- Willem
- Floris
- Florian
0 stemmers
0 stemmers
Ik vind zelf Floris of Florian niet zo leuk, maar ik ken twee jongensFlooren en vind Floor echt een leuke unisexnaam (leuker dan voor een meisje ook persoonlijk).
Wat leuk dat jij jongens Floorâen kent! Ik ken 1 man van 80 die zo heet, maar heb het verder nooit gehoord. Vind het ook erg leuk, maar nog soort van âspannendâ ![]()
En thanks voor de poll @Sproetjes ![]()
Ik vind Florian wel heel leuk Flo ook
In lijn met hierboven, wij vinden Julian (met een J en niet dj qua klank) heel leuk. Maar afgekort wordt het dan Juul. Wat wel weer een meisjes naam is
.
Maar ik twijfel dus nog hoe erg ik dat vind?
Ik ken een Julian die je zo uitspreekt (wel geschreven als Juléan en zijn moeder noemt hem regelmatig Juul. Ik heb eigenlijk nooit de associatie met een meisjesnaam.
Edit: ik bedenk net dat hij is vernoemd naar zijn opa Juul dus het is ook gewoon een prima jongensnaam.
Wij hebben heel lang Jules in ons hoofd gehad voor de tweede (uitgesproken als Sjuul). Ook nooit de associatie gehad met meisjesnaam en dan nog⊠onze oudste heet Sam en wordt vaak Sammie genoemd, vind ik ook meer âmeisjeâ maar ach geen probleem toch verder.
Als je de naam + achternaam van je toekomstige kind zou googelen en het blijkt dat dit een succesvol model, een acteur of een olympisch topsporter is, danâŠ
even er vanuit gegaan dat je je kind geen Sven Kramer of Tyra Banks noemt, minder bekende namen gaat het om
0 stemmers
Je kunt het ook niet afkorten?
Of een andere bijnaam geven. ![]()
Ik vind Juul (voor een jongen en meisje) als bijnaam juist heel leuk! Mijn neefje heet Julian en wordt ook, vooral door zijn ouders en zussen, Juul genoemd en ik vind dat heel lief klinken!
Ik zag laatst een Stevan.
Ja⊠dat dachten we bij onze jongste ook,
Maar op een of andere manier was het binnen een paar weken toch zo haha. Terwijl mân vader het het eerst afkortten en mân man toen heel chagrijnig zei: nee, het is âvolle naamâ ![]()
![]()
Maar met alles wat ik hierboven lees, vind ik het eigenlijk wel prima? Misschien moest ik dat even horen, wel suf dat dat nodig is (vind ik van mezelf) ![]()
Toch grappig hoe dat dan gebeurt. Mijn zoon heet ook zo, maar niemand kort het af en wij hebben zelf een bijnaam voor hem.
Ik vind Juul zelf ook prima, als meisjesnaam had ik ook Julie wel mooi gevonden.
Ja ik weet het ook niet hahaha. We waren fel tegen die afkorting (van onze dochter dus), want zo heet ze nief!!1!1!!!
Maar is er dus toch ingeslopen en helemaal prima ![]()
![]()
Leuk! En ik associeer het ook niet met een meisje. Naast Julian vind ik Julius ook erg leuk/ lief.
Ik moet dan altijd denken aan Julius Caesar om een of andere reden
Ons zoontje Pepijn was net 2 dagen geboren toen Pepijn van de FVD in opspraak kwam.
Dat vond ik toch een milliseconde een tikje jammer. Gelukkig vind ik het nog steeds een hele leuke naam, haha!
Ja ik denk dat het onvermijdelijk is dat namen afgekort gaan worden, dus ik zou er vooral op voorhand over nadenken wat een voor de hand liggende afkorting is en of je die oké vindt. Ik ben weleens op namen afgeknapt die ik mooi vond maar waarvan ik de afkorting echt drie keer niks vond. Ik vind het ook altijd een beetje geforceerd als ouders zo per se niet willen dat een naam afgekort wordt. Ik ken ook ouders met een kind dat een hele lange en ook wat ongebruikelijke dubbele naam heeft (denk aan Laurens-Freek) en die corrigeerden iedereen altijd als ze hem Lau of Laurens noemden.
Ik ben dus zo iemand die het echt heel fijn vindt als er naar mijn weten geen ander iemand is met dezelfde naamcombinatie.
Vindt dat zo iets leuks dat zij de enige is die precies zo heet. Zegt natuurlijk niks en hoeft zeker niet zo te blijven. Maar ik vind het zelf ook heel leuk dat ik nooit iemand tegen ben gekomen met mijn combi voornaam + achternaam.