Babynameninspiratie (Deel 1)

Nee ook voor een jongentje zou dat zijn! Maar voor een meisje is het ook leuk.

2 likes

Sylvain voor een jongen en Elvi voor een meisje

1 like

Hoe spreek je dit uit

Silven. Ik kan op mijn telefoon geen streepje op de e plaatsen. Maar een beetje zoals je Vajen en Alain uitspreekt

1 like

Ah ik ken het alleen als meisjesnaam vandaar, maar jongensnaam, why not :grin:

3 likes

Ik vind Vajen en Alain heel anders qua uitspraak? Va-jĆØn en El-lun of zo? Sylvain zou ik uitspreken als Sil-veen. Dus eigenlijk allemaal verschillend ghaha

3 likes

Er was ooit een mannelijk stagiair die Sil-ven heette en het schreef als Sylvain, vond het zo een stoere naam.

2 likes

als je nala mooi vindt kunt je ook naĆÆa of naia doen. Komt beetje overeen qua klank.

5 likes

Ja bij vajen zou ik de eind-n wel zeggen bij alain en sylvain beide niet, aleih en sylveih.

6 likes

Huh

9 likes

Is misschien anders in NL dan in Belgiƫ maar zo worden die namen hier in Belgiƫ uitgesproken. Volgens mij franse namen en dan heb je dat vaker.

Zeggen jullie dan echt bij alain alein?

2 likes

Nee ik snap je hoor. Ik zou de N ook niet uitspreken bij Alain.

@Pandava mijn dochtertje van 4 maanden heeft de naam die nu in de poll op 4 staat en krijgen er echt veel leuke reacties op. Echt blij mee!

7 likes

Die is hier tot het laatst ook kanshebber geweest! Maar ivm achternaam met ook -iek klank is het een andere geworden. Maar wel echt een heel leuke naam!

Ik heb inmiddels een hele lijst mogelijke meisjesnamen, maar nog nauwelijks jongensnamen. Willen graag een naam uit 1 of 2 lettergrepen die ook in het buitenland uit te spreken is (hoeft geen super internationale naam te zijn). Jullie leuke ideeƫn?

1 like

Morris, James, Benja, Abel, Lex, Finn, Levi, Mick, Bob, Aron, Fender, Ezra, Liam, Oscar, Quinn, Nino, Dani, Kyan, Jonas, Jonah, Bodhi, Jim, Roan

2 likes

Bij ons in de laatste fase afgevallen in de lijst (die voldoen aan je eisen):

Morris
Otte
Luuk/Luke
Thomas
Adam

5 likes

Nog een andere variant: Jenthe

2 likes

Ik zou Alain uitspreken als Elleen, dus Engelse uitspraak

1 like

Hadden jullie met de babynaam echt het gevoel van dit is DE naam, of ook wat twijfel? Wij hebben een naam die we beide erg leuk vinden, maar er blijft zo’n knagend gevoel van wat als er toch nog een naam is die nog leuker is. Ik blijf dus ook in namenlijstjes zoeken… hoort dit erbij?

4 likes

Ik had dat met de naam van mijn eerste niet, dat was echt DE naam. Bij mijn tweede waren we het wel eens over de naam, dat voelde ook wel echt als DE naam, alleen de spelling waren we het niet over eens, uiteindelijk toch de spelling van mijn man gekozen en nu heb ik tot op de dag nog zoets van ā€œ hmm was die andere spelling toch niet beter?

Bij mijn derde voelde de naam ook weer meteen goed zoals bij mijn eerste.

Wij hadden voor de 30 weken wel vaak de naam klaar zeg maar.

1 like