Babynameninspiratie (Deel 1)

Wij hebben nooit dat moment gehad van dit is het! Wel keuze gemaakt voor een naam uiteindelijk, omdat we ook wel moesten en dit dan het meest aansprak. Maar je kind maakt echt de naam. Vind het nu super leuk en kan me geen andere naam bij hem voorstellen

2 likes

Ja dit is bij ons ook. Nog vrij laat van naam moeten wisselen ivm dat nichtje ā€œonzeā€ naam had gekregen.

1 like

Wat fijn dat jullie zo zeker waren over de naam, op de spelling van de 2e na. Ook echt al lekker op tijd, dat is hier heel anders haha

3 likes

Ah dat is goed om te horen! Het is ook echt een lastige keuze want je geeft het voor het leven mee. Maar kan me ook voorstellen dat de naam gewoon gaat passen en het dan ook zo moet zijn

2 likes

Misschien nog raoul of raul, dat is de Franse of Spaanse versie van Ralph.
Alex vind ik ook altijd nog wel leuk.
Philip ook.
Ik hou van hele gewone namen die je alsnog niet zo vaak hoort.

3 likes

Heeft bij ons ook wel geholpen dat we veel complimenten over de naam hebben gekregen en nu nog steeds af en toe (soort bevestiging dat we goede keuze gemaakt hebben, terwijl dit natuurlijk niet zou moeten uit maken wat anderen er van vinden)

5 likes

Precies dit @Patat Bij de eerste wisten we de naam al voor mn zwangerschap. Helemaal blij mee. Bij de tweede getwijfeld tot ca. 36/37 weken (en toen nog wel wat onzeker) maar nu echt helemaal blij mee. :heart:

2 likes

Gelukkig! Hier ook een keuze op de valreep, denk echt dat we nu bij onze naam moeten blijven en erop vertrouwen dat het goed zit

1 like

Dank voor je reactie, vergelijkbaar met onze situatie! Wat een zoektocht is het ook

5 likes

Haha ja, hier was ik exact bang voor. Vind het zo’n mooie naam, maar ken inderdaad ook iemands kat die zo heet…

Begonnen met nieuw seizoen van Sex Education en naast Otis en Maeve, welke ik hele leuke namen vind (wel erg populair), vind ik dus Jean voor een vrouw ook heel erg leuk! Ik vraag me altijd alleen af hoe zo’n naam in Nederland wordt ontvangen :sweat_smile:

• Ja is leuk!
  • Nee vind het niet leuk

0 stemmers

5 likes

Hoe spreek je dit uit? Als ā€˜djien’ of ā€˜zjan’?

2 likes

Dat eerste ja!

2 likes

Ik denk dat het in Nederland vooral als ā€˜ā€˜Sjan’’ wordt uitgesproken, omdat de andere uitspraak bijna niet voorkomt.

3 likes

Ik ben wat Frans georiƫnteerd (geen idee waarom ook) dus ik zou Zjan zeggen

1 like

Een vriendin van mijn oma heette zo en dat was een fantastisch mens :white_heart: maar daardoor associeer ik het wel met oude vrouwen.

1 like

Iemand die ik ken heet zo en ik vind het een hele leuke naam!

3 likes

Hmm ja daar heb je gelijk in!

Mijn oma heet Jean (djien) dus ik vind het een super normale naam :sweat_smile: geen idee of hij ooit anders wordt uitgesproken, maar zelfs mijn naam wordt 8 van de 10 keer verkeerd uitgesproken en dat komt ook goed.

3 likes

Meisjesnamen

• Lune
  • Fem
  • Jolie
  • Suze
  • Veda

0 stemmers

Jongensnamen

• Tijs
  • Wes
  • Sep
  • Mats
  • Tijn

0 stemmers

Edit: oeps per ongeluk anoniem! Mochten jullie nog aanvullingen hebben a.d.h.v deze namen… die zijn ook welkom!