Babynameninspiratie (Deel 1)

Onze zoon heeft dat en het heeft ons echt niet tegen gehouden. Hoor er verder ook nooit iemand over. Schoonzus heeft er bewust voor gekozen om het te vermijden.

2 likes

Maar al heb je de simpelste naam + achternaam je gaat hem altijd wel eens moeten spellen of uitleggen.
En als je niet hoeft uit te leggen zeggen mensen wel weer iets anders.
Bij mij altijd: oh is dat een afkorting?
Bij mijn vriend altijd: oh is dat een naam uit land x?

En simpele namen hebben ook weer aparte spelwijzen, Jansen of Janssen of Jansens of Janssens. Hendrix, hendriks, hendricks, Hendrickx, (van) de/der/den berg, Meijer, meier, mijer, meyer.

Je kan niet voorkomen dat je af en toe je naam gaat moeten uitleggen of spellen dus kies gewoon wat je mooi vindt :woman_shrugging:t4:

En als Kees Smit moeilijk voor je is, is Kees tol dat misschien ook wel want ja wie weet is het Kees stol of kee stol ja zo kan je alle namen wel ingewikkeld maken. Of wat dacht je van Jans mit đŸ«šđŸ«š

20 likes

En wat als Kees Jansen trouwt met Robin Smit en ze om wat voor reden voor Smit kiezen en dan :scream:

1 like

Ik vind alle reacties echt supergrappig :sweat_smile: zo kan ik er uren over na blijven denken. Maar voor nu blijven we de naam wel even gebruiken, kijken of we eraan gewend kunnen raken.

4 likes
  • Vinenzo
  • Chavella Rafaella
  • Ginger
  • Luciano
  • Prisciliano
  • Joshua
  • Giovanna

0 stemmers

3 likes

Oké, nog een poll. Welke van deze drie vinden jullie de leukste naam voor een meisje?

• Jula
  • AmĂ©
  • Noa

0 stemmers

2 likes

Lou past het beste bij een:

• Jongen
  • Meisje
  • Kan allebei

0 stemmers

Wij hebben ‘m nu in ons hoofd voor een jongen, maar vind het eigenlijk een iets te populaire naam - ik werk in de babywereld dus voel beetje druk voor een wat uniekere naam hahhaah

5 likes

En dan heb je een ‘unieke’ naam en dan gebruiken mensen in je omgeving dat als inspiratie en zit je alsnog met 3 dezelfde namen op het kdv

Ik wilde ook per sé iets weinig voorkomends maar in the end heb je er toch geen zeggenschap over hoe populair een naam wordt. Ik zou daarom gewoon kiezen voor de naam die jullie zelf het leukst vinden.

7 likes

Nee klopt ook! Moet ik ook loslaten, het is tot nu toe de enige naam die ik ĂŒberhaupt overweeg en m’n vriend ook okĂ© vind, dus denk dat we ook niet veel andere opties nog gaan krijgen.

Qua namen hoop ik stiekem op een meisje :joy: dan zijn we er al uit!

2 likes

Ik had het ook op mijn lijstje voor een jongen! Maar toen kon het niet meer omdat een nichtje bijna dezelfde naam kreeg (denk Milou). Maar ik vind het nog steeds een heel leuke naam en hier hoor je het helemaal niet vaak? Ik ken maar 1 ouder (heel leuk) jongetje dat zo heet haha.

3 likes

Je zou voor een jongen ook Laus kunnen doen, weet niet of je dat leuk vindt maar is wel wat minder mainstream dan Lou. Zo’n acteur van het Klokhuis vroeger heet Laus, vond dat altijd een hele leuke acteur. En een oud hollandse naam denk ik. Maar Lou vind ik ook heel leuk, ook voor een jongen!

1 like

Oh nee, vind ik echt helemaal niks haha! Maar idd wel origineel.

2 likes

Ik vind de naam persoonlijk ‘onaf’, alsof het een afkorting is. Zou dan zelf gaan voor Louis / Lewis / Louie, en dan Lou gewoon veel gebruiken als roepnaam.

14 likes

Die vinden wel allemaal niet leuk :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Ik vind Lou heel leuk!

Wij vonden zelf ook Joe leuk, misschien vinden jullie dat ook wat?

5 likes

Ja vind ik ook leuk, alleen niet icm de Hollandse achternaam van m’n vriend.

Maar goed, we hebben nog 28 weken en nog maar een paar weken tot we weten wat het wordt. Meeeeega nieuwsgierig!!

@Calypso :joy::crossed_fingers:

4 likes

Klein beetje verbaasd las ik dit als rijmend met Lou.

5 likes

Wat grappig, want wij hadden laatst het geinige plan om, als ik zwanger zou zijn, het kind de naam Lou te geven, ongeacht of het een jongen of een meisje is (dat weten we dan niet), beide even leuk dus! Alleen toen vond ik een andere jongensnaam die we óók heel leuk vinden en ik ben nog niet zwanger dus weet niet of dit idee ooit doorgaat, maar wel echt een heel leuke naam! Ik vind 'm zelf voor een jongen nét iets leuker dan voor een meisje.

5 likes

En Lodi voor een jongen?

3 likes

Ik hoor Lou vaker bij een meisje dus dat was mijn associatie maar het kan wel voor beide.
Loek vind ik voor een jongen ook een toffe naam, maar is wel veel minder internationaal.

3 likes