Haha jawel hoor! Ik vind het heeeel leuk dat zij zo’n leuke naam voor hun kind hebben gekozen en dat ik die naam idd veel ga gebruiken/horen enzo. Maar hij is nu wel een beetje van me ‘afgenomen’ (dit zullen de zwangerschapshormonen zijn hoor) en ik ben ineens bang dat als we ons kindje straks zien ik alleen maar kan denken “ah dit is echt een…” en dan die naam die zij heeft
Haha herken dit wel hoor. Toen ik zwanger was van mijn zoon wisten we echt geen naam en stelden het daardoor steeds uit, maar twee meiden die ik goed ken waren 1 en 2 maanden voor mij uitgerekend en ik dacht toch ergens ja shit, straks komen zij met een naam en dat je dan opeens denkt ja dat was hem geweest maar nu ‘kan’ het niet meer haha.
De naam voor onze tweede zoon vonden we heel moeilijk. We hadden elke keer 1 naam in ons hoofd maar 1 van m’n beste vriendinnen heeft ook een zoontje met die naam (is een top 10 naam trouwens, niet heel uniek).
Ik heb het met haar besproken en zij vond het gelukkig alleen maar heel leuk en nu hebben ze dus allebei dezelfde naam.
Het kan dus wel!
Herkenbaar! Toen ik zwanger was van de derde wisten we niet of het een jongen of een meisje werd. De jongensnamen vonden wij het lastigst en uiteindelijk hadden wij twee namen waarvan alleen de laatste letter verschilde. Een goede vriendin was op dat moment zwanger van een tweeling en wist dat het jongens waren en zou eerder bevallen. Ik wist dat zij heel erg dezelfde smaak heeft qua namen en was al bang dat ze één van die namen zou kiezen. We hebben toen maar gezegd dat we af zouden wachten tot de tweeling geboren zou worden en zouden dan de andere naam kiezen (als ze één van die twee namen zou kiezen uiteraard). Maar ik was wel bang dat ik dan toch de andere naam mooier vond. Uiteindelijk bleek ze inderdaad één van die namen te hebben gekozen, maar ben nog altijd blij met de andere overgebleven naam!
Bizar hè, dat je dan uit álle namen die er bestaan dezelfde naam kiest als vrienden 🫢 crazy
Ik vind het zo grappig hoe ik een naam echt moet ‘toelaten’ om er een gevoel bij te krijgen, en hoe het dan ook snel kan groeien. Wij hadden een top 3 voor jongens en één naam stond eigenlijk lang op 3 voor mij en had m een tijdje ook wel willen schrappen. Maar nu zei mijn man dat die naam voor hem op 1 staat en heb ik er een dag of twee over nagedacht, geboortekaartje gemaakt met die naam, me voorgesteld dat ik ons zou voorstellen met onze drie namen op een rijtje en het klikt ineens? echt zo bizar hoe zoiets werkt.
Eén van mijn beste vriendinnen was een week na mij uitgerekend. Mijn vriend en ik hadden maar 1 naam bedacht voor onze zoon. Ik was soms wel een beetje bang dat ze toevallig eerder zou bevallen dan ik en ook net die naam had bedacht. Uiteindelijk was ik twee weken eerder en hadden ze gelukkig ook een andere naam, maar ze vertelde wel dit de tweede keus was geweest voor hun eerste. Dus mijn vrees was ook niet helemaal ongegrond.
Mijn schoonzus is 5 dagen na mij uitgerekend. Die weten ook niet wat het wordt dus daar vrees ik ook nog een beetje voor. Al hebben zij al twee jongens met namen die ik zelf niet per se zou kiezen, maar toch.
Hier vrienden die 3 dagen later uitgerekend zijn. Zij weten dat ze een meisje krijgen. Wij hebben geen idee. Dus ergens ben ik ook “bang” dat onze meisjesnaam straks al gekozen is. We hebben nog geen backup naam. Hebben deze zwangerschap al eens moeten switchen doordat onze 1e naam door een familielid werd “ingepikt”. Hopelijk niet nog een keer
Och namen…. Drama haha!
We hadden eerst een Engelse top 10 naam maar zijn nu toch voor een Nederlandse naam gegaan. Moeten nog bijna 21 weken (of langer/eerder) voordat onze zoon geboren wordt, maar je kan je al echt hechten aan die naam inderdaad!
Hebben jullie je ongeboren baby ook een “werk” naam gegeven of ben ik de enige die alles en iedereen een naam geeft?
Iedereen vraagt dat aan ons maar bij ons is het gewoon “de baby” zo boring
Bij ons is het ‘de beebs’ of ‘kleine [insert achternaam]’, niet heel speciaal ofzo
Wij zeggen Sjefke haha
Eerst was het kruumel😅 (kruimel in het limburgers) maar sinds we uit de naam zijn noemen we haar bij haar naam. Niet zo slim want heb me al heel vaak bijna versproken. Willen de naam nog even geheim houden.
Vriendin van me is een week later uitgerekend en hebben samen afgesproken dat als we dezelfde naam hebben gekozen het geen probleem is. Met een familielid dat dichtbij staat zou dit wel anders zijn
Dat was bij ons Henk.
Mijn schoonouders zeggen al vanaf het begin Puckie dus dat nemen we soms wel over, maar vaak ook gewoon de baby. Ook uit angst dat we ons anders misschien verspreken, m’n vriend is al een paar keer dichtbij geweest.
Haha zo leuk allemaal!
Bij ons was het eerst Joke, toen bleek het een te jongetje zijn. Nu is het Jacob
Mijn man en ik zeggen thuis de echte naam van de baby maar inderdaad al een paar keer op het punt gestaan om ons in het openbaar te verspreken. Dit worden laaaaaange weken
Wij noemen de baby ook ‘de baby’ of (kleine) bout. Mijn vriend had iets besteld via vinted voor de baby en toen zat er een kaartje bij met een frans tekstje en daarin stond ook ‘petit bout’ .
Hier ook kruimel of kruimelijn haha
Bij ons was dat Freddie
Voor de tweede hadden we Ted als ‘werknaam’ en uiteindelijk vonden we dat zo leuk dat we nog serieus overwogen hebben om hem die naam te geven.