Nee ik snap je hoor. Ik zou de N ook niet uitspreken bij Alain.
@Pandava mijn dochtertje van 4 maanden heeft de naam die nu in de poll op 4 staat en krijgen er echt veel leuke reacties op. Echt blij mee!
Nee ik snap je hoor. Ik zou de N ook niet uitspreken bij Alain.
@Pandava mijn dochtertje van 4 maanden heeft de naam die nu in de poll op 4 staat en krijgen er echt veel leuke reacties op. Echt blij mee!
Die is hier tot het laatst ook kanshebber geweest! Maar ivm achternaam met ook -iek klank is het een andere geworden. Maar wel echt een heel leuke naam!
Ik heb inmiddels een hele lijst mogelijke meisjesnamen, maar nog nauwelijks jongensnamen. Willen graag een naam uit 1 of 2 lettergrepen die ook in het buitenland uit te spreken is (hoeft geen super internationale naam te zijn). Jullie leuke ideeën?
Morris, James, Benja, Abel, Lex, Finn, Levi, Mick, Bob, Aron, Fender, Ezra, Liam, Oscar, Quinn, Nino, Dani, Kyan, Jonas, Jonah, Bodhi, Jim, Roan
Bij ons in de laatste fase afgevallen in de lijst (die voldoen aan je eisen):
Morris
Otte
Luuk/Luke
Thomas
Adam
Nog een andere variant: Jenthe
Ik zou Alain uitspreken als Elleen, dus Engelse uitspraak
Hadden jullie met de babynaam echt het gevoel van dit is DE naam, of ook wat twijfel? Wij hebben een naam die we beide erg leuk vinden, maar er blijft zo’n knagend gevoel van wat als er toch nog een naam is die nog leuker is. Ik blijf dus ook in namenlijstjes zoeken… hoort dit erbij?
Ik had dat met de naam van mijn eerste niet, dat was echt DE naam. Bij mijn tweede waren we het wel eens over de naam, dat voelde ook wel echt als DE naam, alleen de spelling waren we het niet over eens, uiteindelijk toch de spelling van mijn man gekozen en nu heb ik tot op de dag nog zoets van “ hmm was die andere spelling toch niet beter?
Bij mijn derde voelde de naam ook weer meteen goed zoals bij mijn eerste.
Wij hadden voor de 30 weken wel vaak de naam klaar zeg maar.
Wij hebben nooit dat moment gehad van dit is het! Wel keuze gemaakt voor een naam uiteindelijk, omdat we ook wel moesten en dit dan het meest aansprak. Maar je kind maakt echt de naam. Vind het nu super leuk en kan me geen andere naam bij hem voorstellen
Ja dit is bij ons ook. Nog vrij laat van naam moeten wisselen ivm dat nichtje “onze” naam had gekregen.
Wat fijn dat jullie zo zeker waren over de naam, op de spelling van de 2e na. Ook echt al lekker op tijd, dat is hier heel anders haha
Ah dat is goed om te horen! Het is ook echt een lastige keuze want je geeft het voor het leven mee. Maar kan me ook voorstellen dat de naam gewoon gaat passen en het dan ook zo moet zijn
Misschien nog raoul of raul, dat is de Franse of Spaanse versie van Ralph.
Alex vind ik ook altijd nog wel leuk.
Philip ook.
Ik hou van hele gewone namen die je alsnog niet zo vaak hoort.
Heeft bij ons ook wel geholpen dat we veel complimenten over de naam hebben gekregen en nu nog steeds af en toe (soort bevestiging dat we goede keuze gemaakt hebben, terwijl dit natuurlijk niet zou moeten uit maken wat anderen er van vinden)
Precies dit @Patat Bij de eerste wisten we de naam al voor mn zwangerschap. Helemaal blij mee. Bij de tweede getwijfeld tot ca. 36/37 weken (en toen nog wel wat onzeker) maar nu echt helemaal blij mee. ![]()
Gelukkig! Hier ook een keuze op de valreep, denk echt dat we nu bij onze naam moeten blijven en erop vertrouwen dat het goed zit
Dank voor je reactie, vergelijkbaar met onze situatie! Wat een zoektocht is het ook
Haha ja, hier was ik exact bang voor. Vind het zo’n mooie naam, maar ken inderdaad ook iemands kat die zo heet…
Begonnen met nieuw seizoen van Sex Education en naast Otis en Maeve, welke ik hele leuke namen vind (wel erg populair), vind ik dus Jean voor een vrouw ook heel erg leuk! Ik vraag me altijd alleen af hoe zo’n naam in Nederland wordt ontvangen ![]()
0 stemmers