Babynameninspiratie (Deel 1)

Ik mis nog Ritter :joy:

2 likes

Ja haha wss noemt niemand zn zoon nu Sander, omdat elke 35+ ongeveer zo heet (of Jeroen):crazy_face:

Die Milka in dat artikel met Kae en Lux. Beide leuke namen hoor, maar het lijkt zo “look at me”

3 likes

Milka is gewoon een naam uit de bijbel

2 likes

Ja, Milka is denk ik wel een niet veel voorkomende naam. Ik wist zelf bijv niet dat het een bijbelse naam was.

Maar dat die dan zegt: “mijn kinderen hebben ook écht unieke namen” en dan lees je Kae en Lux. Niet top 10 namen ofzo, maar ook niet hihi niemand heet zo.

2 likes

Milka komt sowieso meer voor in landen als Bosnië, Servië, en Kroatië.

1 like

Ik dacht dat we uit de naam waren, maar m’n vriend heeft opeens een nieuwe optie opgerakeld haha. Zo lastig, het is ook totaal anders dan de rest van ons lijstje maar wel heel mooi. Misschien iets te chique naar mijn smaak. Wat is jullie associatie bij Emilia? (Ook qua uitspraak in het nl)

5 likes

Geen associatie, mooie naam

4 likes

Kan er een van het koningshuis zijn.

5 likes

Klassieker die leuk af te korten is (Emmie, Millie, Lia, Lilia) in baby/peutertijd. Ik vind het een stijlvolle, tijdloze naam waar je ook op volwassen leeftijd goed mee voor de dag kunt komen. In tegenstelling tot Puck of Pip ofzo wat mij betreft :sweat_smile:

12 likes

Mijn eerste associatie was Amelia Earhart (wat dus met een A is zag ik toen ik het googlede, dus mijn associatie klopt helemaal niet). Maar vind het een hele mooie naam! En wat hierboven wordt gezegd, klassiek en op leuke manieren af te korten.

2 likes

Mooie naam! Beetje fancy

3 likes

Ik vind het zo’n mooie naam dat ik hem nu op mijn eigen lijstje heb gezet!

9 likes

Heel mooi! Hier heeft Emily wel lang op het lijstje gestaan maar misschien is Emilia nog wel mooier! Ik vind het wel wat chique maar niet kak zoals Valentijn of Roderick ofzo.

2 likes

Hahaha ik ga stuk. :joy: Kan niet ontkennen dat de inspiratie daar vandaan komt. We vinden haar allebei wel een heel leuke actrice!

@Zitzak ik moest ook meteen denken aan Emmie of Millie als afkorting. Ik vind vooral Millie heel leuk, helaas heet onze hond al Billie. :sweat_smile: we hadden ook meer namen in dat rijtje op ons lijstje (Julie/Sophie/Jamie/Ruby).

@JuneOsborne moest even Googlen maar dat zijn de betere associaties natuurlijk! Gaaf.

@kleinmeisje ja was vooral bang dat het te kakkineus is, zo zijn wij ook niet. Maar als ik de reacties zo lees is dat gelukkig niet zo. Alsnog wel heel fancy inderdaad. Denk dat het sowieso een 2e naam wordt en wie weet de 1e. :blush:

7 likes

Echt een super mooie naam vind ik. Het is niet zo standaard maar ook geen naam waarvan je denkt jee hoe kom je erop.
Gewoon een bestaande naam die niet vaak voorkomt. Ook chic en elegant maar ook wel blij. Ja ik zou het doen.

3 likes

Haha ja hoor, laat tzt maar weten wat je eisen zijn en je smaak is

2 likes

We willen onze dochter naar haar opa’s vernoemen. Ik krijg geen naam bedacht waar je duidelijk de twee namen uit kan halen…

Ah balen is dat, als je de namen van de opa’s meldt kunnen mensen meedenken, of is dat niet je doel?

Mocht je er echt niet uitkomen, ik ken mensen die een kind hebben vernoemd door een letter van de vernoemde persoon in de naam te doen. Vond dat zelf wel een beetje vergezocht maar het gaat ook om de symbolische waarde. Bijv heette het kindje Heleen en de opa’s Harm en Elbert. Misschien is dat nog een optie.

2 likes

Als mensen willen meedenken, dan graag. Ik haal het later wel weer weg. De namen zijn

Samenvatting

Weg

2 likes

Wil je het als eerste naam of als tweede/derde/hoeveelste? Ik ga voor je brainstormen!

Edit: wel een ingewikkelde hoor dus duurt ff, terwijl ik naar de supermarkt loop ga ik er over nadenken haha

3 likes