Babynameninspiratie (Deel 1)

Bij ons Ernesto of Ernie want mijn man vond Ernest een leuke naam. Ik absoluut niet. Een van deze namen rijmde ook met zijn achternaam soort van, dus zo noemden we hem dan.

De eerste werd door mijn schoonfamilie Bruce genoemd want dat is een stereotype Australische naam haha…

Maar voor de meeste mensen was het gewoon ‘baby’.

1 like

Onze werknaam is Lobke :joy_cat: we hadden de namendiscussie even uitgesteld tot we het geslacht wisten want dan scheelt de helft van de discussie. Nu weten we dat we een 2e dochtertje krijgen, is het begonnen. En mijn man komt echt met vreselijke namen (vind ik), dus dat wordt nog wat.

3 likes

Nou iemand in mijn familie heet Lobke dus dat kan altijd nog de naam worden!

2 likes

Wij hadden ook een Freddie.
Als je dat vanaf 13 weken zwangerschap gebruikt is het haast raar dat het dan opeens geen Freddie meer is :sweat_smile:
De uiteindelijke naam hadden we pas laat gekozen en nooit echt hardop gebruikt.

1 like

Never forget dat ze bij mijn oppas adres een redelijk gekke werknaam hadden, althans, wij dachten de werknaam. Bleek de echte naam te zijn :exploding_head:

4 likes

Haha nouja er staan ook best namen bij die hartstikke normaal zijn.

9 likes

Wat @Nefertiti zegt! Een naam uit ons lijstje ook :tipping_hand_woman:t3: en die van mijn oppasgezin was echt gek, die zal hier echt niet tussen staan hoor.

2 likes

Kruimelijn is ook een heel normale naam hoor :stuck_out_tongue:

3 likes

Omg even wat anders maar volgensmij zijn we er over uit hoe we onze baby gaan noemen als het een jongetje is en ik ben zooooo excited over deze naam (had ik nooit gedacht van te voren, zat helemaal op een ander pad haha) en nu hoop ik dat we een jongetje krijgen :joy::joy:

15 likes

Komt gooooed! Ik dacht ook dat we er NOOIT uit zouden komen en het kwartje is toch gewoon ineens gevallen :relaxed:

4 likes

Ohh jaloers, hoe hebben jullie deze naam nu gevonden? Wij komen er maar niet uit.

2 likes

Fijn, geeft mij ook hoop :joy: ook nog tijd zat maar ben gewend dat mijn man en ik altijd op één lijn zitten en dat is dus met dit ineens niet zo :smiling_face_with_tear:

1 like

Haha uhm… idk vanuit een hele lijst namen naar elkaar roepen een lijstje van 10 namen die we allebei leuk vonden, toen daar allebei onze top 3 uit genoemd (en dat was wel echt heel gelukkig hetzelfde voor ons beiden, snap ook dat dat totaal anders kan zijn en da’s dan lastiger) en toen weken en weken over die namen nagedacht en stilletjes laten sudderen haha. En af en toe “nu staat deze voor mij op 1” of “ik dacht ineens eens aan die naam en toch leuker dan ik eerder dacht” of “ik denk eigenlijk wel dat we deze naam kunnen laten afvallen?” tegen elkaar zeggen. En zo zijn we er ineens gekomen ofzo?

3 likes

Uhm even gebrainstormd voor je. Misschien helemaaaaal niet in je straatje maar wel Scandinavische sferen geloof ik?

Filip
Olaf
Oscar/Oskar
Stan
Joppe
Arne/Arno
Otte
Jari
Odin

5 likes

Odin :blue_heart::blue_heart::blue_heart:

6 likes

Hoezo zoek je een naam, je hebt al een geweldig voorstel gekregen :laughing::joy:

3 likes

Klinkt heel stom maar ik vind de naam van ons kind (Bodi) ook leuk bij de naam van jouw kindje! Maar weet niet of jij dat ook vindt hahaha.

Edit: of Sam? Finn/Flynn, Fedde, Melle, Mick

5 likes

De naam van mijn kindje… weet je misschien nog :sweat_smile:

Het duurt nog even voordat wij het geslacht weten maar als het weer een jongetje is, wordt het ook echt moeilijk nog een naam te bedenken. De eerste keer was al bijna onmogelijk.

1 like

Vigo
Otis

6 likes

Ik vind Soren heel erg leuk! Las laatst dat rapper Donnie zo zijn kindje heeft genoemd en volgens mij heeft zijn andere kind Odin. Echt Scandinavische jongensnamen. Vriendin van mij is erg gek op Scandinavische namen en heeft een zoontje Malin genoemd.

Volgens mij had broodrooster ook altijd mooie Scandinavische suggesties

5 likes