Babynameninspiratie (Deel 1)

Ik ken een Esra, dus vind het heel normaal voor een meisje!

1 like

Ik ken ook meerdere meisjes die Esra heten, heel leuk!

2 likes

Ja leuk, kan prima! Ik ken van vroeger ook een meisjes Esra trouwens, maar met Z kan ook prima.

1 like

ik ken ook een esra en vind dat een leuke naam voor een meisje! ben je natuurlijk wel je back-up jongensnaam kwijt haha

1 like

Kleine toevoeging, ze krijgt mijn achternaam, die is Spaans en bestaat uit 2 namen, allebei beginnend met een C. Zelf hebben mijn vriend en ik niet hele exotische voornamen, dus deze kan volgens ons goed bij de achternaam zonder te veel af te wijken van onze namen.

Ik vind Ezra met een Z op de een of andere manier wel echt een jongensnaam, maar Esra voor een meisje wel kunnen.

3 likes

Esra voor een meisje vind ik heel leuk!

1 like

Welke naam vinden jullie het leukst? Nine, Lott of Julie?

Haha ja ik weet alleen niet hoe ik die kan maken :joy:

1 like
  • Nine
  • Lott
  • Julie

0 stemmers

Ik vind het Lot het leukst maar zou het niet met dubbel T schrijven alleen

3 likes

Toffe naam voor een meisje!

2 likes

We neigen zelf ook naar Julie maar vinden de uitspraak dan weer lastig of tenminste dat anderen dat lastig gaan vinden haha

1 like

Ik zou dan wel voor Esra gaan, anders vind ik het wel echt een jongensnaam. En goede smaak :wink:

1 like

Nila/Nika zie ik ook wel voorbij komen in het onderwijs. Ook leuk :smiling_face_with_three_hearts: @reismeisjes

Voor een jongen vind ik de naam Vanya heel mooi, wat in Oost-Europa uniseks is.
In Nederland heb ik alleen een beetje het gevoel dat iedereen dit als meisjesnaam ziet, en dat zou ik dan ook weer sneu vinden voor mijn eventuele zoon😅

Wat denken jullie?

Vanya
  • Jongensnaam
  • Meisjesnaam
  • Kan allebei

0 stemmers

Ik ken zowel een vrouw als een man die Vanya heten, dus voor mij kan het allebei.

1 like

Ik stem jongesnaam, maar ben volledig beïnvloed door gossip girl hahaha

8 likes

Ik heb ook op jongensnaam gestemd. Ik ken het vooral als koosnaampje voor Ivan.
Ik merk vaker dat bepaalde Oost-Europese namen hier vooral als meisjesnamen worden gezien, zoals Nikita en Sacha.

1 like

Een oud studievriendin heet zo. daarom leg ik de associatie met een “meisjesnaam”.