Babynameninspiratie (Deel 1)

Wij twijfelden over een naam. Na een paar berichtjes hier besloten dat we ons inderdaad niks van andere meningen moesten aantrekken, en het gewoon moesten doen. En nu twijfel ik weer zo erg. Ben elke keer ook zo ‘bang’ dat er een naam is die beter past of uiteindelijk leuker is. En dan ga ik naamlijstjes kijken en vind ik alles weer ronduit stom of meh haha.

Heb je nog andere namen waar jullie ook een goed gevoel over hebben? Zodat je misschien kunt kijken wat het beste ‘voelt’ als je je kindje ziet?

1 like

Eigenlijk niet!

1 like

Wil je dat we met je meekijken voor een alternatief, of denk je dat je alle namen wel zo’n beetje hebt gezien?

1 like

Ik durf wel te zeggen dat ik het ongeveer allemaal wel heb gezien. We hebben ook een naam waar ik vanuit ga dat niet veel mensen ‘m leuk gaan vinden haha. Daarom twijfel ik ook wel nog erger denk ik haha!

@Superkonijn Stom dat je zo kan twijfelen hé! Wij hebben hetzelfde.

2 likes

Ahhh vervelend hè! Wij dachten ook lange tijd dat we een ‘bijzonderdere’ naam of zo moesten vinden maar zijn uiteindelijk toch terug bij onze eerste keuze. Als jullie deze naam het mooist vinden, gewoon ervoor gaan! Er zijn altijd mensen die het niks vinden.

1 like

Beter eventjes een baby met een te volwassen naam dan dat je je hele leven zit opgescheept met zo’n babynaam vind ik hoor!

Ps love ‘oude mannennamen’ als Marius, Jacob, Klaas, Karel

1 like

Jua maar hoorde vandaag over iemand begin 20 met de naam Herman en kreeg toch een error in mijn hoofd.

1 like

Haha ja Herman is wel level Gerard.

Maar een volwassen vrouw die Puck ofzo heet zou ik denk ik nog erger vinden

4 likes

Die jon snow-acteur gebruikt de naam Kit Harington maar heet eigenlijk voluitChristopher is dat dan ook niet van Christina bijvoorbeeld? :stuck_out_tongue:

1 like

Ik volg dus een Instagram account van een man die allemaal oude honden adopteert en 2 van zijn honden heten zo https://www.instagram.com/wolfgang2242/

1 like

Hoe spreken jullie Jenna uit?

• Djenna
  • Jenna
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Moet aan Jenna Jameson denken, de enige die ik ‘ken’ met die naam en spreek het daarom op zijn Engels uit

Ik moest haar even Googlen, maar dat is niet de beste associatie voor mijn ongeboren baby :wink:

2 likes

wat vinden jullie van de naam Doutzen/Dautsen?
ik ben groot fan van Friese namen, maar is de associatie met mrs. Kroes te groot?
(eerste post, dus ik weet niet of dit allemaal goed gaat zo.)

ik denk inderdaad gelijk aan Doutzen Kroes, omdat het ook een niet heel veel voorkomende naam is denk ik. Ik ken geen andere Doutzens dan Kroes. Bij Ilse denk ik niet direct aan Ilse deLange bijvoorbeeld

5 likes

Ik ken iemand die haar dochtertje zo heeft genoemd. Zelf moet ik wel gelijk aan Doutzen Kroes denken, maar vind het wel een mooie naam, dus zou me er niet door laten tegenhouden.

Het grootste compliment wat ik ooit heb gehad is een schele vrouw die zei dat ik op Doutzen Kroes leek. ik hoop dat er ooit een kind mag komen die mijn ‘‘supermodelgenen’’ ook heeft en daar hoort natuurlijk een bijpassende naam bij. :joy: :joy:

2 likes

Heel leuk en zal me niet laten tegen houden doordat een bekend iemand de naam heeft, mijn zoon en dochter hebben ook beide een erg bekende naam die veel bekende mensen hebben haha

2 likes

Voor mij zou een aparte naam die men eigenlijk alleen maar kent van een bekend persoon een reden zijn om er niet voor te kiezen.
Los daarvan vind ik het ook geen mooie naam, klinkt te hard imo.

1 like