

• Jacky
  • Bobby
  • Yara
  • Lily

0 stemmers

4 likes

Ik had zelf die link echt absoluut niet gelegd.

20 likes

Ohhh vind ze allemaal heel leuk, stonden ook allemaal op ons lijstje! In combinatie met de namen van je andere kindjes vind ik Lily het leukst

6 likes

Wij hebben deze 2 namen voor de kinderen, en nog een derde naam en echt op 1 iemand na op facebook hebben wij t nooit te horen gehad. Toen dus iemand die comment had geplaatst over Harry Potter, verder van vrienden toen die comment geplaatst was Ohja verrek! Wij hadden zelf die link ook niet gelegd nl… houden gewoon heel erg van klassiek…

3 likes

Wij kwamen er laatst achter dat de naam die we gaan geven aan ons kind een combinatie is van onze eigen namen :sweat_smile: Denk een beetje in de trant van Maik (Martine en Jorrik), dus niet Romi (Roy en Michelle). Ik voel me er een beetje ongemakkelijk bij, maar omdat we er pas zelf later achter kwamen denk ik dat anderen het niet per se meteen door hebben. We gaan het er ook niet om laten, maar ben wel benieuwd hoe anderen erover denken.

Dus… een naam die een combinatie is van jullie eigen namen:

• Stom
  • Niks mis mee
  • Leuk juist

0 stemmers

3 likes

Ligt echt aan de naam vind ik, bij jou is het toeval en ik neem aan al een ā€œbestaandeā€ naam, maar als het echt iets heel ongebruikelijk is bijvoorbeeld Pietra (Pieter en Rachel) vind ik t wel echt niet mooi. En soms ook weer wel hehe.

7 likes

Prima als het een normale naam is, die je anders ook aan je kind had willen geven.
Niet leuk als het zo geforceerd met die letters moet en er iets raars uitkomt of een onlogische schrijfwijze voor een normale naam.

8 likes