Babynameninspiratie (Deel 1)

Haha 100 procent schijt aan hebben het is een naam die jullie mooi vinden. Het is ook maar een hond die ze zo heeft genoemd

Ik zou echt keihard gaan lachen wanneer ik een naam heb voor mijn kind en dan een vage collega zegt ja maar die naam heb ik al voor mijn hond! Zelf al was het haar kind, boeiend het is maar een naam. Gewoon doen

26 likes

100% schijt aan hebben!

Zoals je al zegt, het is niet forever je collega. Je spreekt zo te horen diegene niet veel buiten werktijd en een hond leeft ook niet forever.

5 likes

Haha wat een type. Gewoon doen.

2 likes

Voor een collega zou ik er ook niet eens over nadenken. Als het nou het kind van je bff is is het wat anders.

7 likes

Ja het is meer omdat ik met ƩƩn van de twee echt flink veel gezeik heb gehad en zij probeert weer beetje in m’n werkleven te komen.

Maar goed, eerst het traject maar een succesvol afronden :smiling_face_with_tear:

Ik zou echt met helemaal geen enkele hond of ander dier rekening houden bij het kiezen van een naam, en ook niet met kinderen van collega’s. Als je met zoveel verre types rekening moet houden kun je toch nooit een naam kiezen? Lekker bij jullie keuze blijven en hopelijk wordt jullie wens snel verwezenlijkt

3 likes

Als jullie de naam Joƫlle horen voor een meisje en jullie zouden de naam moeten spellen, zou je dan twijfelen over de spelling?

1 like

Nee, ik zou m spellen zoals jij hem schrijft

35 likes

Ik zou me hier ook zeker niet door laten tegenhouden hoor. Ook niet als haar kind zo zou heten. Alleen maar een compliment toch?
Iets andere situatie, maar mijn kind heeft dezelfde naam als een (directe) collega. Heb dat niet vooraf met haar besproken ofzo, achteraf wel even om gelachen met haar. Wij hadden zoiets van tis maar een collega, voor t zelfde geld ben je volgend jaar geen collega’s meer ofzo. Zouden jullie daar wel rekening mee houden?

2 likes

Hangt er van af of je ā€˜jow-elle’ zegt of ā€˜djow-ell’ of ā€˜jow-el’ of ā€˜djowel’ :smile:

Alleen bij de uitspraak ā€˜Jow-elle’ zou ik geen twijfels hebben dat de schrijfwijze JoĆ«lle is. Alle andere uitspraken zou ik twijfelen of het met Y is, en met of zonder -le

4 likes

Een Y kan toch nooit uitgesproken worden als DJ?

6 likes

In Nederland wel!

7 likes

Het zou dan Jow-elle worden inderdaad. Aan de andere kant als je het leest kun je inderdaad Djow-elle zeggen, mja, vinden we dat een probleem?

Gelukkig hebben we nog even :laughing:

2 likes

Nee helemaal niet, is een veelvoorkomende naam en je spelt het hoe je het zegt. Ik zou niet weten of wat voor manier ik het anders zou moeten schrijven eigenlijk

1 like

Huh, nee ik juist niet haha, ik zou zeker met puntjes schrijven @V.Kirby Zonder puntjes worden de o en e toch uitgesproken als een oe?

8 likes

Ohja, als het deze naam wordt dan gaan er wel puntjes op de e, anders kan mijn brein dat niet aan :sweat_smile:

4 likes

Dat zou ik ook zeggen inderdaad. Ligt misschien ook aan je omgeving, ik denk dat mensen in het zuiden sneller Zjoewel (of zjoewelle) zouden zeggen

Ik zie gewoon echt niet hoe je van ā€œJoĆ«lleā€ ā€œzjoewelā€ zou maken. Zjoe-wel? Wat heeft het zuiden daar dan mee te maken?
Joƫlle is toch een vrij normale helemaal niet vreselijk zeldzame naam?

5 likes

Dat doen ze in het zuiden nou eenmaal. Jack = zjak, Jimmy = zjimmy, Joƫlle= zjoƫlle

6 likes

Oh okƩ zjo-elle lijkt me ook niet zo raar nee (en ik denk dat een mens het ook wel aan kan om soms door iemand met een j/zj/dj-klank aangesproken te worden waar dat niet de bedoeling is), ik dacht dat er zjoe(lle)werd bedoeld als in rijmend op koe (/sjoelen) :joy:
Excuus

2 likes