Sjoerd!!!
Iemand enig idee hoe je de jongensnaam Keje uitspreekt? Is dat als ‘Keej’ of meer ‘Keejuh’?
Mijn eerste gevoel zou keejee zijn
Ik zou voor Keejuh gaan maar kom er niet helemaal uit eerlijk gezegd
Na wat YouTube filmpjes over Keje Molenaar te hebben gekeken ben ik erachter haha, het is Keeje, al hoor je soms ook Kee. Ik vind dus de uitspraak als Kee echt heel leuk.
Dus kéjè?
Maar waarom zou je het schrijven als Keje als je het wil uitspreken als Kee?
Ik hoorde laatst over Amy wiens naam werd uitgesproken als Emmie. Ik snap dat soort namen gewoon niet, dat blijft toch gedoe hun hele leven?
Net zoals het kind van influencer Marlieke Koks die Imae heet maar uitgesproken wordt als Aimee
Ik zeg niet dat ik dat zou doen want dat zou ook mijn bezwaar zijn haha. Ik las wel dat bijvoorbeeld Kae unisex is, maar dat associeer ik dan toch weer meer met een meisjesnaam…
Ja! Eigenlijk ook wel leuk.
Oh ik ben helemaal niet thuis in het Frans haha, ik ken iemand die Aimee heet en waar je ook echt Ai-mee zegt, maar eigenlijk is het dus Emmee?
Dan snap ik alsnog niet hoe je van Imae > Ai-mee kan maken want ik lees Imae als Ie-mee net zoals Ian
In het Frans is het inderdaad eemee. Maar ik ken ook een Nederlandse Aimée en haar ouders spreken het uit als aj-mee.
Die van Marlieke Koks is inderdaad heel bijzonder, ik krijg er net als @Madelief een beetje een Apple product gevoel bij.
I als in iPad. Ai-mee. Imae denk ik.
Ohja I get it!
Wat is voor jullie belangrijk in het kiezen van een kindernaam?
- Gangbaar/normaal
- Bijzonder/uniek
- In t Nederlands goed uit te spreken
- In t Engels goed uit te spreken
- In een andere taal goed uit te spreken
- Gemakkelijke spelling (zodat kind zijn naam niet altijd hoeft te spellen)
- Bijzondere spelling (zodat de naam net even anders is)
- Hip
- Stoer
- Lieflijk
- Sierlijk
- Korte naam
- Lange naam
- Bepaalde voorletter / een bepaalde letter er niet in
- NIET in de recentste top10
- juist specifiek uit de top10
- anders… namelijk
0 stemmers
Anders: Klassieke naam en het liefst bijbels, hoewel ik helemaal niet gelovig ben vind ik het voordeel daarvan dat ze vaak over (bijna) de hele wereld bestaan en dus heel internationaal zijn.
En dat de naam ongeveer hetzelfde uitgesproken wordt in het Nederlands en de taal van mijn vriend.
Anders: minimaal 2 lettergrepen omdat de achternaam ook maar 1 lettergreep heeft en ik dit niet mooi vind klinken.
Dat het geen vreemde betekenis heeft in een andere taal (Vajen is vagina in het Turks bijvoorbeeld, zou ik om die reden al nooit kiezen) en dat de initialen geen rare afkorting vormen
Ik vind het heel lelijk als de voornaam met dezelfde letter eindigt als waar de achternaam mee begint. Dat je dus Laura Arends heet, of Bert Telkamp of Hans Siebels, dan moet je zo’n nadrukkelijke pauze tussen je voornaam en achternaam laten vallen
Haha ik vind het dan echt van die stripfiguur namen worden… maar had er nog nooit bij stilgestaan