Babynameninspiratie (Deel 1)

Onze jongste dochter heeft als 2e naam Yara. Ik vind het echt een super mooie naam en hij stond bij beide dochters heel hoog op het lijstje.

Ik ben ook niet iemand die heel geheimzinnig doet over de naam en echt iedereen die ik verteld dat we Yara overwogen vond het een hele mooie naam.

3 likes

Nou mijttttt ik heb een keer de betekenis van mijn naam gegoogeld en het is blijkbaar ā€œbittere fakkelā€. Can relate en vind mijn leven heel leuk, dus lekker care wat de betekenis is!

21 likes

Het karakter van je kind ligt allang vast in haar dna, daar gaat een naam echt niks aan veranderen.

Ik zou sowieso voor Yara kiezen, dat voelt voor mij iets tijdlozer dan Loua.

9 likes

Yara vind ik een super mooie naam! En in het Arabisch betekent het inderdaad kleine vlinder. Karakter van je kindje vormt zich echt niet door de naam, ik zou mij daar niet door laten tegen houden.

Hebben jullie ook namen die je op schrift heel mooi vindt maar bij uitspraak niet?
Ik heb dat bijv met imogen en roisin.

3 likes

Imogen is prachtig vind ik! Spreek je uit als ie-mo-djĆØn?

2 likes

Ik vind dat dus, bij beide trouwens, dus anders om. Als ervaringsdeskundige van dergelijke namen kan ik wel zeggen dat de fonetische uitspraak wel lelijk is, maar ook storend vaak voorkomt maar blijven corrigeren is ook irritant. Zou dit soort namen daarom niet aanraden zelf :woman_shrugging:

@the.rebel.club ik ken dit niet anders dan ih-muh-djen haha voor zover dit leesbaar is

3 likes

Lastig te zeggen haha. Soorten van als imagen (engels dus idd) . Komt nu in een serie voor die ik kijk haha.

Haha ja wat @Henry zegt ih-muh-djen

1 like

Oja nog logischer! Minder vernederlandsd :sweat_smile: nog steeds prachtig wat mij betreft

1 like

Ik heb een naam die vrijwel altijd verkeerd wordt uitgesproken.
Heel irritant, maar ik ben toch blij met mijn naam. Als ik het een keer goed voorzegd heb blijft het meestal wel hangen.

Ik heb dat met Maeve. Vind dat heel schattig staan maar de uitspraak is echt niet voor mij.

5 likes

Meef toch? Of … spreek ik dat (in m’n hoofd) al jaren verkeerd uit haha. Ik ken geen Maeve

2 likes

Ja meef haha. Vriendinnetje van mij had haar dochter bijna Maeve genoemd maar die dacht dat de uitspraak meefie

1 like

Zo heet een kindje bij m’n dochter op de opvang. Maeve maar uitspraak meefie.

1 like

Isolde vind ik heel mooi. Maar ik vind het niet mooi klinken :smiling_face_with_tear:

5 likes

Ehh jeetje…

3 likes

Ik dacht altijd meevuh/meeve, en dat vind ik leuker dan meef of meefie.

1 like

Het is meer meevvv (met een zachte v ipv f)

6 likes

Pff haha mijn beste vriendin heeft net een baby gekregen en haar zoontje een van de namen uit onze top 3 gegeven. Niet erg want wij weten niet eens wat het wordt, Ć©n we hadden nog niet definitief gekozen. Maar ben er toch een beetje teleurgesteld door dat ik van mezelf die naam nu niet meer ā€˜kan’ kiezen :joy:

3 likes

Aah ik moet er daardoor aan denken dat het me ook wel leuk lijkt als mensen in je omgeving leuke namen hebben, dan zie je die waarschijnlijk toch wel veel en kun je die naam ook gebruiken, alleen dan voor dat kind :smile:
Maar zo werkt het vast niet :sweat_smile:

1 like