Komt vast goed! Ik heb mn struggles hier ook wel gedeeld, uiteindelijk waren we er ook pas echt definitief uit met 36/37 weken ![]()
En uiteindelijk is dat ook nog steeds op tijd natuurlijk ![]()
Zijn ook genoeg mensen die pas definitief een naam kiezen na de geboorte. En dat is ook prima. Het komt uiteindelijk vast goed idd!
Wij waren er 2 dagen voor de inleiding over uit. Alleen de eerste periode had ik wel echt moeite met de naam onthouden
. Ik vind het nu een geweldige naam en kan me niet meer anders voorstellen!
Voor een vriendin: meisjesnaam welke bij Jet past?
Lot, Saar, Pleun, Fien, Pien, Kiek, Floor
Pien, Fen, Lot, Lise, Merel, Roos, Bo? Ik merk dat ik een beetje in de korte namen ga maar misschien is juist een langere naam ook wel leuk.
Cato, Rosa, Malou, Lise, Lilou, Eef(je), Elin(e), Fenna, Lotte, Jade
Ik ken zusjes die Lot en Jet heten haha
Fiene, Nora, Anna, Tess, Pip, Mare, Diede, Veer, Niene, Lea, Mia, Maud, Yara
Wies, Kaat, Fem, Puck?
Wies vind ik erg leuk.
Voor de rest:
Josefien, Julia, Anouk, Bente en Coosje.
Jet en Fien
Fay, Floor, Isa, Fleur, Saar, Juul, Eva.
Wat vinden jullie van Tyche of Tiege? Voor en jongen.
Ik ken Tyche als meisjesnaam (van de Griekse godin) maar vind hem wel unisex te gebruiken.
Ik vind het klinken als een woord in een dialect ofzo ‘ik kon er echt niet meer tyche’ ![]()
Daarnaast vind ik Tycho echt een lelijke naam en daar doet het me uiteraard ook aan denken, dus al met al ben ik niet enthousiast
Ja dat viel ons ook op tijdens ons onderzoek. Dus zou dan eerder Tiege worden. Dat is een Ierse jongensnaam. Staat voor poëet en filosoof.
Love jullie eerlijke antwoorden trouwens! Thanks!!
Hij blijft overigens ondanks de niet al de positieve klank hier wel heel hoog staan ![]()
Hoe spreek je het uit?
In Ierland meer als Tedge en hier zou ik het gewoon als Tiege uitspreken.