Hier zitten veel namen tussen die ik heel leuk vind, vooral Lev maar mijn vriend vindt dat onaf, alsof er iets mist. Maar ik ga het toch nog even proberen haha.
Otis, Beer, Sev vind ik ook heel leuk maar dat vindt mijn vriend dan weer te hip. Wij zijn er wel over uit nu alleen de naam bekt niet geweldig met de achternaam, dus daarom twijfel ik nog. Zo lastig!
Vind je vriend variaties van Mies ook niet leuk of wat er beetje op lijkt? Miesha, Mieke, Miese, Mise etc of zoek je toch totaal wat anders
Lena, Nora
Pippa, Puck (vind ik heel leuk)
Gaat hem ook niet worden helaas, hij is zo moeilijk met namen. Alleen de 2e naam was makkelijk, vernoemd naar opa
Wij hadden Adam ook hoog in ons lijstje (weet niet, maar had ook veel van @matroos die ik leuk vond)
Levijn met roepnaam Lev?
Wies?
Lea, Mia, Odile, Caro, Cleo, Sanna, Fien, Pia, Luus, Lenne, Imme/Imke, Lot, Nele?
Oh of Frida!
Fien, Soof, Cleo.
Tessel
Je hebt wat overlapping met de lijst die we hadden voor onze dochter. Staat zelfs een naam bij die mijn andere kind heeft.
Wat wij nog op de lijst hadden: Keet, Puck, Josje, Eefje.
Maar je weet eigenlijk niet eens of je een dochter krijgt toch? Als het heel frustrerend is deze zoektocht naar een leuke meisjesnaam zou ik even wachten tot je weet of het een meisje is Kan ook zijn dat als je daar wel zekerheid over hebt een naam voor jullie gaat “groeien” en je denkt verrek it was Suzie/Neeltje all the time
Dit hadden wij ook heel erg. Toen we eenmaal wisten wat het wordt waren we er zo uit
Jawel, we krijgen een dochter
Iedereen bedankt voor alle suggesties, we hebben weer veel ideeën
Ik las vanochtend over deze parel: ‘Sommige namen zullen altijd wel nagenoeg uniek blijven. In de tijd dat de SVB nog ‘éénmalige namen’ publiceerde, interviewde deze krant de toen trotse ouders van Diamantha, die we daarom wel kunnen noemen’
Door deze post ben ik weer in mijn eens in de zoveel tijd wanhopige zoektocht gegaan naar een ander iemand met mijn voornaam. Ooit kwam ik erachter dat er 1 geboren was in 2014 en er zou nu nog een ander of mogelijk dezelfde ook moeten zijn. Dus ik heb nog iets van 60 jaar om iemand met mijn eigen naam toevallig tegen het lijf te lopen. Kans van 3 op 17,5 miljoen-1.
Ik las dit artikel - via FeesBoek
Maar vind dje “super bijzondere” <25x gekozen namen lijst echt bijzonder!
https://www.mamamagazine.nl/aparte-jongensnamen-25-keer-gekozen-in-nederland/?
Namen als: Sander, Noa, Jaimy, Björn - zijn toch niet zo uniek ?!
Of: sifra, Renske, Thirza, Iva…
Haha wat een gaar artikel, ook dit:
NOG MEER NAMEN GEÏNSPIREERD OP CHOCOLADE
Jongensnamen:
Cacao
Chocolat
Truffel
Hershey
Mocha
Fudge
Tobler
Rolo
Nutella
Ferrero
Meisjesnamen:
Cocoa
Bonbon
Ganache
Lindor
Marzipan
Mousse
Toffee
Godiva
Cadence (geïnspireerd door Cadbury)
Reese
meine gute
Hallo dit zijn mijn kinderen. Fudge, Bonbon en Mousse. Hmm nee ik voel hem niet.
Ja DAT lijken me nou uniekere namen