Babynameninspiratie (Deel 1)

Voor meisjes vind ik zooo veel mooi, maar wij krijgen een tweede jongen en de namen die ik eigenlijk wil kunnen niet (want neefje heet al zo etc.) en ik heb echt namenwebsites en pinterest en insta al uitgespeeld voor m’n gevoel.

We hebben er nu een paar op een lijstje maar nog geen 100% YES gevoel. Zó lastig!

5 likes

Ik vind jongensnamen ook heel lastig! Ik heb twee jongens en toen ik zwanger was van de tweede en het bleek een jongen te zijn, wisten we echt geen naam. We hadden één leuke naam en zo heet onze eerste zoon haha. Uiteindelijk toch een naam tegen gekomen waarvan ik dacht, ja als ik een moeder haar kindje die naam hoor roepen denk ik leuke naam, maar was niet een super yes yes gevoel ofzo. We hebben heel vaak de naam hardop uitgesproken en werden steeds meer gewend aan de naam, ondertussen ben ik super blij met deze naam en past helemaal bij hem en klinkt ook nog eens leuk naast de naam van onze oudste.

5 likes

Ja dat herken ik helemaal! De naam van onze oudste zoon was echt zo favoriet, en bij de tweede zoon bleef alles als een b-keuze voelen en hebben we tot het laatst getwijfeld, terwijl we bij de oudste als heel vroeg zeker waren van de naam. Nu vind ik hun namen echt allebei even leuk en idd ook heel leuk samen. Terwijl ik dat wow-gevoel tijdens mijn zwangerschap niet had. Dat kan dus echt wel komen als de baby er is, dan wordt je baby ook gewoon helemaal die naam.

7 likes

En @anon10755124 fijn dat het iig herkenbaar is, haha. Heel soms komt er in zo’n lijst de naam van onze eerste voorbij en dan roep ik JA ZIE JE DIE IS NOU ECHT LEUK! maarja.

Ik ga maar eens een paar van onze opties heel veel hardop zeggen.

5 likes

Weg ivm namen

2 likes

Ik heb dit nu dus ook, iig een kleiner lijstje nu. Het moet ook gewoon even wennen en er meer gevoel bij krijgen.

Vind de 4 namen uit de poll even leuk, maar denk dat de populaire namen dus ook door meer mensen leuk gevonden worden. Zoals Julie hierboven, is ook meteen de meest voorkomende /populaire naam. Zie dat bij meer lijstjes. Vind het helaas ook belangrijk dat omgeving hem mooi vind. Dat mensen niet denken van Wtf. Maar dan ben ik ook weer bang dat ie te standaard of saai is.

:exploding_head:

1 like

Ik heb voor Julie gekozen door het type naam. Vind het wat ‘vlotter’ vergeleken met Elin / Vièn.

Tja populaire namen zijn niet voor niks populair: ze worden gewoon door veel mensen mooi gevonden.

Ik vind zowel Elin als Julie wel bekende namen maar niet dat je ze op elke hoek van de straat of in elke klas hoort. Overigens is Elin (veel) populairder dan Julie, werd bijna 25% vaker gegeven in 2023.

13 likes

Ik vond het bij de eerste ook heel belangrijk dat de naam origineel was. Bij de tweede kwamen we er niet uit. Ik had de naam die al jaren mijn favoriete meisjes naam is al lang afgeschreven. Deze naam is de laatste jaren vrij populair geworden. Uiteindelijk toch voor deze naam gegaan en nooit spijt gehad. Eigenlijk komen we in het dagelijks leven ook nooit iemand tegen met die naam, ondanks de populariteit.
Ik zou gewoon kiezen wat jezelf (en partner) oprecht het mooiste vindt.

5 likes

Het ging hier tussen onze gekozen naam en Elin. Ik ben nog steeds echt heel verliefd op Elin maar misschien ben ik wel erg bevooroordeeld haha

3 likes

Ik vind Elin en Lyne prachtig, maar we hebben twee nichtjes die Elin en Lynn heten dus dat zou hem niet worden haha. Hoe spreek je Vièn uit?

Als * of * zeg maar, ik dacht dat door deze schrijfwijze geen dubbele letter aan t einde nodig was maar misschien toch? :laughing:

3 likes

Ik ken een Vièn, vind het een mooie schrijfwijze!

5 likes

Ohh ja mooi! Ik dacht aan Fien haha, maar grote kans dat dat aan mij ligt

3 likes

Leukste twee?

• Evelin
  • Evelia
  • Celia
  • Lore
  • Vere
  • Elodie

0 stemmers

En ook: heeft één van jullie vreemde associaties bij één van de namen?

Tot nu toe vind ik het alleen wat jammer dat drie namen misschien niet zo goed werken in het Engels, maar verder vind ik ze dus heel mooi :blush:

En van dit rijtje?

• Constance
  • Catherine
  • Rozemarijn
  • Scarlett
  • Cathelijne
  • Juliette
  • Sofia
  • Vero
  • Avery
  • Alison

0 stemmers

1 like

Een dubbele medeklinker op het einde verandert de uitspraak niet, toch? Of hoe zou jij het anders uitspreken met dubbel n dan met enkel?

Het streepje op de e geeft denk ik de uitspraak wel aan zoals je hem bedoelt!

3 likes

Oke top! Daarom indd zonder een dubbele n en met leesteken. Nu nog even langsaam wennen haha!

2 likes

Ik had een collega die Lore (spreek uit als Loore) heette, maar iedereen sprak dat uit als Lorre :parrot::parrot::parrot: toch jammer

6 likes

Maakt de naam direct minder inderdaad, wel thanks voor het delen, want dit voorzag ik nog niet haha

Mijn associaties:

Veere is een plaats in Zeeland.
Bij Celia krijg ik oma-vibes en Evelin is voor mij echt zo’n jaren '80 naam als Monique ofzo. Evelia doet me denken aan ‘evenveel-ia’

Vero is voor mij een nickname van Veronique. Scarlett, Avery en Alison kan ik niet los zien van pageant verkiezingen; van die über Amerikaanse meisjes van 5 in beauty contests :smile:

9 likes