@Calypso Morris? Klinkt leuk samen
Ons lijstje jongensnamen valt misschien ook wel in de categorie die jullie zoeken!
Nim
Abel
Ties
Olivier
Frank
Simon
Tijmen
Fedde
Rinse
Mats
Otte
Mathias
Hidde
Arlo
Odin
Ik ken een heel leuk jongetje dat Cesar heet, vind dat zo’n leuke naam. En dan afkorting Sees.
Benja stond bij ons ook op het lijstje als we weer een jongen hadden gekregen of Ilja of Ischa.
@anon37686689 ben jij onderhand helemaal gewend aan de naam van je zoontje? Dat was een beetje een ding in het begin toch? Ik heb hetzelfde bij naam van dochtertje. Ze is nu al 3 maanden, maar moet nog steeds wennen ofzo. Terwijl ik dat bij mijn zoontje totaal niet had. Vanaf dag 1 was het gewoon goed.
0 stemmers
We vinden dit een hele leuke naam, eigenlijk ook de enige naam die we beide leuk vinden, maar twijfelen nog een beetje over de schrijfwijze.
Uiteraard vind ik Sev leuk en man Sef haha ![]()
Ooh heel leuk! Maar dan zeker Sev en niet Sef. Sef vind ik echt een schrijfwijze waarop je een hond die zo heet zou schrijven en Sev gewoon een hele leuke jongensnaam.
Bij Sef heb ik meteen de associatie met de rapper Sef. Misschien een goed argument om je man te overtuigen van Sev. Tenzij hij het juist daarom met een f wil schrijven natuurlijk ![]()
Sev kun je een associatie hebben met de rapper Sevn dus opzich
Waarom Sev dan, is het een afkorting van iets met een v? Vind de uitspraak met een v ook een beetje gek. Je gaat toch Sef zeggen neem ik aan?
Ja en dan moet hij zijn leven lang zeggen “Sef met een v”
Ik hoor ook wel verschil tussen uitspraak sef en sev hoor
Als je het bewust uitspreekt en er op let wel inderdaad, maar in hoeverre gebeurt dat in het dagelijks leven?
Ik vind het een lastige, ik vind beide leuk maar neig meer naar Sef omdat dat logischer is in mijn hoofd. Woorden in het NL hebben geen V aan het einde dus vandaar dat ik op Sef heb gestemd.
Aan de uitslag te zien is het wel echt verdeeld!
Maar hetzelfde een beetje met Liv toch? Alleen Liv ziet er mooier uit dan Lif. Bij Sev en Sef kan het allebei wel. Maar ik zou ook voor Sev gaan.
Ja, klopt. Namen zijn er wel een uitzondering op, daarom zei ik ook dat ik beide mooi vind.
Liv is een wat bekendere naam en zou ik ook met een -V schrijven maar als iemand zich voorstelt als Sev, zou ik denken dat je dit als Sef schrijft. Kan het ook niet verklaren waar dit door komt, voelt gewoon logischer.
Love Marley, maar Sven past mooi bij jullie andere naam!
Ja maar hallo hoe leuk is Frozen, haha! Ik zit stiekem al te denken hoe ik Disney naam kan toepassen zonder dat mijn vriend dit meteen doorheeft ![]()
Anna! ![]()
Ohh wout is ook heel leuk!
Hahah, die is idd wel algemeen! Maar geintje hoor, ga ik niet doen.
Ik vind Mick//Mikkie/Mikky bijvoorbeeld wel heul leuk, ook zonder Disney referentie. Maar gaat ‘m denk ik niet worden als het aan m’n vriend ligt.
Maar Liv is van Olivia of Livia of wat dan ook. Waar komt Sev vandaan?
Komt van Jozef, maar Sef is dan ook logischer