Ja mijn dochter heeft ook een naam waar mensen twijfelen over de uitspraak vond het fijn dat mensen vroegen hoe wij het wilde uitgesproken te hebben voelt juist fijn dat mensen interesse tonen
Vind het altijd een beetje raar om hier te posten aangezien ik nog geen directe kinderwens heb (mn vriend wel misschien dat ik daardoor wat meer druk voel?). Maar ik vind het vooral leuk om ideeen op te doen. Ik dacht toevallig een tijdje geleden aan de naam ‘Luna’. Daar waren we beide wel direct blij mee. Maar hij spreekt het dus sowieso engels uit. Dat is dan al luuna/loena. Maar ik dacht wordt dat niet zo’n naam waarbij je bij iedereen moet uitleggen hoe het wordt uitgesproken?
Luna is een van de meest populaire namen van deze eeuw, en er liggen twee manieren om het uit te spreken voor de hand die maar een beetje verschillen, ik denk dat het allemaal wel meevalt haha.
Ik weet niet beter dan dat iedereen hem uitspreekt als Loena. Het is een bekende naam denk niet dat je daar problemen mee krijgt.
Ik heb toevallig één Luuuna in mijn omgeving. Maar de andere die ik ken zijn Loena’s.
Wat namen van mn lijstje, de namen staan er niet tussen maar zoek nog in deze trend mocht irmand nog een idee krijgen
- Marie
- Stella
- Vesper
- Ruby
- Katja
- Charlie
0 stemmers
- Otis
- Charlie
- Raf
- Kai
- Theo
- Casper
0 stemmers
Oh ik vind Charlie voor een meisje zo leuk! Ik krijg bijna spijt dat we 2,5j geleden niet daarvoor zijn gegaan. Maar J/M tweeling hier en het leek me onhandig als 1vd2 een naam kreeg die ook voor het andere geslacht zou kunnen dus daarom toen niet gedaan.
Ruby en Stella stonden ook op m’n lijstje, samen met: Lexi, Chloé, Jade, Lux. Uiteindelijk zijn we gegaan voor Abbey.
Ja daarom hier ook niet door naar de volgende ronde!
@pepe ja snap ik! Ik vind het zelf de allerleukste naam voor een jongetje maar heb het idee dat het meer als een meisjesnaam wordt gezien dus twijfel daarom weer.
- Charlie is meer een meisjesnaam
- Charlie is meer een jongensnaam
0 stemmers
Charlie voor een jongetje:
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik vind het zelf meer een jongensnaam, maar misschien dat door die -ie klank op het einde het meer meisjesachtig klinkt.
Zo vind ik bijvooorbeeld Noa(h) veel meer een meisjesnaam maar wordt het vooral gezien als jongensnaam. Mocht ik ooit een zoon krijgen, dan krijgt hij geen naam waarschijnlijk ik vind werkelijk niks leuk.
Hahaha in mijn hoofd is het ook zo, noa voor een meisje en noah voor een jongen.
Ik vind Charlie dus echt een op en top unisex naam die ik voor beide oprecht even leuk vind, kan dus niet kiezen!
Yael met de klemtoon op de eerste lettergreep?
- Alleen leuk voor een meisje
- Alleen leuk voor een jongen
- Leuk voor allebei
- Voor allebei niet leuk
0 stemmers
en Yael met de klemtoon op de tweede lettergreep?
- Alleen leuk voor een meisje
- Alleen leuk voor een jongen
- Leuk voor allebei
- Voor allebei niet leuk
0 stemmers
Ik ken meerdere Yaels, meisjes, jongens, en de klemtoon verschilt ook. Ben benieuwd wat jullie vinden!
Haha same, mij lukt het ook niet
Nou, dat is dus de klemtoon op de el.
Maar je kunt ooo JAAAAel zeggen.
@ClaireCharlotte Haha tsja hoe leg je dit uit.
De klemtoon op de tweede lettergreep is volgens mij jullie “jawel zonder w”. En in mijn hoofd is dit de beste uitleg van de klemtoon op de eerste lettergreep, alsof je zegt:
Já L.
Já el.
Oo ik heb het online gevonden, ik kan er alleen niet naar verwijzen, maar luister naar de bovenste met 0 beoordelingen: https://nl.howtopronounce.com/yael?utm_content=cmp-true
Hebben jullie nog inspiratie voor een meisjesnaam? Heb dit hele topic + meerdere websites doorgelezen, maar niks is “het”. We zoeken iets wat start met een medeklinker. Namen die al op het lijstje staan (misschien heeft iemand er nog wat aan):
Nienke
Flore
Hanne
Ninthe
Nanne
Hilde
Marit
Merle
Linde
Mirthe
Mirte
Diede
Maja
Marike
Mara
Mirre
Mia
Lara
Lily
Linne
?
Marlin
Feline
Suze
Juliët
Jolie
Roos
Reva
Myrthe
Jinte
Lieke
Mea
Janou
Milou
Tessel
Lauren
Vieve
Sanne
Flore
Robine
Maud
Maron
Lise
Waren namen die op ons lijstje stonden
Geen garanties dat ik ze niet al eerder heb genoemd maar:
Julot(te), Veerle, Brechtje, Janne/Janna, Lena, Rosa, Jade, Wende, Iris, Nore, Marrit, Meike, Fieke, Mint(e), Dana, Mirre