Ik heb zin in wat leuke (jongensnamen)inspiratie, gewoon voor de lol. Uitdaging: unisexnamen!
Deze vind ik vooral leuk voor een jongen:
- Eden
- Senne
- Charlie
- Anne
- Rune
Ik heb zin in wat leuke (jongensnamen)inspiratie, gewoon voor de lol. Uitdaging: unisexnamen!
Deze vind ik vooral leuk voor een jongen:
Jip
Mees
Sem
Noah
Laatst las ik hier over een naam kiezen die het kind van je collega ook heeft (of de hond van je collega), maar zouden jullie dezelfde naam kiezen als het kind van je neef of nicht? Mijn man heeft heel veel neven en nichten die we 1 a 2x per jaar zien. Alle jongensnamen die ik zo’n beetje leuk vindt hebben de kinderen van zijn neven of nichten ook al. Zelf denk ik gewoon doen, die mensen zie je maar max 2 keer per jaar en wonen in een andere stad, maar mijn schoonmoeder ziet haar broers en zussen die dus de oma of opa van die kinderen zijn wel veel. Ik kan me voorstellen dat ze het dan lastig vinden als zij het heeft over Pietje en haar zus dan denkt dat het over haar kleinzoon Pietje gaat??
Het hangt er een beetje vanaf. Hebben je man en de betreffende neef/nicht bijvoorbeeld dezelfde achternaam, en heeft het kind daarmee ook dezelfde achternaam? Dat zou in mijn optiek de verwarring wel extra lastig maken (ook al weet ik dat er waarschijnlijk genoeg mensen zijn met dezelfde voor + achternaam)
Ik denk dat die verwarring in de praktijk amper ontstaat. Veel opa’s/oma’s praten het liefst alleen maar over hun eigen kleinkind, dus als zij Pietje zeggen bedoelen ze hun Pietje (of… die van jou en je partner dus ;))
Nee zonder gekheid, je maakt uit context toch snel op over wie het gaat en je roept ook niet ineens uit t niks ‘Pietje kan lopen!’ En dat dan iedereen denkt: ja jouw kleinkind of de mijne?!!!
Nee echt al deze dingen kunnen mij niks schelen. Ik kies gewoon de naam die ik wil en of de buurjongen of de hond van mijn tante of wie dan ook ook zo heet ga ik me niet druk om maken.
Ik hou alleen maar rekening met mensen die dichtbij mij staan, verder met helemaal niemand. Lastig voor anderen zou jou niet tegen moeten houden vind ik. Ik vind sowieso dat iedereen teveel rekening houdt met anderen qua naam, wat maakt het uit dat kinderen dezelfde naam krijgen (tenzij het echt heel directe familie is).
Ik verwacht een zoon en collega (en inmiddels vriendin) ook, zij was snel uit de naam en de tweede naam is dezelfde naam als degene die bij ons na lang twijfelen de eerste naam werd (ik vond hem leuk, man pas na een tijdje). Is helemaal prima van beide kanten. Een andere collega zijn oudere zoon heet toevallig ook zo. Kan daar wel rekening mee houden, maar ben al blij dat ik eindelijk de naam heb gevonden.
Ik heb ook getwijfeld over 2 namen die lastig zouden zijn voor mijn nichtje en neefje, want dan hadden ze aan twee kanten van de familie een neefje met die naam of dezelfde naam als hun oom aan de andere kant. Maar dat leren ze dan maar.
Nee, gelukkig niet dezelfde achternaam dat maakt het al een stuk makkelijker! We zetten de namen gewoon op onze lijst en zien wel
Wij zijn nog steeds niet uit over een jongensnaam. Meisjesnaam gelukkig wel! We hebben al een lange lijst met opties en vooral heel veel afvallers
Iemand nog ideeën in de categorie (oud-) Hollands, Fries, Vlaams?
Jilles
Fedde
Fenno
Hylke
Ynze
Pieter
Hidde
Jelte
Tije
Thijmen
Melle
Seppe
Fedde
Sinne
Imke
Auke
Meinder
Falko
Wiard
Hier was de eind top 3: Fedde, Lieuwe of Melle. Blij dat het een meisje was want we konden echt niet kiezen.
Hidde, Klaas, Krijn, Gus, Twan, Tuur, Pol(le), Wessel, Rens, Jent, Lex, Beer, Loek, Joes, Derk, Brent, Jisse, Ivo, Rein, Niek, Duuk, Stef
Kobus
Boet, Abe, Ferre, Pelle, Jelte, Kick, Duuk, Faas, Jits(e), Rijk, Ward
Tieme
Ties
Tibbe
Teije
Jelle
Noud
Jip
Joppe
Job
Tjerk
Boris
Sietske
Melle
Mels
Een neef en nicht van mij hebben ‘onze’ namen een paar jaar later ook aan hun kind gegeven. En ze heten geen Bram en Sophie, dus in die zin verwacht ik wel dat we een inspiratiebron zijn geweest haha. Wel een beetje jammer dat het nu bij beide namen zo is…
Toen ik het hoorde vond ik het wel bijzonder, want het voelt toch een beetje alsof een naam al ‘bezet’ is. Maar heb verder vrij weinig contact met hen, dus lekker boeiend of ze dezelfde naam hebben gegeven. Levert ook geen problemen op voor de andere familieleden.
Huh jullie hebben een gezin met 2 kinderen en zij ook en die heten beide precies zoals jullie kinderen? Dat vind ik echt raar haha
Snap dat je het zo leest, maar het zijn neef en vrouw met kind 1, en dan nicht en man met kind 2. Anders zou het inderdaad gek zijn.
Thanks voor al het meedenken! Veel namen waren al gepasseerd, maar toch ook weer wat nieuwe er tussen, leuk!