Maar hoe wil je dat het uitgesproken wordt. Op z’n Engels, Nederlands of Frans?
Wel gewoon op z’n Nederlands. Neigen wel meer naar de Ph-variant.
- Juliëtte
- Julie
- Aimée
- Fleur
- Jet
0 stemmers
Juul
Ik kwam laatst ief tegen en vind het zo’n cute naam.
Ik ken een meisje die iep heet. Vond dat een heel bijzondere en leuk klinkende naam. Paste ook echt bij haar
Ik vind die namen met hoofdletter I dan zo lelijk ogen. Iep en Ief, is toch meer Lep en Lef in mijn hoofd
Haha ja had het ook eerst met hoofdletter geschreven en toen voor de duidelijkheid toch maar met kleine letters gedaan
Ik vind ief ook een hele leuke naam. Maar een kennis van mij heeft een ief en op het geboorte kaartje van haar stond ief met een hoofdletter i. Waardoor dus inderdaad heel veel mensen dachten dat de baby Lef was genoemd.
Dan moet je vooral oppassen dat je geen schreefloos lettertype gebruikt op je geboortekaartje
Bij ief heb ik de neiging om te denken dat iemand Yve niet kon spellen.
Ik zou denken dat iemand Yves niet kon spellen
Ja zeg niet dat ik het wel kan😅
Aimée vind ik een hele mooie naam, alleen dacht m’n vriend er helaas anders over.
Ik kan Yves met name niet uitspreken
Zo’n beetje als Steve -st
Weten jullie nog meer namen in deze trant? Voorkeur voor een korte naam.
Ezra (favoriet)
Reza
Benjamin —> Ben/Benja
Samuel —> Sam
Nathan
Ilja / Ilka
Vooral als de andere partij graag zijn kind Jan of een andere oer-Hollandse naam zou willen geven😜 Dus bij voorkeur een naam die op z’n Nederlands uitgesproken wordt.
Juda? Althans het lijkt alsof je wel een beetje in de christelijke sfeer zit.
Noah?
Eli(as)?
En mijn eigen vraag: ik denk dat we een naam hebben! Het enige waar ik over twijfel is dat de roepnaam dan best zou lijken op mijn “afkorting”/koosnaam. Heb een voorbeeld geprobeerd te bedenken, bijv Lisanne en Lina: mijn naam is bijv Lisanne, veel mensen noemen me Lisa, en we willen onze dochter Lina noemen.
Ergens houdt dit me een beetje tegen, aan de andere kant is het verder de perfecte naam. Zouden jullie je hierdoor laten tegenhouden?