Tweede naam. Ah super lief, dankjewel
Klausje
Ik zit zelf te denken aan Polly (misschien ver gezocht, maar heeft wel de p van de ene naam en de o van de andere.) en Coco (maar hier zie je maar één naam in terug).
Heel eerlijk, denk ik dat je voor een meisje niet echt een mooie combi gaat kunnen maken tot één naam. Het idee van @Hihalarisch zou ik dan overwegen of inderdaad twee namen.
Wil je ze echt in een naam? Of een tweede en derde naam? In dat geval is misschien Pauline Cosette iets?
Ik zou even checken wat de herkomst van beide namen is en of daarvan een combinatie gemaakt kan worden of (wat ik zelf zou doen) een tweede en een derde naam doen.
Vind zelf Jacqueline nog het meeste een combi van koos=Jacques en Pauline combo is Jacqueline. Vind dat wel een beetjes seventies maar het kan ook cool zijn, Jackie O heette bijvoorbeeld ook Jacqueline. Of weer verder afgeleid Jackie als dat je smaak is.
Ik vind Pauline Koosje bijvoorbeeld ook leuk als tweede en derde naam.
koos = Jacques uitleg: Jacobus is ook de basis voor Jacques net als voor Koos. Ken overigens een hele leuke jongen die Jacob heet en die wordt door zn vriendin Sjaak genoemd wat ik dus best heel grappig vind als koosnaam maar dat terzijde
haha
Ik wilde deze ook noemen, leuke combi vind ik dit! Zo is het wel helder wie je vernoemt.
@Schorem Is het bewust dat jullie het in één naam stoppen? Wij vernoemen naar de oma’s (hun officiële doopnaam) en dat worden haar 2e en 3e naam. Daarmee maak je het jezelf wel een stuk makkelijker haha.
Brrrr vingerkootje
Oké heel veel verder dan Paulieke of Pauke kom ik niet… ja alle rare combinaties die ChatGPT ook al voor ons heeft verzonnen zoals Paulinekoos
Hahaha er zitten echt grappige tussen. Ik had zelf nog
Samenvatting
Lou
bedacht, drie letters uit de twee namen. Maar dan weet niemand de oorsprong.
En ze krijgt al een derde naam en 4 namen vind ik wel heel veel.
Als het je meer om de vernoeming dan om de naam gaat dan zou je Paco kunnen doen, voor de 3e naam maakt het misschien minder uit als het geen meisjesnaam is (net als dat er mannen zijn die Maria als een doopnaam hebben)
Voelt dit dan ook als vernoeming voor jullie? Dat is het belangrijkste natuurlijk, maar verder is dit gewoon een populaire (tweede) naam.
Misschien Puck? Het zijn alleen de eerste letters maar qua klank vind ik het op de een of andere manier goed klinken als afgeleide van beide namen.
Paskal? Niet heel duidelijk herleidbaar, maar zitten letters uit beide namen in.
Aukje misschien nog? @Schorem Moet je wel gaan toelichten maar wel schattige naam vind ik voor een meisje
Als naam kom ik op Pako uit, maar dat is vooral leuk voor jongens.
Dit vind ik wel echt een leuke lieve naam! En dat niemand de oorsprong weet verandert wel als je het toelicht toch
Haha ja die hadden we ook in ons hoofd voor een jongetje, die was ideaal!
Ik ga jullie suggesties voorleggen hier. Heel erg bedankt voor meedenken allemaal, super lief!