Babynameninspiratie (Deel 1)

Ik vind Scarlett echt een stoere en leuke naam. Ik ken er twee en zijn ook allebei hele leuke vrouwen.

9 likes

Ik vind het onderste rijtje allemaal namen die snel afgekort worden: kat, roos, juul, soof. Zou dat zelf wel leuk vinden, maar zou t wel meenemen in de overweging :relaxed:

3 likes

Lore stond ook erg hoog op mijn lijstje, maar mijn man had die associatie ook. :parrot: Dus dat werd hem niet, vond ik wel jammer! Vere vind ik ook een mooie naam en had ik ook op mijn lijstje.

5 likes

Ooh ik vind Evelin wel heel leuk en helemaal niet Moniquerig. Uitgesproken als Eeve-lin dan.

1 like

Maar dat spel je toch als Evelien of Eveline dan :no_mouth:

7 likes

Evelin is stiekem m’n favoriete naam, maar hoop inderdaad dat mensen hem dan met korte i op het eind zouden uitspreken. Nog lang niet zeker dat het hem wordt, though.

Thanks voor de reacties, twijfelde een beetje de namen het forum op te slingeren, maar had niet hoeven twijfelen. Het is echt handig ook andere input te horen, zelf staar ik me inmiddels zo dood op deze namen.

4 likes

Ik werk in het onderwijs en ken Vere niet, maar Fere wel net als Vera. Vind het prachtige namen. Je hebt een mooi lijstje!

5 likes

Ik vind Evelin ook het mooist (met korte i) en Evelia omdat ik die naam nog nooit gehoord heb en ook wel mooi vind. Vere doet mij denken aan veren en vind ik gek klinken. Heb ik ook bij Lore, geen idee hoe je dat als Loore moet uitspreken zonder overdreven ooo te doen. Celia en Elodie vind ik erg koninklijk klinken en meh

3 likes

Om dezelfde naam nog maar weer even te gebruiken: de o is eigenlijk hetzelfde als in Monique. Daar zeg je ook niet Mooooooniek maar gewoon Moniek. Ook geen Monniek (/Lorre).

2 likes

Ik ken een Evi-Lynn. Weet je iig zeker dat het als Lin op het eind wordt uitgesproken @Twonights

3 likes

Lore, net als horen (maar dan zonder -n). Je zegt toch ook geen horren als er horen staat.

6 likes

Wij krijgen nog een zoon en ik vind het zo moeilijk om jongensnamen te bedenken! Nog goede suggesties die passen bij Max?

2 likes

Nu moet ik door deze namen aan onze forummer Evi-Lena of Eva-lina of hoe heette ze ookalweer denken.

4 likes

Ik denk bij dit dan alleen maar Eva is zo’n mooie naam en je hebt al veel mooie varianten ervan (mijn dochter heeft ook een afgeleide naam ervan) en dan verzin je zo iets ingewikkelds als Evi-Lynn. Echt voor altijd je naam spellen hoor…

2 likes

Voor mijn gevoel kan er vanalles bij Max! Sam, Joris, Fedde, Rens, Tijn, Stijn, Guus, Joep, Stef, Morris, Lucas, Nils, Tuur, Mees, Abel, Casper, Noud, Loek

Zoek je in een bepaalde hoek/sfeer?

7 likes

Leuke naam :blush: ik vind een naam als Oscar er goed bij passen, of Tobi, Olaf, Ole, David, Boris.

2 likes

Ik vind alle varianten op Eva jammer omdat ik Eva echt een hele mooie naam vind. De meest jammerlijke vind ik Evi, heel populair nu weet ik, maar persoonlijk vind ik Eva zóveel mooier.

7 likes

Ik krijg ook kriebels van Evi. Vind Eva ook heel mooi en is ook een familienaam bij mijn vriend in de familie. Maar vond het voor mijn eigen kind toch te klassiek dus daarom de verkleinende variant gekozen en dat past echt goed bij haar en ook bij ons.

2 likes

Ben nu wel nieuwsgierig naar jullie variant haha!

3 likes

Ik ben niet zwanger nu (wel in een traject om zwanger te worden), maar wij vinden Loïs een hele mooie meisjesnaam en ook mooi passen bij de naam van ons zoontje. Nu is het alleen de tweede naam van ons nichtje van 2, die ze niet gebruiken maar het is wel officieel haar tweede naam. Twijfel dus enorm of we onze dochter zo zouden kunnen noemen áls we een dochter krijgen :sweat_smile: lekker hypothetisch allemaal :laughing:

5 likes