Babynameninspiratie (Deel 1)

Lotta en Lottie vind ik zooo leuk. Hoor je niet zo heel vaak, maar is toch niet ‘gek’ ofzo. Maar ik vind niet alle namen met 1 lettergreep altijd leuk. Lot wordt hier dan Lotje en Saar wordt dan toch altijd Saartje bijv. Maar dat hoeft niet uit te maken natuurlijk :smile:

4 likes

Lotta zooo leuk, stond heel hoog in mijn favorietenlijstje, maar man wilde ‘m niet omdat -ie de combinatie met de achternaam mwoahh vond. Maar echt, té leuke naam :smiling_face_with_three_hearts:

Hoor ik net ergens de naam Meave. Ik denkkk dat de ouders ‘Maeve’ hadden bedoeld want ze spreken het wel uit als ‘Meev’. Maar als je het schrijft als Meave, dan is de uitspraak volgens mij zoiets als ‘Mievv’. Beetje ongelukkig :sweat_smile:

6 likes

Ik vind Carlotta ook heel leuk :smiling_face_with_three_hearts:

Al sinds ik als kind de boeken van De Dolle Tweeling las haha, daar zag ik hem voor het eerst.

4 likes

Net zoals de ouders van Brain die ze eigenlijk Brian wilden noemen :smiling_face_with_tear:

5 likes

Rosie hoorde ik vandaag, vind ik ook mega leuk!
(vrijgezel, geen kinderwens maar dacht deel m wel even haha)

14 likes

Vind ik ook leuk! Ik hou zelf ook wel van een langere officiële naam en dan een korte roepnaam. Dus bijvoorbeeld Josephine - Fien, Juliette - Juul, Rosalie - Rosie

3 likes

Hey, wij krijgen een zoontje.
We vinden het heel moeilijk om een jongensnaam te verzinnen. De enige naam waar we het over eens zijn is Sev. Past dit bij grote zus Lucie?

4 likes

Ik vind het niet de meest ‘logische’ combinatie (voor mij is Lucie een klassieke naam en Sev/Sef/Seff een modenaam van de jaren '20), maar het belangrijkste is dat jullie het er samen over eens zijn toch?

2 likes

Ik vind het eigenlijk wel leuk en logisch bij elkaar!

24 likes

Ik vind ze juist leuk samen!

5 likes

Ik vind ze wel heel leuk samen!

3 likes

Ik vind het mooi samen! Beide 1 lettergreep, klinkt mooi als je het hardop uitspreekt vind ik.

2 likes

Ik vind het ook wel leuk samen. Mijn opa heette Sef dus ik zie dat bijvoorbeeld weer helemaal niet als een modenaam.

6 likes

Ehh, Lucie is toch 1 lettergreep?

Ik vind het leuk bij elkaar. En beide ook super leuke namen! Of namen bij elkaar passen is toch een gevoel wat bij iedereen anders is denk ik. Ik zou bijv zeggen dat Lucie ook een naam is die ‘van nu’ is, want hier hoor ik het best vaak weer.

3 likes

hahah sorry was vroeg, bedoelde meer beide kort & krachtig. Lucie hoor ik ook met regelmaat weer ja!

3 likes

Ik vind Lucie zelf ook eerder klassiek en daarom twijfelde ik wat. Ben blij om te horen dat veel mensen het toch vinden passen :blush:

4 likes

Leuk samen!

Mijn zoon en dochter hebben ook namen die ik in eerste instantie niet bij elkaar vond passen, waardoor we lang getwijfeld hebben. Toch gedaan, en inmiddels past het perfect… al is het maar omdat je het 1000 keer achter elkaar zegt.

1 like

Morris?

1 like
  • Philip
  • Filip

0 stemmers

5 likes

Superleuke naam!

11 likes