Super leuk lijstje hebben jullie.
Mss nog enkele kanshebbers August, Roman, Aster (Astor), Nobel, Boris
Hihi de eerste vier namen die eindigden op s🥹
Ik vind Odin echt heel leuk, en ook geen hondennaam.
Ja bij ons ook! Enige twijfel die ik nog heb is de match met de naam van ons eerste kindje. Maar vind het een superleuke naam. Alle andere namen die we leuk vinden staan ook in de top 10 populairste namen dus dat wil ik liever niet.
Ugh ik zal echt water bij de wijn moeten gaan doen anders komen we er niet uit. Ik heb 3 namen maar mijn favoriet wilt hij gewoon écht niet
En jouw favoriet als tweede naam? Dat was onze water bij de wijn. Ik was bang dat ik daar spijt van zou krijgen en vond het in het begin wel gek want ik had altijd gedacht dat ik een dochter zou hebben met die roepnaam, maar ben nu wel blij dat we het zo hebben opgelost.
Ja dat overwegen we, maar ben het er eigenlijk niet mee eens kind zal toch echt een naam nodig hebben haha! We hebben nog tijd, benieuwd hoe we er over een paar weken over denken.
Gisteren ging ik uit eten met mijn man en hadden we een leuk gesprek over namen. Zit nog in mijn eerste trimester, dus alle tijd nog gelukkig. Maar jeetje best lastig he, een goeie naam vinden!!
Nu kwamen we uit bij een naam die we allebei heel leuk vinden, maar ik heb twee dingetjes… Het eerste is dat ik iemand ken met deze naam (wel andere spelling) met wie ik het contact niet zo leuk geëindigd heb jaren terug. Waarschijnlijk dat die associatie wel weg gaat na een tijdje hoor. Heeft iemand daar ervaring mee?
En het tweede is dat de naam een heeeel klein beetje lijkt qua klank op de naam van onze kat hahah! Maar toch voelt 'ie wel anders aan.
Nouja best wel even puzzelen dus! Vonden jullie het makkelijk om een naam te bedenken?
Dat tweede lijkt me geen probleem. Naam van mijn zoon klinkt heel erg als die van mijn hond, maar vond die naam gewoon zo leuk dat ik dacht schijt we doen het gewoon.
Levert eigenlijk nooit problemen op.
Welke spelling vind jij het beste?
- Luuk
- Luke
- Luc
- Ik heb nog een optie namelijk
0 stemmers
Ik zou Luke wel echt anders uitspreken dan Luc en Luuk, nl op zijn Engels ‘Loewk’
Bij Luc zou ik denk ik Lucas - roepnaam Luc doen. Weet niet waarom verder
Luque
Polletje:
- Thomas
- Bram
- Sam
0 stemmers
Thomas heeft bij ons lang in de lijst gestaan!
Bedankt voor de stemmen! Had eerst heel lang Bram in mijn hoofd maar ik word er niet echt verliefd op. Nu ik zie dat hij niet favoriet is doet het ook geen pijn goede test dit wel.
Ik dacht dat het zou gaan over de naam Polletje.
Polletje:
- Ja, leuk en iets voor mij
- Ja, leuk maar niets voor mij
- Nee, niet zo leuk
0 stemmers
Was er niet een boek Polleke oid? Volgens mij is Polly wel een naam die telkens meer in is net als Molly (en voor een kat Dolly)
Ja klopt, van Guus Kuijer (ook v Madelief)
Hier tips vragen
Wel grappig ik heb het echt andersom! Vond een jongensnaam zo moeilijk. Meisjesnamen hadden we veel meer op ons lijstje en bij jongens allemaal ‘wel leuk, maar voor het echt🤷🏼♀️’
Bij ons hielp het hardop gebruiken wel echt.
Wat wil je? Iets unieks, korts, traditioneel?
Hier hielp het wel dat we wel dezelfde smaak hebben en allebei niet van influencer-achtige namen houden.
Wij hebben ook nog een tijdje elkaars favo namen inderdaad hardop geoefend, maar uiteindelijk de eerste en enige naam die we beide leuk vinden gekozen
Ik vind meisjesnamen ook zoveel makkelijker, jongensnaam was lastig. Wij hebben ook veel rondgevraagd bij familie en vrienden voor inspiratie.