Op deze website kan je tweetalig namen mixen: https://mixedname.com/. Zo te zien is er nog best wat overlap tussen Nederlands en Grieks https://mixedname.com/dutch_greek_names.
Bruno, Daphne, Diona/Diana, Demas en Elias vind ik zelf mooi.
George Ezra
Mats vind ik zo’n leuke naam, maar ik hoor hem ineens zo vaak dat we er toch niet voor zijn gegaan.
Wat een mooie website!! Die ga ik hopelijk ook ooit raadplegen
Ik ben niet van plan binnenkort zwanger te raken maar m’n vriend vraagt al vaak welke namen ik leuk vind en we hebben het eigenlijk altijd over meisjesnamen (hij wil graaaag een meisje) en hij vindt Holly heel leuk. Toen zei iemand nee dat is een naam wat veel voor huisdieren wordt gebruikt, maar is dat zo?? Ik wil niet dat mijn eventuele kind een typische huisdieren naam krijgt. :’)
Nee ik was dus ook wel verbaasd. Ik vind het zelf een lieve leuke naam maar toen zei ze ja ik ken meerdere honden die zo heten. Nou ja dat moet eigenlijk iemand ook niet weerhouden om voor een naam te kiezen maar toch ik dacht wel hmm…
Ik heb nog nooit gehoord van een huisdier dat Holly heet? Echt een rare huisdierennaam (want meer een mensen-naam vind ik)
Ja het moet wel sowieso een internationale naam zijn. Dus bijv een Floor of Maartje kan niet. Hij wil eigenlijk nu al kinderen maar ben er nog niet aan toe maar over namen nadenken ben ik al wel aan toe haha. Ik vind zelf Katie/Kate. Maddy, Ivy ook wel leuk. Maar hij mwahhh. Mochten we ooit een zoon krijgen echt dat wordt een ramp qua namen. Ik wil die zwitsel namen swipe app downloaden en dan kijken of we wat naam matches hebben. Ik weet wel dat hij geen voorstander van lange namen is. Maar ik weet zo weinig leuke internationale jongensnamen. De enige die ik ok vind is Noah, maar heel standaard en hij vindt het te bijbels.
Lily is ook nog in dezelfde categorie, maar ik vind holly zeker geen huisdier naam. Wij hebben een James, maar dat is wel een hele bekende naam, weet niet of dat je er van zou weerhouden.
Ik vond de Kinder namen app fijner dan Zwitsal!
En verder: Indie, Marley, Willow, Millie, Emmy, Maisie, Harper?
Indie/Indy , Marley, Maisie vind ik ook heel leuk ja! Maar dat vindt hij niet leuk. Millie vinden we allebei wel leuk. Ik zal die namen app eens downloaden. Mia en Maya vinden we ook wel leuk. Ben benieuwd of er via die app matches uitkomen.
Oh nou vind hij Marley ineens wel leuk. Qua jongensnamen hebben we als match Mick, Marley, Vic, Scott, Jax. Maar het is niet dat ik die super vind. Vind Scott altijd al wel een leuke naam. Is best leuk om al over na te denken zo op een vrije dag haha we zitten fanatiek te swipen.
Oh en ik heb trouwens al wel jaren echt een zwak voor de naam Amélie. Vind ik mooi, lief, leuk, classy. Maarja, dat wordt al snel uitgesproken als Emily. M’n vriend kan Amélie zelfs amper uitspreken. Oh en @Lys ja ik houd altijd al van de naam James! Love it, helaas niet wederzijds. Volgens m’n vriend wordt dat ook vaak afgekort naar Jamie in zijn omgeving.
Tate vind ik ook supertof!
Grappig dat ik wel vaker zie dat jongensnamen zo moeilijk zijn, maar ik ben superblij dat ik 2 jongens heb, want meisjesnamen zou echt een ramp geweest zijn!
Ohhh balen, hier nog niet gehoord dat 't werd afgekort, laatst zei zelfs iemand slim dat jullie een naam hebben gekozen die niet kan worden afgekort hahaha! Zelf zei ik wel toen die nog heel klein was vaak Jamesy.
Ahw jamesy klinkt zo lief😊. Wat vinden jullie van Scott? Of klinkt dat wat te hard? Oh en Robin voor een meisje vind ik ook altijd leuk.
Scott vind ik heel leuk! Robin ook, maar meer unisex dus je kan de vraag krijgen of 't een jongen is, maar dat zou mij er niet van weerhouden, wij vonden bijv Sam ook leuk voor een meisje.
Scott wordt dan natuurlijk vaak Scotty, maar ook leuk toch.
Als je eenmaal moeder bent is het echt ONMOGELIJK om de naam van je kind niet te verkorten, verlengen of verschattigen. Maar dat is dan helemaal niet erg.
Ik vind Robin voor een meisje ook leuk, veel leuker dan voor een jongen eigenlijk.
Tussen Flip en Mats kan ik niet kiezen, vind ik allebei niet zo. En mijn taal-neurotische kant kan er echt slecht tegen dat ze niet met hoofdletters geschreven zijn haha.
Milly (maar dan wel Millie) en Mara: heb over beiden nagedacht voor m’n dochter maar ze heet nu Mila en we noemen haar regelmatig Millie dus
Hier ook nog een rondje!
- Roos
- Fleur
0 stemmers
- Madelief
- Annemijn
0 stemmers
- Cato
- Keet
0 stemmers
- Veerle
- Liva
0 stemmers
- Madée
- Elodie
0 stemmers
- Jackie
- Chloé
0 stemmers
- Guusje
- Jet
0 stemmers
- Mia
- Ella
0 stemmers
@Petitprince hier zitten een hoop van m’n lievelingsnamen tussen! Annemijn, Madelief, Cato, Fleur en Guusje hebben we allemaal op ons lijstje gehad maar zijn het niet geworden. Ik vind Françoise ook prachtig maar ik wist al meteen dat m’n man het daar noooit mee eens ging zijn.
Ik vind de namen die je noemt ook echt heel mooi, vandaar dat ik ze erbij had gezet.
Deze zijn de vorige keer al heel vaak de revu gepasseerd, maar niet gebruikt aangezien ik jongetjes kreeg.
Nu weer zwanger, weten het geslacht nog niet, maar waarschijnlijk wordt het wel een van bovenstaande als het een meisje blijkt te zijn.