Toffe naam voor een meisje!
We neigen zelf ook naar Julie maar vinden de uitspraak dan weer lastig of tenminste dat anderen dat lastig gaan vinden haha
Ik zou dan wel voor Esra gaan, anders vind ik het wel echt een jongensnaam. En goede smaak
Voor een jongen vind ik de naam Vanya heel mooi, wat in Oost-Europa uniseks is.
In Nederland heb ik alleen een beetje het gevoel dat iedereen dit als meisjesnaam ziet, en dat zou ik dan ook weer sneu vinden voor mijn eventuele zoon😅
Wat denken jullie?
- Jongensnaam
- Meisjesnaam
- Kan allebei
0 stemmers
Ik ken zowel een vrouw als een man die Vanya heten, dus voor mij kan het allebei.
Ik stem jongesnaam, maar ben volledig beïnvloed door gossip girl hahaha
Ik heb ook op jongensnaam gestemd. Ik ken het vooral als koosnaampje voor Ivan.
Ik merk vaker dat bepaalde Oost-Europese namen hier vooral als meisjesnamen worden gezien, zoals Nikita en Sacha.
Een oud studievriendin heet zo. daarom leg ik de associatie met een “meisjesnaam”.
Ik ken het alleen als meisjesnaam. Komt erg in de buurt van Tanja of Vayen enzo. Het is niet zo gemakkelijk terug te leiden naar een jongensnaam.
Ik vind dt echt een hele leuke naam voor een jongen
Ja klopt. Vind het wel een stoere naam voor meisjes, maar blijf toch die associatie houden met een Russische jongensnaam.
Het is een afgeleide van Ivan, zoals @Lot al eerder schreef.
Maar ik denk dat veel mensen dezelfde associaties zullen hebben als jij, en daar zit mijn twijfel😕
Vanya vind ik wel 30 keer mooier ongeacht het geslacht dan Vayèn wat ik toch vaginistisch vind klinken.
Maar ik zou die naam gewoon lekker uitkiezen hoor en dan is het voor sommige mensen op de werkvloer ooit een verrassing, so be it. Kim, Anne, Sanne, Robin zijn al voorgegaan.
Hahaha, dit is eigenlijk hoe ik er ook in sta, maar dan ga ik twijfelen omdat het me zo rot lijkt als je een jaar of 11 bent en andere kinderen gaan roepen: ‘waarom heb jij een meisjesnaaaaaaam?’
Maarja, ik werk zelf oa met brugklassers en ze vinden altijd wel iets om elkaar op te pakken, dus wie weet kun je zulke levenservaringen toch niet vermijden. En zijn ze ook nuttig.
‘A boy named Sue’
‘true’ en anders kan je een kind ook wel leren dat hij zijn antwoord klaar heeft liggen.
is het niet je naam, dan is het wel je afkomst, haarkleur, lengte, het feit dat je geen dure merkkleding draagt.
Wij twijfelen zo, wat vinden jullie?
- Jack
- Jax
- Mason
0 stemmers
Ja Jack, met hele grote afstand!
Haha wauw dat is wel echt een grote meerderheid
Is Jack de naam waar je stiekem op gehoopt had, of juist niet?