Hey wat leuk om de naam van onze zoon hier terug te zien, die hoor je namelijk nooit haha! Die ene die begint met I en eindigt op HA ![]()
Sevastiaan als je het als Sev spelt ![]()
Vind Sev wat moderner en Sef iets ouderwetser, dus puur esthetisch eigenlijk.
Maar aan de poll te zien zijn de meningen ook verdeeld haha
Zooo lekker late reactie haha maar: ja! We zijn inmiddels helemaal gewend. Heeft wel even geduurd hoor, maar inmiddels vinden we de naam supergoed bij hem passen en vind ik de andere namen die we overwogen en heel erg aan twijfelden tot het laatste moment (Otis, Moos, Luca en Tobi) echt helemaaaal niet meer bij hem passen dus eind goed al goed ![]()
Sef is toch Youssef? Nu ik dit type besef ik dat Youssef waarschijnlijk gewoon een vorm van Jozef is .![]()
Ik dacht inderdaad ook van Youssef, mja kom inderdaad op hetzelfde neer
Yousef is Jozef in het Arabisch
Heel veel Bijbelse namen komen ook voor in de quran.
Jozef = Yousaf
Noah =Nuh
David = Daoud (dacht ik)
Abraham = Ibrahim
Jacob = Yaqub
Eva = Hawa
Adam = Adam met andere klemtoon
Etc
Wie wilt er meedenken? Youp, Mees en ……?
- Bram
- Tijn
0 stemmers
Ik stemde Bram, maar eigenlijk zijn ze allebei leuk bij de andere namen!
Vinden wij ook, we kunnen echt niet kiezen en het is een beetje om het even. Tijd begint nu wel te dringen…
Lastig… Is het een optie voor jullie om te kiezen als hij geboren is? Misschien is het dan ineens duidelijk of het een Bram of een Tijn is.
Ik vind Tijn leuker in jullie rijtje, maar Bram vind ik ook een leuke/lieve jongensnaam. Wel iets veelvoorkomender denk ik dan Tijn.
Zat ik ook aan te denken maar denk dat ik dan echt de druk voel de juiste naam te kiezen
Ik zou denk voor Tijn kiezen omdat je dan alle drie de namen - medeklinker - twee klinkers - medeklinker - hebt en daar houd ik van. Maar vind Bram ook een mega leuke naam. ![]()
Ja ik vind Tijn ook het leukst staan in het rijtje maar Bram klinkt er ook goed bij. Lastig hoor @Mietiesaurus
Klinkt de ene naam misschien beter icm de achternaam? Of anders de andere kinderen laten kiezen, als het jullie toch niet uitmaakt?
Ja dit is een leuk idee! Als het toch om het even is.
Oeh dat is ook een leuk idee. Zijn broertje noemt zichzelf als grapje regelmatig Tijn, naar een vriendje van het kdv. Hij praat nog niet zo goed dus we denken dat hij in eerste instantie in de war was en dacht dat hij Tijn heet
kan wel raden waar hij voor kiest
En Floris of Florian? Ik vind Floor zo leuk voor een meisje en wil een jongens variant. Vind ze allebei wel wat kak klinken. Minder kak vind ik Willem ook heel leuk, jullie?
Sorry en ik weet niet hoe ik een poll moet maken…