Naar iemand vernoemen? Onze tweede namen zijn best klassiek/zou ik niet als eerste naam hebben, maar is naar de oma’s
Ik zou eigenlijk gewoon de schrijfwijze doen die jij zelf mooi vindt, uiteindelijk went de uitspraak wel.
Onze jongste heeft ook een klassieke naam, daarbij als tweede naam Roos. Nog steeds erg blij mee. Past ook wel mooi bij Julia vind ik.
- Leia
- Leah
- Lea
0 stemmers
Mijn vriend en ik komen er niet uit.
Hm, ik zou Leia echt met een ei-klank uitspreken. Is dat de bedoeling?
Ben ik weer…
- Noa
- Vieve
0 stemmers
Ja ik zou hem ook op z’n Frans uitspreken als a-lies met de klemtoon op lies
Ben ik weer…
- Nora
- Nore
- Yara
- Leah
- Sophie
0 stemmers
Dat snap ik wel ja en dat is niet de bedoeling haha.
Welke van deze namen vinden jullie het mooist?
- Nola
- Lola
- Nala
- Nova
- Nika
0 stemmers
Ik ben blijkbaar de enige, maar ik vind Nala heel mooi!
Ik vond dit ook heel mooi. Op m’n lijstje voor later. Maar toen hoorde ik een keer een vrouw die naam roepen en m’n eerste reactie was zoeken naar een dier. Ze riep haar kind. Toen vond ik het toch niet meer zo mooi voor een kindje. Naam is prachtig, maar zou zelf niet meer kiezen voor een dochter.
Ik vind het ook een mooie naam maar onbewust associeer ik Nala direct met de Lion King.
Is het iets van de Lion King dan? Ik heb die associatie iig niet. En als je kind zo heet verandert die associatie echt wel hoor.
Ok, ik dus niet blijkbaar? Ik heb die film 30 jaar geleden voor het laatst gezien, dus dat wist ik niet meer.
Maar ik kan me over zulke dingen echt niet druk maken. Zo kun je over iedere naam wel iets vinden.
Ik vind de naam Nala wel écht heel erg associëren naar Lion King. Net als dat Elsa me aan Frozen doet denken. En Ariël aan de de kleine zeemeermin, om er een paar te noemen.
Maar goed de naam Frenkie is nu ook bijvoorbeeld behoorlijk populair en dat komt natuurlijk absoluut door de voetballer, maar misschien dat mensen sommige namen juíst door die (positieve) associatie kiezen. Hopen ze allemaal dat hun zoon ook zo’n vlotte profvoetballer wordt omdat Frenkie de Jong dat is
Ja ik vind die naam dus leuk maar wil geen voetbal associatie zelfde als dat ik Mikky/Mickey etc leuk vind maar ik ben een Disney fan dus dat valt voor mijn vriend af helaas.
Hahah, snap ik!
Ik vind Frenkie geen leuke naam maar Frankie wel, maar zou bang zijn dat of mensen het Nederlands uitspreken of juist Frenkie schrijven.
Ja Frankie is leuk, maar dan voor een meisje zeker of niet?