Jet en Fien
Fay, Floor, Isa, Fleur, Saar, Juul, Eva.
Wat vinden jullie van Tyche of Tiege? Voor en jongen.
Ik ken Tyche als meisjesnaam (van de Griekse godin) maar vind hem wel unisex te gebruiken.
Ik vind het klinken als een woord in een dialect ofzo ‘ik kon er echt niet meer tyche’
Daarnaast vind ik Tycho echt een lelijke naam en daar doet het me uiteraard ook aan denken, dus al met al ben ik niet enthousiast
Ja dat viel ons ook op tijdens ons onderzoek. Dus zou dan eerder Tiege worden. Dat is een Ierse jongensnaam. Staat voor poëet en filosoof.
Love jullie eerlijke antwoorden trouwens! Thanks!!
Hij blijft overigens ondanks de niet al de positieve klank hier wel heel hoog staan
Hoe spreek je het uit?
In Ierland meer als Tedge en hier zou ik het gewoon als Tiege uitspreken.
een naam waarvan je weet dat je kind het de rest van zn leven moet spellen. Geen wereldramp, wel iets om mee te nemen in je overweging.
Ik ken dat eigenlijk vooral als een dispuut van avsv haha
Ik heb een collega die vandaag bevallen is van een zoon Benja. Maar nu heerst er wat verwarring over de uitspraak ( en we durven het haar nu maar nog niet te vragen op de eerste dag ).
Ben- dja ( zoals de dj van James / Jack)
Ben-ja ( zoals ja van nee)
Hoe zeggen jullie dit in de eerste instantie?
Het buurjongetje van mijn oma heet zo en bij hem spreek je het uit als Ben-ja.
Benja want je zegt ook niet bendjamin.
Wij hebben ook twee kindjes met namen die je anders zou kunnen uitspreken. Vond het helemaal niet gek hoor, dat mensen direct na het lezen van de naam in bijv een appje vroegen hoe je het uitspreekt. Zou het gewoon bij de ouders even checken
Ik ken meerdere Benja’s en dat spreek je allemaal uit als Benjamin zonder -min
Benjamin min min.
Acteur Benja Bruijning (vriend van Anna Drijver) spreek je ook uit als Ben-ja. Heb de naam nog nooit uitgesproken horen worden als Ben-dja.
Oh interessant ik zou t wel als Ben-dja doen maar weet eigenlijk niet waarom? Misschien omdat ik t gevoel heb dat het een engelsere naam is en dan is Benjamin ook Bendjamin
Ja dit heb ik dus ook. Heb inmiddels wel door waar mijn associatie vandaan komt: Benji, spreek je toch wel uit als Ben-djie?
Maar inmiddels zijn we er achter en is het inderdaad Ben-ja.