Babynameninspiratie (Deel 1)

Ik ken (verre kennis) een stel dat Peter en Ineke heet en hun zoon en dochter heten ook Peter en Ineke. Het ergste is nog dat ze de dochter vaak Ineketje noemen (wat klinkt als Ine kutje).

28 likes

Dat was vroeger wel normaal, maar dan had je nog zes kinderen waarmee je creatiever kon zijn :’) en in Engelstalige landen zie je het ook nog vaak. Ik vind het lelijk maar lijkt me vooral onhandig.

Of namen als Sjoerd Sjoerdsma, ook zoiets.

2 likes

Doet me denken aan Taeke Taekema :woozy_face:

2 likes
  • Mila
  • Mia
  • Mara
  • Mika
  • Maya
  • Mira

0 stemmers

First lady names:

Kies steeds de 3 die je het leukst vind (Engelse uitspraak)

• Martha
  • Abigail
  • Dolley
  • Elizabeth
  • Louisa
  • Rachel
  • Angelica
  • Anna
  • Letitia
  • Julia
  • Sarah
  • Margaret
  • Jane

0 stemmers

• Florence
  • Grace
  • Lou
  • Eleanor
  • Bess
  • Mamie
  • Jacqueline
  • Patricia
  • Betsy
  • Rosalynn
  • Nancy
  • Claudia
  • Barbara
  • Hillary
  • Laura
  • Michelle
  • Melania
  • Jill

0 stemmers

Jaa Benjamin vind ik ook mooi. En Elias is de tweede naam van S :smiling_face_with_three_hearts:
Ik vind Ella Mae leuk!

Ik ken een paar 30 plussers die ook Mae als tweede naam hebben. Is blijkbaar al eerder een periode hip geweest haha.

1 like

ben je je eigen naam wel eens tegengekomen in een poll?

• ja 1x
  • ja meermaals
  • nee

0 stemmers

En indien van toepassing:
ben je de naam van je partner wel eens tegengekomen in een poll?

• ja 1x
  • ja meermaals
  • nee

0 stemmers

ben je de naam van je zoon wel eens tegengekomen?

• ja 1x
  • ja meermaals
  • nee

0 stemmers

ben je de naam van je dochter wel eens tegengekomen?

• ja 1x
  • ja meermaals
  • nee

0 stemmers

Grappig dat de naam van mijn zoon ineens heel populair aan het worden is. Het is een behoorlijk christelijke naam dus ik verbaas me er over dat 'ie nu ineens goed scoort.

Meisjesnaam met Nic/Nik…

• Nicole
  • Nicoline
  • Nikkie
  • Nicolette
  • Nikita

0 stemmers

Ik vind het te moeilijk de laatste namen los te zien van de persoon die erbij hoorde, of met name van de president + acties + denkbeelden die erbij hoorde :sweat_smile:

Sowieso weet ik dat 2 forummers dezelfde naam als mijn zoontje hebben. En mijn dochter heeft dezelfde naam als @Fishing dochters tweede naam. Ach wat kan ik zeggen, heb gewoon goede smaak :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik vind Oakley echt een super stoere naam voor een meisje. Moet je hierbij meteen denken aan het zonnebril merk?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Wel lastig om te beantwoorden, want ik moest er aan denken maar ja… dat stond ook in de vraag. Vind het een hele leuke naam! En niet storend dat ik aan dat merk moest denken.

2 likes

Leuke namen, maar ik denk dat in NL/BE AdriĆ«nne vrijwel nooit in eerste instantie op z’n Engels wordt uitgesproken. In Engelsetalige landen wordt het ook anders geschreven natuurlijk.

Niks van aantrekken als je dat niet erg voor jezelf/je dochter vindt, maar misschien wel iets om rekening mee te houden :blush:

1 like

Ik ben het met je eens. Mijn schoonmoeder heet Adriƫnne en wij noemen haar Jen maar verder noemt iedereen haar Aadriejen (uitgesproken).

1 like

Hahaha, ik snap heel goed dat je kattennamen ook hier vandaan kan plukken. Loooove cats :heart:

1 like

Ik zag een lijstje op een Amerikaanse website, met de 50 meest populaire namen. Gebaseerd op die lijst, welke vind jij het leukst:

Meisje
  • Ava
  • Ivy
  • Amelia
  • Leah
  • Gianna
  • Leilani

0 stemmers

Jongen
  • Noah
  • James
  • Oliver
  • William
  • Ezra
  • Joshua

0 stemmers

Unisex
  • Jayden
  • Taylor
  • Alex
  • Cameron
  • Ryan
  • Dylan

0 stemmers

Wat namen van ons oorspronkelijke lijstje:

• Charlie
  • Ravi
  • Felix
  • Adam

0 stemmers

• Alex
  • Oscar
  • Benjamin
  • Milo
  • Jack

0 stemmers

En meisjes:

• Cleo
  • Inez
  • Sasha
  • Nine
  • Marie

0 stemmers

Leuk! Felix, Oscar, Milo en Cleo zijn bij ons ook allemaal kanshebbers geweest

1 like

Ik vind al deze jongensnamen leuk haha! Felix, Oscar en Jack staan ook op ons lijstje.

2 likes