Babynameninspiratie (Deel 1)

Ik vind het zelf meer een jongensnaam, maar misschien dat door die -ie klank op het einde het meer meisjesachtig klinkt.

Zo vind ik bijvooorbeeld Noa(h) veel meer een meisjesnaam maar wordt het vooral gezien als jongensnaam. Mocht ik ooit een zoon krijgen, dan krijgt hij geen naam waarschijnlijk :joy: ik vind werkelijk niks leuk.

2 likes

Hahaha in mijn hoofd is het ook zo, noa voor een meisje en noah voor een jongen.

5 likes

Ik vind Charlie dus echt een op en top unisex naam die ik voor beide oprecht even leuk vind, kan dus niet kiezen!

21 likes

Yael met de klemtoon op de eerste lettergreep?

• Alleen leuk voor een meisje
  • Alleen leuk voor een jongen
  • Leuk voor allebei
  • Voor allebei niet leuk

0 stemmers

en Yael met de klemtoon op de tweede lettergreep?

• Alleen leuk voor een meisje
  • Alleen leuk voor een jongen
  • Leuk voor allebei
  • Voor allebei niet leuk

0 stemmers

Ik ken meerdere Yaels, meisjes, jongens, en de klemtoon verschilt ook. Ben benieuwd wat jullie vinden!

Haha same, mij lukt het ook niet :sweat_smile:

6 likes

Nou, dat is dus de klemtoon op de el.
Maar je kunt ooo JAAAAel zeggen.

6 likes

@ClaireCharlotte Haha tsja hoe leg je dit uit.

De klemtoon op de tweede lettergreep is volgens mij jullie “jawel zonder w”. En in mijn hoofd is dit de beste uitleg van de klemtoon op de eerste lettergreep, alsof je zegt:
Já L.
Já el.

Oo ik heb het online gevonden, ik kan er alleen niet naar verwijzen, maar luister naar de bovenste met 0 beoordelingen: https://nl.howtopronounce.com/yael?utm_content=cmp-true

2 likes

Hebben jullie nog inspiratie voor een meisjesnaam? Heb dit hele topic + meerdere websites doorgelezen, maar niks is “het”. We zoeken iets wat start met een medeklinker. Namen die al op het lijstje staan (misschien heeft iemand er nog wat aan):

Nienke
Flore
Hanne
Ninthe
Nanne
Hilde
Marit
Merle
Linde
Mirthe
Mirte
Diede
Maja
Marike

4 likes

Mara
Mirre
Mia
Lara
Lily
Linne
?

5 likes

Marlin
Feline
Suze
Juliët
Jolie
Roos
Reva
Myrthe
Jinte
Lieke
Mea
Janou
Milou
Tessel
Lauren
Vieve
Sanne
Flore
Robine
Maud
Maron
Lise

Waren namen die op ons lijstje stonden

2 likes

Geen garanties dat ik ze niet al eerder heb genoemd maar:

Julot(te), Veerle, Brechtje, Janne/Janna, Lena, Rosa, Jade, Wende, Iris, Nore, Marrit, Meike, Fieke, Mint(e), Dana, Mirre

2 likes

Norah of Nena? :heart_eyes:

1 like

Mijke
Rose
Guusje
Mare
Sterre
Fien
Josje
Lieve

1 like

En ik heet natuurlijk weer Noah :joy::smiling_face_with_tear:

Maar klopt dit is in 95% van de gevallen waar hahaha

3 likes

Aah ja Milo en Milou wordt een beetje Fleur en Floris idd. I love Lena, dat is ook iets minder tijdsgebonden dan die andere namen die je noemt, wellicht vind je dat een voordeel.

6 likes

Philou?

1 like

Vind je Filou/Philou niks? Dat vind ik wel kunnen bij Milo.

Ik vind Lena trouwens echt een mooie naam. Was ook een van mijn lievelings (vriend vond het niks).

2 likes

Lara?

6 likes

Love Lena, hele mooie naam

5 likes

@DelilahBard @Hetty @Zitzak @Theekransje @Memento_mori

Deze passen allemaal goed in het rijtje, thanks!! Er gaan er weer een paar bij op onze lijst, eens kijken wat mijn man ervan vindt :grin:

1 like