Nee, we hebben er helemaal geen vervelende associatie bij! Ze was er ongeveer een jaar! En eerlijk gezegd weet ik niet hoe m’n broer zich erbij zou voelen en vind ik het ook lastig om te vragen omdat je dan de naam misschien al verklapt haha
Onze dochter heeft de naam van de ex van mijn broer !
Kregen wel wat reacties er op, maar joh, het is en 20jr terug joh die ex…
Oh 20 jaar is wel aanzienlijk ja haha! Deze ex is van begin deze zomer dus is nog wel vers haha
Kan de naam op een andere manier geschreven worden zonder dat de klank veranderd?
Dus Hetty - Hettie?
Alleen als dat natuurlijk net zo mooi is als de oorspronkelijke naam!
Daarnaast zou het voor mij ook verschil maken wat voor type naam het is; is het een naam die je wat vaker hoort dan is het wat minder opvallend dan een naam die je zelden hoort en waarbij overduidelijk is wie de inspiratie is geweest. In dat laatste geval zou ik denk ik toch even bij je broer peilen/voorbereiden zeker omdat het nog best kort geleden is.
Maar als dat voor jullie dé naam is dan zeker niet door laten weerhouden! Een baby’tje zorgt echt voor een nieuwe associatie bij een naam.
Voor mij persoonlijk zou het een no go zijn, maar als het een naam is die vaker voorkomt kan ik me voorstellen dat je het toch doet. Zeker als je verder echt geen naam hebt die jullie allebei heel mooi vinden.
Ik zou me er zeker niet door laten tegenhouden. Misschien dat iemand een keer zegt: hey vernoemd naar de ex van…? En dan zeg je: we hadden deze naam al jaren. Klaar toch. De associatie zal al snel met jullie baby zijn in de familie lijkt me. Maar ik ben er ook wel erg makkelijk in hoor
Hoe maak ik in vredesnaam een poll? Heb het al een aantal keer geprobeerd maar er komt van alles uit behalve een poll. Zo gênant. Ik snap niet hoe iedereen het weet behalve ik . Ik hoop dat ik het hier mag vragen.
Wat moet je invullen bij “min”?
En als ik qua publiek kies voor vertrouwensniveau_0 ziet iedereen hem dan?
En de opties waar je uit kunt kiezen zet ik gewoon onder elkaar?
Ik ben voor een tweede naam echt heel hard op zoek naar een vernoeming/verwijzing naar de naam weg, maar het lijkt echt onmogelijk. Vind de naam zelf niet mooi, en de ouderwetse variant ervan ook niet. Hebben jullie ideeën/inspiratie voor namen die erop lijken/ ernaar hinten?
Edit: voor een jongetje! Wel handig om te vermelden inderdaad haha
Jacob/Jake? Of Jack.
Jacob, maar die zul je zelf ook al wel bedacht hebben!
Jack is leuk!
Of Jarne, Jacob, Jari
James? Is de Engelse variant van Jacobus
Ik vind Jac ook gewoon best leuk en ‘hip’. Kind van nichtje heeft ook een tweede naam vernoemd naar haar vader. Oma noemde hem altijd ‘Len’ (hij heet Leon), dus ze heeft er Lenny van gemaakt als tweede naam. Ze vond Len ook leuk, maar de eerste naam van haar kindje heeft ook maar 1 lettergreep dus dit was wat speelser.
Ja vind ik ook heel leuk! Die stond op m’n lijstje, maar m’n vriend vindt het niets. Momenteel zit ik op weg, maar ga James en Jack ook toevoegen aan het lijstje!
Haha ja je hebt natuurlijk ook nog met je wederhelft te maken. En iets proberen in de trant van: ‘Jouw achternaam is hier al jouw veto, dus dit wordt mijn veto’ (als de achternaam van je vriend wordt gebruikt)
Dat aanvullend: je ziet steeds vaker dat zowel de achternaam van moeder + vader wordt gebruikt. Ik vind dat zelf een heel mooi idee, omdat anders mijn achternaam nooit zal worden doorgegeven (alleen maar vrouwen) en vraag me af in hoeverre hier moeders zitten waarvan de achternamen gecombineerd zijn.
Zodra kinderen in Nederland een dubbele achternaam mogen komt mijne erbij.
Het was best groot issue voor mij om mijn kind niet de mijne te geven maar mijn man wilde het heel graag.
Hier ook! Hoop dat er toch binnenkort eens duidelijkheid over komt…
Ik dacht nog aan Jelco.
Jackson?