Babynameninspiratie (Deel 1)

Frida is echt gegroeid bij mij… En als koosnaampje frietje :heart_eyes:

6 likes

Haha nee, ik denk ik ook niet. Vond 'm eerst ook niks en raar. Maar ik volg Lois kruidenier en die heeft haar dochter zo genoemd. Als je 'm vaker tegenkomt dan wordt ie toch wel leuk merk ik.

Hier de Zweedse uitspraak. Ik hoor toch wel meer een W dan een V…

1 like

Door haar vind ik die naam ook leuker. En frietje als koosnaam, te leuk. Had vroeger wel ook een kleuterjuf die zo heette, daar doet het me ook nog wel heel erg aan denken.

1 like

Er is in Zweden geen verschil tussen de V en W, behalve in spelling.
Valter en Walter, Victor en Wictor, Vilhelm en Wilhelm - het kan allemaal en je hoort niet met welke letter het begint.

2 likes

Mijn vriend kwam zo’n twee weken geleden op een naam waarbij onze beide vaders worden vernoemd. Ik vind het ergens ontzettend mooi dat het precies een combinatie is, maar tegelijkertijd twijfel ik of ik ons kind wel wil vernoemen. Wij hebben beiden een goede band met onze vaders en ook als schoonvader.

Daarnaast vroeg ik mij af voor de mensen die ook hun kind(eren) hebben vernoemd: wat was de reactie van jullie ouders?
Mijn vader is nogal nuchter, vraag mij af of hij het überhaupt “leuk” zou vinden en het misschien wat overdreven vindt. Ik hoef geen extreem blije reactie maar wil ook niet een “was dat nou nodig” idee er bij krijgen vanuit hem.

Het gaat om de naam Hilko
En kom er niet helemaal uit of ik het nou wel of niet leuk vind. Mijn vriend zou het geweldig vinden, maar accepteert het als ik het niet wil of niet leuk genoeg vind. Man wat lastig en dat gepieker maakt de naam ook minder leuk :sweat_smile:

Ik heb nog geen kinderen maar vind het altijd leuk om hier te kijken. Ik ben zelf vernoemd naar mijn oma’s en dan als doopnaam. Mijn oma’s vonden dat super leuk (en ik nu ook want zo draag ik toch mijn oma’s mee), maar ik denk dat vooral jij het leuk moet vinden. Vind jij het leuk om je vader te vernoemen? Maar bovenal vind je het een leuke naam? Zolang jij het niet verteld zullen anderen (klasgenoten, andere familieleden) het misschien nooit weten dat het een vernoeming is.

1 like

Ik heb vernoemen in de tweede naam wel overwogen, maar niet gedaan omdat het een soort verwachting schept. Dat zij een specialere band moeten krijgen bv. Maar ook als je ooit nog een kindje krijgt, als het een meisje is verwachten jullie moeders misschien hetzelfde. En als het dan een jongetje is, wordt hij dan vernoemd naar minder speciale personen? Weet niet. Ik vond het te veel gedoe, maar dat zit misschien vooral in mijn hoofd.

Maar als je het echt een mooie naam vind zou ik het er niet voor laten, kan echt zo’n zoektocht zijn! Je kunt het altijd op toeval gooien :grin:

3 likes

Ik vind het zelf altijd een beetje please achtig dat vernoemen. Zou zelf altijd gaan voor een naam die je gewoon het aller aller leukste vindt in plaats van een geforceerde naam zoeken.

7 likes

Bedankt voor jullie berichtjes @LaScript @Maanzaad @Ludo @Madelief!

Ik denk dat ik dan toch, mede door mijn eigen gevoel en jullie antwoorden, de naam in ieder geval niet als eerste naam zou kiezen. Tweede naam is ook nooit echt in ons opgekomen, dus vermoed dat we de naam dan wat mij betreft laten varen. Ga mij er denk ik nooit 100% goed bij voelen en dat zegt ook wel iets.

2 likes

Wij hadden al lang voor ik zwanger raakte een meisjesnaam. En de eerste naam is toevallig de doopnaam van mijn oma. Daar heb ik wel over getwijfeld. Juist omdat ik niet wilde vernoemen. Maar toen bedacht ik dat niemand oma ooit zo noemt omdat haar roepnaam iets totaal anders is. Dus denk niet dat iemand in mijn familie het als vernoeming zou zien.

Wij gaan wel vernoemen maar puur omdat we die naam dus echt heel mooi vinden. Wordt trouwens de tweede naam en het familielid in kwestie weet dat nog niet. Mijn man en ik houden beiden van bijzondere namen en dat is in dit geval ook zo. Geen standaard of ouderwets Nederlandse naam, anders hadden wij het ook niet gedaan. Doen omdat je het mooi vindt, anders niet :slight_smile:

1 like

Wij verwachten een jongetje! Maar de zoektocht naar een naam vinden we een hele lastige. Welke van onderstaande namen vinden jullie het leukst?

Jongensnaam
  • Otis
  • Lennon
  • Sev

0 stemmers

1 like

Ah jongensnamen zijn ook heel moeilijk vind ik zelf :joy:
Of misschien Lenn ipv Lennon?
Die stond bij mij op mijn lijstje.

Vind Otis misschien wel de leukste jongensnaam van dit moment. Het klinkt zoooooooooo lief maar toch ook wel weer een beetje stoer. :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Haha same.

Lenn…

• Leuk voor een jongen
  • Leuk voor een meisje
  • Leuk voor een jongen en meisje
  • Helemaal niet leuk

0 stemmers

1 like

Enerzijds leuk, ik hou van korte namen, maar anderzijds klinkt het een beetje als een afkorting (Lenny, Lennaert)

Staat ook op mijn lijstje, maar dan wel de schrijfwijze Len. Die dubbele N geeft een error :sweat_smile:

3 likes

Naam van mijn zoontje staat ertussen. Leuk dat je ‘m in je lijstje hebt, je hoort de naam namelijk nooit!

1 like