Babynameninspiratie (Deel 1)

Grappig! Dat zijn ook mijn favorieten haha! Ook @anon37686689

Ik vind Nine ook zó mooi @Printemps !

2 likes

Nine stond ook op ons lijstje maar is het net niet geworden!

1 like

Ja idd Nine is zo mooi! Welke schrijfwijze vinden jullie mooier?

• Nine
  • Niene

0 stemmers

Ik vind Minne ook mooi maar leuker wanneer de ‘i’ echt als een ‘i’ wordt uitgesproken ipv een ‘ie’, maar in mijn streek maken ze van bijna elke i een ie

Ik vind Nine mooier, maar zou misschien voor Niene gaan ivm vertaling naar 9 in het engels.

Edit: ja wat @Mhysa net zegt dus

2 likes

Misschien Nyne? Soort van Nynke maar toch anders. Vind persoonlijk Niene niet zo mooi geschreven.

4 likes

Elisabeth ( Liz, Lizzy)
Ellis
Sophie
Emily
Marie / Maria

Olivier ( Oliver)
Max
Hugo
Alex(ander)
Steven
Frank

3 likes

Rose en Teddy :heart_eyes:

3 likes

Oooh dit zijn de namen van de tweeling van een vriendin. En het zijn zo’n cuties.

2 likes

Ik vind Nederlandse namen ook mooi, maar mijn favoriete namen klinken hier nergens naar of ze kunnen het niet uitspreken. Wij hebben het opgelost door onze kindjes een tweede, Nederlandse naam te geven. Deze wordt dan niet dagelijks gebruikt, maar zo hebben ze toch wat Nederlands.

1 like

Oliver en Alexander :heart:

2 likes

Vind de afkorting/koosnaam Mosey bij Mozes zo schattig

2 likes

Mss vind je Brent of Brend ook nog leuk.

Maar… Alfie… Jude Law…:grinning: Ik vind het wel bij een volwassen man passen!

2 likes

Ik vind dit altijd een beetje een slecht argument. Volgens mij groei je gewoon mee met de naam die je krijgt.

Alfie vind ik zo leuk!!

Ik zou in deze gevallen altijd kiezen voor de ‘volwassen’ versie van de naam en dan de verkleinnaam als roepnaam gebruiken.

4 likes

Wij hebben Frenkie ook nog overwogen destijds! Zo een leuke naam en je hoort hem niet veel.

1 like

Volgens mij is de naam juist best populair geworden sinds Frenkie de Jong bekend werd. Jet van Nieuwkerk (dochter van) heeft haar zoontje ook zo genoemd en refereert ook best vaak naar Frenkie de Jong met plaatjes in stories enzo haha, duidelijke inspiratiebron zo lijkt het?

4 likes

Ik hoor dat naam nu ook overal. Ontzettend populair.

Hoe beslissen jullie uiteindelijk over dé naam? Ik heb bijvoorbeeld een lijstje (al jaaaaren), waarvan ik er soms toch weer een paar schrap. Staat de naam die jullie je kindje hebben gegeven uiteindelijk lang op het lijstje?

1 like