Finn vind ik logisch. Semm en Lott vind ik niet echt nodig met die extra letter
Niet mijn smaak namen, maar het kan veel erger qua creatieve spellingen
Hoe hebben jullie t opgelost in het geval dat jullie t niet eens werden met je partner? Wij hebben twee meisjesnamen die leuk zijn, dat vinden we beide, maar hij vind de ene net iets leuker dan ik, en ik ‘voel’ het bij beide niet echt maar vind de ánder dan juist weer leuker. Ben bang dat een van ons uiteindelijk moet gaan settelen en dat wil ik eigenlijk niet! Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Beslissen na de geboorte? Dan je dan echt voelt dit meisje is echt een X of Y.
Geen ervaring mee, maar de kans is heel groot dat wij er ook niet samen uitkomen ![]()
Ik vond één naam net wat leuker dan de andere naam, mijn man juist andersom en wilde eigenlijk ‘mijn’ naam helemaal niet. We hebben het opgelost door haar beide namen te geven met de naam die ik leuker vond als tweede naam.
Moest in het begin wel even wennen want ik had altijd gedacht dat als ik een meisje zou krijgen, ze die naam zou hebben. Maar nu ben ik er super blij mee en vind ik de eerste naam van mijn dochter, die je ook bijna niet hoort, veeeeel leuker dan de tweede.
Hij kreeg al zijn achternaam dus ik had de beslissende stem in de voornaam.
Idd @Blush - na de geboorte beslissen.
Bij ons draaide dat er overigens op uit dat ik mocht kiezen
… mijn man was zo onder de indruk van “mijn harde werk”, dat ik mocht kiezen ![]()
Je zou de andere naam dan als tweede naam kunnen geven.
deze ga ik onthouden ![]()
Bij ons ook. Wel samen een lijstje gemaakt van kanshebbers. Daarna moest hij nog wel even wennen aan de naam die ik het leukst vond, omdat hij iemand kende van zijn vorige werk met die naam. Maar nog voor de geboorte was hij het er helemaal mee eens. ![]()
Hier ook
uiteindelijk waren we het gelukkig eens!
Ik heb een week zijn naam geprobeerd, kijken of ik er aan kon wennen. Na die week zei man: we doen jouw naam wel, maar toen was ze al zijn naam voor mij.
Dus advies: probeer het een een week uit. (Tijdens de zwangerschap uiteraard he)
Wij hadden dit met onze jongste. Mijn favoriet was Elin en die van mijn vriend was Jacky. We hadden beide dezelfde naam op “2e plaats” en voor die hebben we gekozen.
Even een poll. Welke naam vinden jullie van deze 4 het mooist?
- Liva
- Fien
- Noa
- Fae
0 stemmers
Bij ons precies zo. We hadden twee namen die we beide heel mooi vonden, ik vond de ene net leuker en hij de ander. Maar omdat de tweede naam al een vernoeming naar zijn vader was én hij zijn achternaam kreeg, vonden we het beide wel zo fair dat ik de doorslag mocht geven. Achteraf is hij oprecht heel blij dat we voor mijn keuze zijn gegaan ipv de ander.
Wat vinden jullie? Ik wil vanaf het begin al deze naam voor onze baby, alleen de naam eindigt op een S en de achternaam begint met een S. Denk aan Kees Smit. Ik kan alleen echt geen andere naam bedenken die ik ook echt leuk vind ![]()
Andere achternaam?
Persoonlijk vind ik zulk soort combinaties erg zonde en ik zou het zelf vermijden.
Ik zou het daarvoor niet laten, vind het niet storend
Ik heb in m’n hoofd een paar combinaties geprobeerd en vind het eigenlijk echt niet storend.
Nee vaak moet je dan heel overdreven de klanken uitspreken idd. En soms kan er ook een andere naam verstaan worden, Kees Smit kan dan ook Kee Smit zijn
Maar je zegt het toch als 2 aparte worden? Dus Jan Smit kan dan net zo goed Jans Mit worden.