Morris, Noam, Elliot?
Wij hebben bij onze dochter onze beide moeders vernoemd, maar we hebben er wel wat moois van gemaakt (bij een naam eindigt hij nu op een e ipv a, en bij de ander is het een samenvoeging van 1e + 2e naam van moeder). Nu bij de tweeling wordt het wat lastiger, en met name voor onze zoon. Een persoon wil ik heel graag vernoemd hebben, maar mijn man wil zijn broer vernoemen en dat vind ik echt naar (want die is helemaal niet leuk). Maarja, kan moeilijk hem dat ontzeggen⌠Dus beetje hetzelfde dilemma als jij!
Vernoemen naar een broer of naar jullie moeders vind ik gevoelsmatig wel anders. Waarom wil hij specifiek naar zân broer vernoemen?
Daarom hier ook de tweede naam naar mijn ouders en zijn achternaam.
Odin?
Overigens heb ik het wel makkelijk gehad. Want de eerste wilde ik graag vernoemen naar mijn overleden vader, waar ik behoorlijk close mee was. Knappe man die daar verandering in wist te brengen
En nu de tweede naar mân moeder. Ben overigens wel heel benieuwd wat ze er van vindt, ze verwacht het denk ik niet omdat we weer een jongen krijgen.
Mijn man zân moeder is niet echt (understatement) betrokken bij ons leven of de kinderen. Zijn vader is al heel lang buiten beeld en naar hem vernoemen zou op zân minst opmerkelijk zijn.
Ah dan wordt het lastig inderdaad!
Ik zie nu pas de link tussen benja en benjamin. Dacht altijd dat benja een exotische naam was
Noam vind ik ook erg mooi trouwens, nog nooit ergens gehoord!
En ook @Victoria
Maar een achternaam is dus geen vernoeming met een speciale waarde voor/jegens een specifiek persoon. Ik ken weinig opaâs die zich vereerd zouden voelen omdat een kleinkind de achternaam van zijn gehele familie draagt.
Er zijn 2 opties qua achternaam (of een combinatie uiteraard maar dat is hier irrelevant), die voor mij beide niet met èèn specifiek persoon te maken hebben maar met de hele familielijn.
Ik zou zelf iig echt geen genoegen nemen met het argument âjij mag niemand vernoemen want we nemen jouw achternaam alâ. Al helemaal niet als het om vrouwelijke familieleden gaat, want die vernoem je eigenlijk niet eens als je de achternaam van die kant van de familie kiest.
Ik vind Ezra en James mooi klinken! En James vind ik daarnaast ook gewoon een hele mooie naam.
James een van mijn favorieten voor een jongen, maar mn man vindt dat helaas niks. En vind het mooi klinken samen met Ezra!
Nog elke dag blij met de naam James hier
Wij hebben onze dochter vernoemd naar beide moeders met haar tweede en derde naam. Ik vond het vooral symbolisch heel mooi omdat ze de eerste kleindochter is aan beide kanten en dan is ze dus vernoemd naar beide omaâs.
Ik vind Penelope en Phoebe mooie namen, maar misschien niet heel gangbaar in het Nederlands.
(H)Eleni, Sophia, Lena, Nika/Nikos, Andreas
Georgina? (Hehe )
Daphne, Delphi, Gaia, ZoĂŤ, Dianthe, Maia, Malia
Christos, Jorgos, Nikos, Spiro(s). Jongensnamen vind ik lastiger hahaha
Musa, Mala, Iden, Kai, Andra, Ida
Phaedra, Evi [Effi], Litsa
Ik was er al bang voor ja hahaha
Ah zo leuk, hier ook een James!