Babynameninspiratie (Deel 1)

Komt vast goed! Ik heb mn struggles hier ook wel gedeeld, uiteindelijk waren we er ook pas echt definitief uit met 36/37 weken :sweat_smile:

5 likes

En uiteindelijk is dat ook nog steeds op tijd natuurlijk :grin:
Zijn ook genoeg mensen die pas definitief een naam kiezen na de geboorte. En dat is ook prima. Het komt uiteindelijk vast goed idd!

3 likes

Wij waren er 2 dagen voor de inleiding over uit. Alleen de eerste periode had ik wel echt moeite met de naam onthouden :face_with_hand_over_mouth:. Ik vind het nu een geweldige naam en kan me niet meer anders voorstellen!

5 likes

Voor een vriendin: meisjesnaam welke bij Jet past?

2 likes

Lot, Saar, Pleun, Fien, Pien, Kiek, Floor

6 likes

Pien, Fen, Lot, Lise, Merel, Roos, Bo? Ik merk dat ik een beetje in de korte namen ga maar misschien is juist een langere naam ook wel leuk.

3 likes

Cato, Rosa, Malou, Lise, Lilou, Eef(je), Elin(e), Fenna, Lotte, Jade

3 likes

Ik ken zusjes die Lot en Jet heten haha

Fiene, Nora, Anna, Tess, Pip, Mare, Diede, Veer, Niene, Lea, Mia, Maud, Yara

4 likes

Wies, Kaat, Fem, Puck?

6 likes

Wies vind ik erg leuk.

Voor de rest:
Josefien, Julia, Anouk, Bente en Coosje.

5 likes

Jet en Fien

4 likes

Fay, Floor, Isa, Fleur, Saar, Juul, Eva.

7 likes

Wat vinden jullie van Tyche of Tiege? Voor en jongen.

Ik ken Tyche als meisjesnaam (van de Griekse godin) maar vind hem wel unisex te gebruiken.

1 like

Ik vind het klinken als een woord in een dialect ofzo ‘ik kon er echt niet meer tyche’ :sweat_smile:

Daarnaast vind ik Tycho echt een lelijke naam en daar doet het me uiteraard ook aan denken, dus al met al ben ik niet enthousiast

19 likes

Ja dat viel ons ook op tijdens ons onderzoek. Dus zou dan eerder Tiege worden. Dat is een Ierse jongensnaam. Staat voor poëet en filosoof.

1 like

Love jullie eerlijke antwoorden trouwens! Thanks!!

Hij blijft overigens ondanks de niet al de positieve klank hier wel heel hoog staan :joy:

4 likes

Hoe spreek je het uit?

2 likes

In Ierland meer als Tedge en hier zou ik het gewoon als Tiege uitspreken.

2 likes