Jacob/Jake? Of Jack.
Jacob, maar die zul je zelf ook al wel bedacht hebben!
Jack is leuk!
Of Jarne, Jacob, Jari
James? Is de Engelse variant van Jacobus
Ik vind Jac ook gewoon best leuk en āhipā. Kind van nichtje heeft ook een tweede naam vernoemd naar haar vader. Oma noemde hem altijd āLenā (hij heet Leon), dus ze heeft er Lenny van gemaakt als tweede naam. Ze vond Len ook leuk, maar de eerste naam van haar kindje heeft ook maar 1 lettergreep dus dit was wat speelser.
Ja vind ik ook heel leuk! Die stond op mān lijstje, maar mān vriend vindt het niets. Momenteel zit ik op weg, maar ga James en Jack ook toevoegen aan het lijstje!
Haha ja je hebt natuurlijk ook nog met je wederhelft te maken. En iets proberen in de trant van: āJouw achternaam is hier al jouw veto, dus dit wordt mijn vetoā (als de achternaam van je vriend wordt gebruikt)
Dat aanvullend: je ziet steeds vaker dat zowel de achternaam van moeder + vader wordt gebruikt. Ik vind dat zelf een heel mooi idee, omdat anders mijn achternaam nooit zal worden doorgegeven (alleen maar vrouwen) en vraag me af in hoeverre hier moeders zitten waarvan de achternamen gecombineerd zijn.
Zodra kinderen in Nederland een dubbele achternaam mogen komt mijne erbij.
Het was best groot issue voor mij om mijn kind niet de mijne te geven maar mijn man wilde het heel graag.
Hier ook! Hoop dat er toch binnenkort eens duidelijkheid over komtā¦
Ik dacht nog aan Jelco.
Jackson?
Ik had weer eens zin in een poll.
- Pomme
- Fiep
0 stemmers
- Mees
- Noah
0 stemmers
- Elin
- Yara
0 stemmers
- Sam
- Daan
0 stemmers
- Levi
- Noud
0 stemmers
- Isa
- Belle
0 stemmers
- Scottie
- Georgie
0 stemmers
- Joey
- Dax
0 stemmers
Mijn dochter heeft mijn achternaam als derde naam. Dat vond ik nog best een goede oplossing
Wat vinden jullie van de naam Kiki (voor een meisje) ? Het schijnt dat het in het Spaans een schunnige betekenis heeft - al ken ik het daar juist als afkorting voor een jongensnaam - maar ik kan dit zo snel nergens bevestigd krijgen 
Een vriendin van mij heet zo! Vind het een heel leuke naam!
Ik ken best veel Kikiās, in NL een best wel veelvoorkomende naam denk ik dus? Maar ik vind het ook wel een leuke naam.
Heel leuk!
Gelukkig, ik ben vast aan het oriƫnteren op babynamen en ik zou het toch vervelend vinden als het in het Spaans echt een belachelijke naam zou zijn, maar dat valt dus best mee begrijp ik
vind het zelf ook enorm leuk (nu vriendlief nog haha)
Ik heb het even aan mijn man gevraagd, hij zegt dat dat iets is wat in de jaren 80 werd gezegd, maar nu niet meer. Dus mensen weten wel wat het betekent, maar het wordt niet echt meer gebruikt. Ik woon hier zes jaar en had het ook nog nooit gehoord.
Bedankt !! Dan blijft die in de lijst staan