Ja nou precies. Ik ging dus ook knippen en plakken beetje jammer. Misschien morgen nieuwe poging, op de juiste manier.
Ben ik weer! Waar kijken /lezen jullie voor inspiratie? Ik vind de namen apps niet zo, gebruiken jullie nog iets anders?
Wij zoeken dus een meisjesnaam, liefst niet eindigend op -a. Het liefst ook een naam die internationaal redelijk makkelijk uit te spreken is.
Wat we/ik leuke namen vinden:
Olivia
Nina
Nine
Esmee
Nore
Julie
Evi
Isa(bel)
Hebben jullie nog ideeƫn?
ik zocht vaak op instagram
op hashtags zoals #geboortekaartje
Lynn
Fien
Faye
Alle meisjesnamen die in 2019 vaker dan 25 keer gegeven zijn, gesorteerd op frequentie
Lily
Is ook nog een optie
Die eerste twee stonden op mān lijstje maar dat zou inderdaad wel een flinke uitdaging voor schoonfamilie zijn om goed uit te spreken haha.
@Mhysa Sofie/Sophie wilden we eigenlijk voor L., vind het nog steeds een mooie naam maar toch iets te populair.
Bedankt voor de suggesties! Er zitten zeker namen bij die ik leuk vind, ook een aantal die ik al op mān lijstje had
Klinkt goed, ik ga kijken!
Oh jij bent Belgisch he? (Aan je namen te zien, ben zelf ook fan van vele )
NoƩmie
Amelie
Feline
ChloƩ
Suze
Susan
Elle
Fien
Nee ben niet Belgisch! Wat grappig, dit zijn dus populaire namen in Belgiƫ? Dan moet ik daar ook eens op zoeken. Je noemt trouwens de tweede naam van onze dochter, dus ook zeker onze smaak haha.
Ja je lijstje zijn eigenlijk allemaal namen die ik hier in mijn omgeving wel eens hoor (waaronder die van mezelf haha), dus vandaar mijn vermoeden! Maar dan kan je inderdaad eens kijken naar lijstje van Belgische sites, misschien dat je zo nog wat inspiratie kan vinden (https://www.kindengezin.be/toepassingen/populaire-voornamen.jsp bv)
Ik vind Abby/Abbey een hele leuke meisjesnaam, wel internationaal alleen geen a op het einde.
Ben dus verliefd op een naam alleen hij staat in de meisjesnamen top 10. Zou dit voor jullie een afknapper zijn?
- NoƩ
- Loua
0 stemmers
- Ivy
- Evi
0 stemmers
- Mae
- Kae
0 stemmers
- Mila
- Nore
0 stemmers
- Gwen
- Lauren
0 stemmers
- Lily
- Lola
0 stemmers
- Bobbi
- Charlie
0 stemmers
Voor mij zou dat wel een afknapper zijn. Lijkt me niet leuk voor een kind als het de zoveelste is in zijn of haar klas laterā¦
Oh ik vind bijna al deze namen leuk! Haha
@Feline onze dochter heeft wel een populaire naam (of het top 10 is weet ik niet). We hebben heel geforceerd geprobeerd een andere naam te vinden die we net zo mooi vonden, maar dat lukte niet.
Ik heb een heel populaire naam maar ik had dat probleem in de klas nooit. Wel anderen met juist minder populaire namen die dan Pietje B. en Pietje C. werden genoemd. Ook overkomelijk denk ik. Ik zou er zelf niet zo snel voor kiezen maar ik vind het ook geen groot probleem.
Wij waren gisteren aan het wandelen en zagen twee straten verderop ineens onze naam. Het is niet een heel populaire naam, wel in de top 100 maar toch wel heel toevallig. Straks zit hij met dat kindje in de klas over vier jaar, haha.
Sowieso lijkt een naam ineens overal op te duiken als je eenmaal hebt gekozen. Wij hebben nu niet een hele populaire naam (in 2019 <70 keer gegeven), maar vlak nadat we de knoop door hadden gehakt kreeg ik ineens een advertentie van een geboortekaartje op IG met die naam erop.
Jaaaa Jasmijn vind ik mooi! Maar dan zou het eerder Jasmin worden en dan denk ik aan de Disney prinses haha. Ik vind jullie dochters naam ook mooi trouwens.
@Feline dat was voor ons wel een reden om bij onze dochter niet voor Sophie/Sofie te gaan, die stond toen echt top 5 geloof ik. Ik hoorde hem ook veel in de omgeving. Maar als ie wat minder in onze directe omgeving was voorgekomen hadden we het misschien wel gedaan. Als je er echt verliefd op bent zou ik het gewoon doen eigenlijk.
Bedankt voor al jullie reacties! Het gaat om de naam Sara!
De jongensnaam is juist weer een stuk minder voorkomend haha.