Babynameninspiratie (Deel 1)

Het kan wel, wel een ander gevoel idd. Ik vind Tibbe ook nog wel een leuke erbij.
Vond ik ook leuk als onze tweede een jongen was alleen werd het dan wel erg veel gerijm met ons eerste kind en hond.

3 likes

Ik vind jeppe en jens qua klank heel erg gelijk. Ik zou dat zelf niet zo fijn vinden maar vind ze qua stijl wel passend!

3 likes

Haha ik vind wel dat jullie het jezelf heel moeilijk maken met alle eisen! En als je de r gek uitspreekt in de namen die je noemt kan ik me niet voorstellen dat mensen iets anders denken. Blam? Juben? Lauwen?

8 likes

Het is meer dat ik het zelf heel stom vind klinken. :joy: en echt heel erg goed m’n best moet doen om goed erover na te denken om het goed uit het spreken. De R klinkt meer als een G/KG.

Richting anderen is nog niet eens het grootste probleem. Richting het kind zelf wel. In de peutertijd noem je nogal vaak een naam omdat een kind niet gelijk luistert. :joy:

3 likes

Een peuter weet dondersgoed wanneer die aangesproken wordt, daar hoef je de naam echt niet perfect voor uit te spreken🤣

7 likes

Persoonlijk zou ik Jeppe en Jens echt te veel op elkaar vinden lijken, maar als jij dit wel vindt kunnen, lekker doen!

2 likes

Lastig wel! Thomas zou je ook als Tomas kunnen schrijven, dus waar ligt dan de grens haha. Geen idee of dit voldoende voldoet maar misschien wat inspiratie:

Bobbie, Lucas, Hugo, Olivia, Lana, Emma, Mees, Lot, Imme, Nina of Nine

2 likes

Ja dit idd; je kunt alle namen op meerdere manieren schrijven en dat wordt tegenwoordig ook veelvuldig gedaan. Een extra h aan het eind of midden in een naam, overbodige dubbele medeklinkers aan het eind, een z in plaats van s, ph in plaats van f, y in plaats van i of ie of j en alle mogelijke vice versa’s…

Dit lijkt me een onhoudbaar criterium, of in elk geval eentje wat nooit Ʃcht toepasbaar is want alles kan anders geschreven worden.

3 likes

Ik vind het eigenlijk heel goed passen en ook leuke namen, en ook leuk samen.

5 likes

Leuk om te horen! Zo zie je ook maar dat iedereens mening anders is :smiley:

2 likes

Ja! En die van jullie is overigens de enige die telt.

1 like

Oh ik vind dit ook allemaal wel redelijk passen. Voor mijn gevoel alledrie ā€˜zachte’ namen en ik vind Jeppe en Jens zeker niet te veel op elkaar lijken.

3 likes

Haha jullie maken het jezelf wel ingewikkeld! Het post argument snapte ik voorheen wel maar als ik erover nadenk: hoe vaak gaat dat daadwerkelijk verwarring opleveren? Een kaartje wordt geadresseerd aan een volledige naam lijkt me, post van instanties zal tegen de tijd dat je kind die krijgt vast allemaal digitaal gaan. Of ik zie iets over het hoofd

4 likes

Ik heb ook zo’n Brabantse r. Vooral voor een t haha
Bij mij klinkt hert meer als heght of de naam Bart als baght maarja zo praat ik nou eenmaal?!
En alle andere mensen uit mijn voormalig regio ook.
Het lijkt me sterk dat een kind z’n eigen naam niet verstaat eigenlijk :thinking: mensen met een andere moedertaal spreken de naam ook weer uit met een accent

6 likes

Ja mijn kinderen hebben ook namen met een net andere klank in het Engels en dat snappen ze allebei heel goed. Mijn oudste wisselt zelf ook, afhankelijk van in welke taal hij spreekt. Ook met de naam van z’n kleine broertje.

Ik was daar eerst wat huiverig voor maar als je het precies hetzelfde wilt maak je het jezelf alsnog heel moeilijk. Ook namen die je eigenlijk Engels uitspreekt worden door veel Nederlanders heel anders uitgesproken (Morris en Otis bijvoorbeeld), dus dat hebben we losgelaten en blijkt gewoon prima te werken.

3 likes

Ik zoek een leuke meisjesnaam die leuk klinkt bij Moos! :revolving_hearts:

Namen op m’n lijstje tot nu toe:

Phoebe
June/Juna
Nola
Jula

3 likes

Juul, Fien, Isa, Pien, Nola, Bette, Evi, Yara, Lin, Lize, Philou, Lot

Edit: zie nu dat je Nola zelf al had

4 likes

Jill, Jet, Lizz

Misschien Maan? Vind ik vreselijk maarja jouw kind jouw leveeee :joy:

2 likes

Cato, Nore, Jip, Ella, Guusje

3 likes

@Theekransje @lightbox @Sundance Jaa, dankjewel!! Cato is ook al een paar keer door m’n hoofd gegaan, evenals Nore!

6 likes