Babynameninspiratie (Deel 1)

Hier stond hij voor beide op het lijstje. Kan prima!

1 like

Ik moet altijd meteen aan Lou Bega denken. Dus jongensnaam voor mij

4 likes

Voor mij voelt het ook gelijk als een jongensnaam, moet denken aan Lou Reed

9 likes

Ik vind dit echt 100% jongens naam, maar denk ook aan lou reed dus vind het meer bij een jongetje passen. Is persoonlijk maar kan beide :sweat_smile:

Edit; oh wat @Pawsible zegt dus

Samenvatting

5 likes
  • Noor
  • Noortje
  • Lot

0 stemmers

Wat vinden jullie leuker? Ons eerste kind heet Jula :slight_smile:

2 likes

Jula is superleuk, vind daar Noor heel leuk bij passen.

7 likes

Had eerst Lot gestemd. Maar bij jullie andere naam vind ik Noor leuker.

4 likes

Dan zou ik Nora ook heel leuk vinden! :heart_eyes:

9 likes

Same!

2 likes

Of Nore!

7 likes

Beide leuk. Ik vind Noor en Lot beide heel leuk bij Jula, misschien is Lot nog wel mijn favoriet. Vind de mismatch tussen een 1-lettergreep en 2-lettergreep naam heel lief.

6 likes

Meisjesnaam vraagje (ik ben niet zwanger). Wij vinden de naam Juna heel mooi maar dan uitgesproken als Djuuna. Ik twijfel alleen of die uitspraak wel ‘juist’ is? Ik hoorde de naam laatst ergens en was meteen verkocht, maar iemand anders zei mij dat het dan Djoena moet zijn (zoals in June - Djoen) of gewoon Juuna.

Dus: kan Juna als Djuuna? :upside_down_face:

Juna is ip geen engelse naam dus eigenlijk gewoon uitgepsproken als juuna. Ik ken wel een djuna.

Ik zou Yuna sneller zo uitspreken dan Juna. Juna is voor mij Juuna.

1 like

Bij Juna zou ik Juuna zeggen, Yuna zou ik eerder als Djoena uitspreken.

Ik kan geloof ik geen enkele schrijfwijze bedenken waarbij ik Djuuna zou zeggen, misschien Yuuna?

Thanks voor alle reacties! Ik vind zelf Yuna minder mooi qua schrijfwijze. Ik vind Djoena in principe ook mooi, maar ik heb al een zoontje met een ‘oe’ klank dus vandaar dat het niet m’n voorkeur heeft.

3 likes

En schrijf je de naam van je zoon ook met een ‘u’? Dan zou ik een ‘oe’ of ‘uu’ klankvariatie binnen twee kinderen lastiger vinden. Bijv. Luca (Loeka) en Juna (Djuuna). Althans dat zou voor mij een reden zijn om toch uit een andere letter te kiezen.

4 likes

Maar Y gebruik je toch nooit als DJ uitspraak? Volgensmij is dat alleen bij J.
Kan natuurlijk wel maar in het engels spreken ze Y ook altijd uit als J

20 likes

Dat is toch als je het op de Italiaanse manier schrijft, dus als Giulia?

2 likes

Heeft iemand suggesties voor een tweede naam bij Julia?

3 likes