Babynameninspiratie (Deel 1)

Ik hoor ook wel verschil tussen uitspraak sef en sev hoor

5 likes

Als je het bewust uitspreekt en er op let wel inderdaad, maar in hoeverre gebeurt dat in het dagelijks leven?

Ik vind het een lastige, ik vind beide leuk maar neig meer naar Sef omdat dat logischer is in mijn hoofd. Woorden in het NL hebben geen V aan het einde dus vandaar dat ik op Sef heb gestemd.
Aan de uitslag te zien is het wel echt verdeeld!

3 likes

Maar hetzelfde een beetje met Liv toch? Alleen Liv ziet er mooier uit dan Lif. Bij Sev en Sef kan het allebei wel. Maar ik zou ook voor Sev gaan.

6 likes

Ja, klopt. Namen zijn er wel een uitzondering op, daarom zei ik ook dat ik beide mooi vind.
Liv is een wat bekendere naam en zou ik ook met een -V schrijven maar als iemand zich voorstelt als Sev, zou ik denken dat je dit als Sef schrijft. Kan het ook niet verklaren waar dit door komt, voelt gewoon logischer.

3 likes

Love Marley, maar Sven past mooi bij jullie andere naam!

4 likes

Ja maar hallo hoe leuk is Frozen, haha! Ik zit stiekem al te denken hoe ik Disney naam kan toepassen zonder dat mijn vriend dit meteen doorheeft :joy:

3 likes

Anna! :grin:

3 likes

Ohh wout is ook heel leuk!

4 likes

Hahah, die is idd wel algemeen! Maar geintje hoor, ga ik niet doen.

Ik vind Mick//Mikkie/Mikky bijvoorbeeld wel heul leuk, ook zonder Disney referentie. Maar gaat ‘m denk ik niet worden als het aan m’n vriend ligt.

Maar Liv is van Olivia of Livia of wat dan ook. Waar komt Sev vandaan?

1 like

Komt van Jozef, maar Sef is dan ook logischer

3 likes

Hey wat leuk om de naam van onze zoon hier terug te zien, die hoor je namelijk nooit haha! Die ene die begint met I en eindigt op HA :wink:

5 likes

Sevastiaan als je het als Sev spelt :relieved:

4 likes

Vind Sev wat moderner en Sef iets ouderwetser, dus puur esthetisch eigenlijk.
Maar aan de poll te zien zijn de meningen ook verdeeld haha

3 likes

Zooo lekker late reactie haha maar: ja! We zijn inmiddels helemaal gewend. Heeft wel even geduurd hoor, maar inmiddels vinden we de naam supergoed bij hem passen en vind ik de andere namen die we overwogen en heel erg aan twijfelden tot het laatste moment (Otis, Moos, Luca en Tobi) echt helemaaaal niet meer bij hem passen dus eind goed al goed :sweat_smile:

6 likes

Sef is toch Youssef? Nu ik dit type besef ik dat Youssef waarschijnlijk gewoon een vorm van Jozef is .:exploding_head:

15 likes

Ik dacht inderdaad ook van Youssef, mja kom inderdaad op hetzelfde neer

1 like

Yousef is Jozef in het Arabisch

1 like

Heel veel Bijbelse namen komen ook voor in de quran.
Jozef = Yousaf
Noah =Nuh
David = Daoud (dacht ik)
Abraham = Ibrahim
Jacob = Yaqub
Eva = Hawa
Adam = Adam met andere klemtoon
Etc

14 likes

Wie wilt er meedenken? Youp, Mees en ……?

• Bram
  • Tijn

0 stemmers

3 likes